יום שני, 9 בספטמבר 2013

בקרית ארבע - חברון התחילו היום את מנהג המעמדות

כנס חידוש המעמדות בקרית ארבע: פרופ' הלל ויס

נציגים מאיזור קרית ארבע חברון השתתפו הערב בטכס חידוש המעמדות בזמן שהיה קיים בית המקדש הכהנים והלוויים היו מחולקים ל- 24 משמרות, וכל משמרת עלתה לירושלים לעבוד את עבודת המקדש בתורה. במקביל למשמרות הכהנים היו משמרות של ישראלים, שהיו עולים אתם כדי "לייצג" את העם, שבשמו מקריבים את הקרבנות.


מאת: ציפי שליסל / פטריוטי ישראלי

כנס חידוש המעמדות בקרית ארבע: הרב רא"ם הכהן שליט"א
בטכס  בהנחייתו של יהודה גליק קראו פסוקים מהתורה והנביאים ואף למדו מהגמרא מענייני הכמיהה לבניין בית המקדש, הוקרנה מצגת מיוחדת הממחישה את הקשר למקדש ע"י המעמדות.

"כל עם ישראל צריך לעמוד על הקרבן " הסביר הרב רא"ם הכהן רב הישוב עתניאל וראש הישיבה" בזמן שהציבור מקריב קרבן , הוא צריך לעמוד על הקרבן. ולכן חילקו את ישראל למעמדות."

ומה טעם תקנו מעמדות? 

לפי שנאמר צו אל בני ישראל ואמרת אליהם את קרבני לחמי לאשי (במדבר כ"ח), והאיך קרבנו של אדם קרב והוא אינו עומד על גביו? לכן התקינו מעמדות, וראשי המעמדות היו שליחי העם שנחשבו כמוהם. וישראל שבאותו משמר היו מתכנסים בעריהם לבית הכנסת ומתפללים.

במשך  השבוע יעלו יהודי חברון - קרית ארבע להר הבית וחלקם ישארו בחברון בתפילות ולטקסים ולימודים.

פרופ' הלל וייס עמד על הקשר המיוחד בין חברון למקדש  "זכתה חברון להיות עיר המלוכה, עיר ההתמדה, עיר אש העקדה. כולנו מתקרבים למזבח במקדש ע"י קיום המעמדות בה בראשונה."

כנס חידוש המעמדות בקרית ארבע: ריקוד של שמחה


כנס חידוש המעמדות בקרית ארבע: בית המקדש - טעמו וראו כי טוב

תגובה 1:

  1. איזה יופי איזה נהדר, ירבו כמותכם בישראל, יחולו כל הברכות על ראשכם, תזכו לאריכות ימים ושנים אמן

    השבמחק