יום ראשון, 24 בנובמבר 2013

הלם בעולם החרדי בעקבות האסונות בבית ויז'ניץ

בידיעה שהתפרסמה באתר בעולמם של חרדים, מסופר שדורשי טובתו ניסו להזהיר את האדמו"ר מויזניץ' שליט"א מלצאת נגד העולים בטהרה להר הבית, אולם ללא הצלחה. לפי האתר, רבים קושרים את האסונות שבאו על משפחתו עם דבריו בגנות העולים בטהרה להר הבית.


האתר "בעולמם של חרדים" הוא אחד האתרים הפופולריים ברשת, המביא סיפורים מתוך החברה החרדית, שלא מתפרסמים באתרים אחרים ובודאי שלא בעתונות הכתובה. האתר מביא כתבה מזעזעת הקושרת בין דבריו של האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א לבין אסונות שארעו לאחרונה במשפחתו.


להלן הכתבה כלשונה:
ר' ישראל מויזניץ הביא על בנו את האסון הנורא בגלל שדיבר בשבת בגנות העליה להר הבית


מאת אחד מנאמני בית

ישראל אפל (מחסידי ר' ישראל מויז'ניץ) היה עד לפני 10 שנים אחד הפעילים המרכזיים בנושא הר הבית במגזר החרדי, ומתוך הניסיון הרב שהוא צבר בתחום, הוא ראה דבר פלא, והיא: שבאם הוא פונה לעסקן או רב חשוב או אדמו"ר בעניין הר הבית - והם מסרבים להיעתר בנושא - אז בתוך תקופה קצרה קורה לאותו אדם נזק/אסון (כמה שאותו אדם יותר צדיק - אז זה קורה יותר מהר...) - ואף אחד לא יצא מזה נקי..., והוא לא היחיד שסובר כך - אלא לכל נאמני הר הבית יש להם כאלה סיפורים למכביר, ואפילו הרב הידלסהיימר טען (לפני 120 שנה) שסיבת פטירתו של המהרי"ל דיסקין הינה בגלל שהוא זלזל בבקשותיו לפעול בעניין קרבן פסח (וכהנה רבות...),
וכעת תשמעו את הסיפור, בליל שבת האחרון אזי האדמו"ר ר' ישראל מויז'ניץ דיבר בגנותם של העולים להר הבית, ובבוקר שלמחרת בעת שחבריו של ישראל אפל אמרו לו את העניין (בביהמ"ד טאלנא)- הוא הפטיר בכאב שצריכים להציל את הרב'ה מהאסון הקרב אליו..., ולכן הוא ניגש לגבאי המיתולוגי של האדמו"ר (הערשל כץ) ושאל אותו מה לעשות בנידון מפני שהרב'ה בסכנה מיידית (והוא אף פירט לו רשימה ארוכה בעניין) - וכמובן שהגבאי לגלג עליו והתגלגל מצחוק

- וההמשך ידוע...


רבים מהעולים להר הבית הזדעזעו למשמע הדברים והביעו צער עמוק וכן. הם אמרו שאין בליבם, חלילה,דבר  על באדמו"ר שליט"א וכי הם מתפללים שלא ידע כל צער.

היום עלתה קבוצת יהודים בטהרה להר הבית והתפללה לשלום עם ישראל, לשלום כל אחד מהיהודים שעולים להר הבית ולשלום כל יהודי שעדין נרתע מהעליה להר הבית.

השוכן במקום הקדוש הזה ירפא לכל מכאובי עמו בית ישראל וינחם את כל אבלי ציון וירושלים.


הודעה והבהרה: אין בפרסום הידיעה משום הסכמה או הזדהות עם תוכנה או סגנונה. הבאנו אותה כלשונה, כדרכנו לסקור כל ידיעה ופרסום הקשור להר הבית ולמקדש. שנזכה לבנותו במהרה בימינו יחד עם כל בני ישראל, מכל החוגים והסוגים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה