יום שבת, 19 באוקטובר 2013

על שוטרים סמויים, הרחקת יהודה גליק מההר ומניעים אפלים





כתב ערוץ 10 חשף שוטרים סמויים שהצטרפו לעולי הר הבית בשבוע שעבר. מסתבר שאין זו הפעם הראשונה וכי הם מהווים כלי לסגירת חשבונות אישית עם גורמים לא אהודים על המשטרה

שוטר סמוי מאזין לדבריו של יהודה גליק
לפני גרושו הנקמני מהר הבית

ביום שישי פרסמנו כאן באתר, תחת הכותרת: "כתבת טלוויזיה: המשטרה הפעילה סוכנים סמויים בקרב קבוצות שעלו להר הבית" כתבה ששודרה בערוץ 10 ובה נראים שוטרים סמויים שמצטרפים לעולים להר הבית.


בעקבות הכתבה קיבלה מערכת האתר פניות רבות מעולים שסיפרו על שוטרים סמויים שהצטרפו אליהם בחלק מעליותיהם להר הבית. 

בתמונה שהגיעה לידינו באדיבות ארנון סגל נראה שוטר סמוי מלווה את ר' יהודה גליק ביום חמישי ו' במרחשון. נראה שלאכזבת המשטרה, השוטר לא מצא כל חומר "מפליל" נגד גליק ולכן נאלצה המשטרה להרחיקו  מיד בתום העליה באמצעות צו מנהלי, ללא כל הליך פלילי.

יש לציין שמידע מהימן שהגיע למערכת האתר ממקורות שונים, מצביע על כך שממ"ר דוד נצ"מ אבי ביטון סימן את ר' יהודה גליק כמטרה ומזה מספר חודשים הוא מצמיד לגליק צלם וידאו בהר הבית במטרה למצוא עילה חוקית לגרשו מההר. מעצרו ב-ו' במרחשון היה מתוכנן מראש והצו שניתן לו הוכן זמן רב לפני שנמסר לגליק. לגורמים פוליטיים שפנו לדרגים הבכירים ביותר במשטרה נמסר שמדובר בהחלטה אישית של ביטון.

חברים במטה המשותף לתנועות המקדש מציינים שלוש סיבות אפשריות להתנהגותו של ביטון.

האחת - התנקמות אישית בגליק על רקע משפטים שהוא מנהל נגל חבריו של ביטון על התנכלויות שלהם לגליק ועל רקע עדויות מביכות שנאלץ ביטון לתת בבתי משפט בעניינו של גליק. הרחקתו של גליק מהר הבית פוגעת במעמדו ובפרנסתו ומספקת את יצר הנקמה של ביטון וחבריו.

השניה - קשריו הענפים של גליק עם דמויות פוליטיות מרכזיות (שרים, סגני שרים וח"כים מרכזיים בקואליציה), אשר נוצלו על יד גליק לקידום מעמד היהודים בהר הבית, תוך הצגת המציאות העגומה בהר, מציאות המעמידה את המשטרה באור מביך מול אישי ציבור ובוועדות הכנסת. ביטון עצמו נאלץ להופיע כמה פעמים בועדת הפנים של הכנסת ולענות על שאלות מביכות. כמו כן הוא נאלץ לענות לשאלות של אישים בכירים הקשורים לגליק.

השלישית - ר' יהודה גליק נחשב לאחד המדריכים המנוסים והכריזמטיים ביותר בהר הבית. הוא מצליח לסחוף מאות יהודים להר הבית. נוכחות מסיבית של יהודים בהר הבית מפריעה לערבים וגורמת לביטון ופיקודיו לעבוד קשה. הם מקווים שהרחקתו של גליק מההר תקל מעל עומס עבודתם ותשפר את קשריו של ביטון עם נציגי הואקף.

מעניין לציין שלר' יהודה גליק היה קשר הדוק עם נצ"מ אבי ביטון ולא פעם היה זה ביטון שפנה לגליק ביוזמתו. חבריו של גליק הזהירו אותו שביטון טומן לו פח, אולם גליק, אשר ניחן באמון רב (מדי?) ובסימפתיה טבעית לאנשים, סירב להאמין והמשיך לשמור על קשרים הדוקים עם ביטון. לאחר הרחקתו מהר הבית, פנה גליק לביטון כמה פעמים, אולם ביטון מתחמק ממנו בצורה ילדותית ולא משיב לפניותיו - דבר המחזק את הסימנים שמדובר בהחלטה אישית שלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה