יום ראשון, 15 בספטמבר 2013

פייגלין: אין החלטת ממשלה להעביר הר הבית לוואקף

ח"כ משה פייגלין דוחה את טענת המשטרה, לפיה בשנת 1967 החליטה הממשלה להעביר את הר הבית לניהול הוקף המוסלמי.

 
מאת: שלמה פיוטרקובסקי / ערוץ 7

 
אין כזו החלטה. פייגלין
אין כזו החלטה. פייגלין Flash 90
היועץ המשפטי של המשטרה, תנ"צ עו"ד שאול גורדון, כתב לח"כ משה פייגלין (ליכוד) כי בשנת 1967 החיליטה הממשלה להעביר את הר הבית לניהולו של הוקף המוסלמי.

הדברים נכתבו במענה לפניית ח"כ פייגלין למפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, בה קבל על ההעדפה שניתנת למוסלמים בכל מה שקשור לניהול ההר והשליטה בו.

במכתב תשובה למענה כותב פייגלין למפכ"ל, כי "היות ולא ידוע לי על שום החלטת ממשלה משנת 67 המעניקה לווקף סמכות כלשהיא בהר, אבקשך להמציא לי העתק של החלטת ממשלה זו".

פייגלין אף מוסיף, כי "למיטב ידיעתי אין החלטה כזו ואף מקריאת דברי חברי ועדת השרים בשנת תשכ"ח (1968) ברור שהם סברו שאין החלטה כזו. לדוגמא אצטט את דברי שר המשפטים השר י.ש. שפירא בישיבת הועדה ביום 30/6/68 'מעולם לא הודענו שהר הבית שייך כולו לערבים. לא הודענו שאסור ליהודים להתפלל שם, לא הודענו שאסור ליהודים להקים בית-כנסת שם'".

לאור זאת דורש פייגלין, "לבטל באופן מידי את כל ההוראות המפלות בין מוסלמים למי שאינם מוסלמים בכניסה להר, ולאפשר כניסה חופשית מכל שערי ההר, בהתאם לחוק. לסלק משטח ההר את הסדרנים המופעלים מטעם הווקף אשר מנהלים מעקב מטריד אחר העולים להר בליווי שוטרי משטרת ישראל".

תגובה 1:

  1. על פי "מול החומה הסגורה", עמ' 237, הממשלה ביום 30 ביולי 1967, קבלה החלטה להפקיע מידי משרד הדתות את הטיפול בענייני הממסד המוסלמי ולהחזירו לממשל הצבאי.

    ועוד קודם, נכתב בעמ' 231 כך:

    "בבוקר יום השבת 17 ביוני 1967 מסר שר הבטחון משה דיין את הר-הבית לידי המוסלמים...נקבעה עובדה שתחת שלטון יהודי מקיימים המוסלמים את חזקתם ויהודי המבקש לבקר במסגדיהם חייב לחלוץ נעליו. יתר על כן...נאסר על יהודים להתפלל על הר-הבית...הממשלה הוסיפה לקיים בתוקף את המדיניות שנקבעה ע"י שר הבטחון ביחס להר-הבית".

    אז מה האמת?

    השבמחק