יום חמישי, 10 באוקטובר 2013

עדכון שוטף: ארועי יום עלית הרמב"ם להר הבית

עולים להר הבית לציון יום עלית הרמב"ם להר הבית

עשרות יהודים עלו הבוקר להר הבית לציון יום עליית הרמב"ם להר הבית. הערבים הרימו קול זעקה, אולם הדבר לא מנע מהיהודים לעלות ולסובב את ההר.

עשרות יהודים עלו היום להר הבית לציון יום עליית הרמב"ם ב-ו' במרחשון לבית הגדול והקדוש. העולים נתקלו בכמה קבוצות צעקניות של ערבים, אולם הדבר לא מנע את המשך העליות והקפת מקום המקדש במקומות המותרים לטמאי מת.

בשלב מסוים, כשאר גבר זרם העולים מצד אחד וזעקת הערבים מצד שני, הפנתה המשטרה את העולים שמאלה לכיוון שער השלשלת והורתה להם לצאת משם מבלי לסובב את ההר.

התכלות המשטרה לעולים

יהודה גליק, אשר הדריך את הקבוצה הראשונה, יצא מההר לאחר שנפרד באוירה מחויכת מקציני המשטרה והשוטרים. לאחר רדתו מההר, הוא ביקש לעלות שוב, כדי להדריך קבוצה נוספת. כשאר חברי הקבוצה, הוא נרשם, עבר את הבידוק הבטחוני והאזין ברוב קשב לתדרוך הקבוע של השוטר: "אסור להתפלל, אסור להשתחוות, אסור לשיר, אסור לקרוע את החולצה, אסור, אסור, אסור... חובה לשמוע בקול השוטר" ולכרוע ברכך בפני מחבלי הואקף.

עולים להר הבית לציון יום עלית הרמב"ם להר הבית
בתום התדרוך, בזמן שחברי הקבוצה החלו לעלות לכיוון ההר, נתבקש יהודה גליק לגשת הצידה, שם נמסר לו שהוא מעוכב בעוון הפרת הסד ופגיעה בשלום הציבור. לא נמסר ליהודה כיצד בדיוק הוא הפר את הסדר וגם השוטרים התחבטו ביניהם מה בדיוק הצדיק את מעצרו של יהודה (הוראה מגבוה? תפירת תיק?).

מו"ר הרב ישראל אריאל שליט"א נעצר

המשטרה עצרה בהר הבית את מו"ר הרב ישראל אריאל שליט"א בעוון קיום מצוות השתחוויה לה' בהר הקודש. אין זו הפעם הראשונה שהמשטרה מתעמרת ברב אריאל. בעבר הוא נעצר ב"חשד" דומה ואז נאסרה עליו הכניסה להר הבית למשך כמה חודשים, עד שהותרה שוב, עקב לחץ ציבורי כבד.

בנוסף לרב ישראל אריאל שליט"א וליהודה גליק עצרה המשטרה גם את דורון לדווין מסיבה לא ברורה.
פעילי המקדש מבטיחים לא לעבור לסדר היום על פגיעה זו בכבוד התורה ובכבוד שמים. הפעם מתכוונים פעילי המקדש לפעול בדרכים נוספות, אם תמשיך המשטרה להתנכל לראשי העולים בכלל ולמו"ר הרב ישראל אריאל שליט"א בפרט.

המשטרה הבטיחה, הכדור עוד מתגלגל

למרות התחיבויות חוזרות ונשנות של המשטרה, ילדי הערבים המשיכו לחלל את חצרות הקודש במשחקי כדורגל סוערים תחת עיניהם הפקוחות של קציני המשטרה והשוטרים.

חברינו ארנון סגל צילם את אח ממשחקי הכדורגל בהר הבית:


2 תגובות: