יום רביעי, 14 באוגוסט 2013

תנועת חוזרים להר/ ראיון

תנועת חוזרים להר, הוקמה על ידי כמה בני נוער במטרה להגביר את תודעת המקדש ולהביא לשחרור הר הבית. אנחנו מביאים לפניכם ראיון שפורסם באתר של תנועת הנוער אריאל:

ראיון מרתק עם אחת ממקימות תנועת "חוזרים להר"
מאת: אביה גיאת, כתבת צעירה / תנועת אריאל

תנועת "חוזרים להר"

"להחזיר את הר הבית לידינו" - מדבקה של תנועת חוזרים להר
אלפיים שנה אנחנו מתפללים להקמת בית המקדש ובתקופה האחרונה נראה שקיימת התעוררות מחודשת.  ארגונים שונים קוראים לעלייה להר הבית, ופוליטיקאים כבר לא מתביישים להגיע למקום ולדבר בפה מלא על בית המקדש.
כעת מתברר שהשאיפה היא לא רק נחלתם של המבוגרים. גם בני נוער וילדים שואפים לחזור אל ההר.
אביה צעירי היא אחת ממקימות תנועת "חוזרים להר", דיברנו איתה להכרות ראשונה.

ראיון עם אביה צעירי- פעילה מרכזית במחאה למען הר הבית
מי הקים את ארגון "חוזרים להר"?
אני ועוד כמה בנות.
מתי הוקם הארגון, ומה מטרתו?
הארגון הוקם בחנוכה האחרון, והמטרה שלו היא קודם כל להביא מודעות למצב בהר הבית, שלאנשים יהיה אכפת ושירצו לשנות, כמובן שבסופו של דבר נצליח לשנות את המצב וייבנה שם בית המקדש.
כיצד הארגון פועל?
הארגון עשה עד עכשיו הפגנות, צעדות, עשינו כנס פתיחה. למשל, בחנוכה עשינו תחרות חיבורים, ומה המכבים היו עושים כיום בהר הבית. עכשיו, בתשעת הימים עשינו מעיין מחאה, וכמו של-ה' אין בית, גם אנחנו נישן באוהלים, ובעצם יש דרישה מהממשלה שיהיה שלטון יהודי בהר הבית. אנחנו מארגנים עליות של התנועה, אנחנו מגבירים את העליות להר, ואת המודעות.
איך אתם מתכוונים לממש את העלייה להר הבית?
אמנם באופן עקרוני, מאפשרים לעלות להר הבית פעמיים ביום, ואנחנו באמת משתדלים לעלות בכל הזדמנות שאנו יכולים, אבל עדיין אסור ליהודים להתפלל. צריך לדרוש שייתנו ליהודים להתפלל. אם הממשלה תראה שיש דרישה מאלפי יהודים להתפלל בהר הבית, יכול להיות שהדברים ישתנו. הממשלה חוששת להתעמת עם המוסלמים בגלל קומץ של יהודים שדורש להתפלל, אבל אם יהיו אלפי יהודים שיידרשו את זה, יכול להיות שהממשלה תעז לעשות את הצעד ולאפשר תפילת יהודים בהר הבית.
אם יתירו לכם לעלות, אתם לא מפחדים מפיגועים/ דקירות?
תנועת חוזרים להר
לא, אנחנו לא מפחדים. אם הערבים ינסו לעשות משהו, אנחנו נגן על עצמנו ולא נפחד, במיוחד לא בהר הבית שזה המקום הכי קדוש לעם היהודי.
איך ההיענות עד עכשיו?
לאט לאט ההיענות גוברת, למשל בהתחלה היו בסביבות 30 חבר'ה שהיו איתנו, עכשיו יש כבר 200-300 בערך, הכמות גדלה עם הזמן, יש יותר מודעות. יותר אנשים מתקשרים, יותר אנשים רוצים לקחת חלק. למאהל הגיעו כמה מאות אנשים. ולאט לאט...  זה לוקח זמן כמובן, עד שהרעיון מופץ לכל האנשים אבל לאט לאט יותר ויותר אנשים מצטרפים.
יש היענות מהציבור החילוני?
כן, כן. יש היענות, אמנם פחות, אבל יש חילונים שגם להם חשוב העניין של הר הבית. גם אם זה מבחינה לאומית שבעצם תהיה לנו שליטה בכל המקומות בארץ שלנו, ובהר הבית. כמו שנאמר: "יהודי שולט בהר- שולט בכל ארץ ישראל". ואם זה מבחינה של מסורתיות, של תחושת חיבור לדת וליהדות.
אתם לא חוששים שתקבלו תגובות לא טובות מאומות העולם? אתם לא חוששים שזה ייפגע במאמצים הדיפלומטיים הישראליים?
ידוע שהר הבית הוא המקום הכי נפיץ, ואם ננסה לעשות שם משהו, העולם יעביר על כך ביקורת, ויסתכל על המעשה בצורה שלילית. אבל למרות הכול אנחנו לא מפחדים מתגובות העולם. אם היהודים היו מפחדים מתגובות הגויים בהקמת המדינה, לא היינו כאן, לא היה נשאר כאן העם היהודי. אנחנו צריכים לעשות מה שצריך, את מה שה' מצווה עלינו, ואם הגויים לא מרוצים מפני שאנחנו עושים משהו שמסכל את תהליכי השלום והיחסים הדיפלומטיים, אנחנו צריכים להיות חזקים בעמדה שלנו, עם התורה. אנחנו נקשיב לה' ולא לגויים.
ספרי סיפור מעניין/ מרגש שחווית במהלך המחאה.
פתאום הגיעו הרבה חילונים שתומכים, הגיעו הרבה ילדים קטנים, משפחות ,אנשים מסוגים שונים ואורח חיים שונה, שלא היה נראה שבית המקדש והר הבית יהיו חשובים להם כל כך. הם הגיעו, וישנו באוהלים, ובאו ילדים קטנים שרוצים לבנות את בית המקדש, וברוך ה' יש היענות רבה מקרב האוכלוסייה, וכל יום אנחנו מצפים שייבה בית המקדש.

בצפייה לבניין אריאל!!! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה