יום שני, 4 בנובמבר 2013

יהודה גליק פתח בשביתת רעב – "רוצה לחזור להר"

יהודה גליק, יו"ר הקרן למורשת הר הבית פתח היום (א') בשביתת רעב בעקבות הרחקתו לפני כשבועיים מהר הבית ללא משפט. "מרגיז את הערבים שיהודים עולים להר הבית? שיתאפקו", הוא אומר ומזמין את הציבור לתמוך במאבקו


מאת: אברהם שפירא / הקול היהודי


יהודה גליק הבוקר (מטה ארגוני המקדש)
יהודה גליק הבוקר (מטה ארגוני המקדש)
בצעד חריג, הודיעה לפני כשבועיים המשטרה לרב יהודה גליק, יו"ר הקרן למורשת הר הבית, כי היא מורה על הרחקתו משטח ההר, וזאת ללא הגבלה של זמן. בצו תקדימי שנחתם בידי קצין חקירות מרחב דוד, יואב בר, נכתב כי ההוראה ניתנה לאחר שעודכן בר בדבר "מסוכנותו" של הרב גליק, וזאת בידי קצין החקירות חאלד שנאן.

בתגובה לצעד הדרקוני פתח היום (א') יהודה גליק בשביתת רעב עד שתתבטל ההרחקה ויותר לו להיכנס להר הבית או לפחות עד שיביאו אותו בפני שופט. בשיחה עם הקול היהודי הסביר גליק מדוע הוא שובת רעב ומהן דרישותיו. "אני שובת רעב כיוון שמשטרת ישראל לא נותנת לי להיכנס להר הבית. אני דורש שכמו כל אדם מישראל, אני יוכל להיכנס להר הבית. כל החיים שלי, כל מהות החיים שלי זה בהר הבית. אני כבר 25 שנה עולה להר הבית, אני מדריך ולוקח קבוצות להר הבית, זאת העבודה שלי, זה מרכז החיים שלי, מקור האנרגיה שלי ולא יכול להיות שהמשטרה באופן שרירותי מחליטה להרחיק בן אדם מהר הבית", אומר גליק.

במשך היום שבת גליק רעב ברחבת הכותל המערבי של הר הבית ומחר (ב') הוא עתיד להגיע למשכן הכנסת. "אני ישמיע את דבריי עד שכולם ישמעו אותם. אני יעשה את זה עד שייתנו לי להיכנס להר הבית או לכל הפחות עד שיביאו אותי לפני שופט" אומר גליק. "מה אני מבקש?! אפילו רוצח, המדינה לא מענישה אותו ושמה אותו במאסר עולם בלי בית משפט. אני מבקש משפט צדק".

"אם יש למשטרה איזו טענה והם חושבים שעשיתי משהו לא בסדר אז שיואילו בטובם להסביר זאת בבית משפט. זו מדינת חוק לא מדינת משטרה", אומר גליק. "לא יכול להיות שמשטרת ישראל תחליט על דעת עצמה לתת עונשים. במחשבה שניה אולי באמת זה יכול לחסוך הרבה כסף למדינה" הוא מוסיף בציניות, "אני אציע את זה לשר האוצר. נבטל את בתי המשפט בישראל כי המשטרה מסוגלת להיות גם התובע, גם העד, גם השופט וגם המוציא לפועל".

"מרגיז את הערבים? שיתאפקו"  

מעצר יהודי בהר הבית הבוקר (מטה ארגוני המקדש)
"זה חלק מהמגמה של משטרת ישראל להגביל את כל מי שעולה להר הבית ולפגוע בכניסת יהודים להר הבית", הוא מסביר מדוע לדעתו נקטה המשטרה בצעד החריג. "המשטרה רואה שב"ה הרבה יהודים עולים להר הבית אז היא מנסה לשים לזה סוף. בחודשים האחרונים פתחתי יוזמה שנקראת 'הליבה' שזה ראשי תיבות של 'המיזם לחופש יהודי בהר הבית' אז בעיני המשטרה זה לא מצא חן. אז מה. יש חוק במדינה. זה מרגיז את הערבים? שיתאפקו.

לפני כמה שנים החרדים התעצבנו על זה שיש מצעד הגאווה אז המשטרה אמרה, בא נקיף את ה-700 צועדים ב-3,000 שוטרים. ככה מתנהגים במדינת חוק. אבל בהר הבית יש כללים חדשים. משטרת ישראל נותנת פרס לערבים. הם אמרו למשטרה שהם לא רוצים שיהודה גליק יכנס להר הבית אז המשטרה מסכימה ונותנת להם פרס. זה שערורייה. אני מתאר לעצמי שכל פעילי זכויות האדם יבואו מחר לזעוק על זה שלא נותנים לנשים להתפלל בכותל עם תפילין אבל על זה שלא נותנים ליהודי להיכנס להר הבית הם לא יגידו כלום" הוא אומר.

"מה המקום שהוא יותר בית יהודי מהר הבית?" 

"היה סיפור שלפחות אותי מזעזע", הוא מדגים את גודל העיוות. "הגיעה קבוצה של 15 אנשים לעלות להר הבית ובאה המשטרה ואומרת לדתיים להוריד את הכיפות. אין דבר כזה בכל העולם, אנשים מסתובבים בכל רחבי העולם עם כיפה, ופה בהר הבית בגלל שהערבים מאיימים שהם יהיו אלימים אז לא נותנים ליהודים להיכנס להר הבית עם כיפה?! מה זה הדבר הזה?".

גליק מודה לכל האנשים שבאו לתמוך ולעודד אותו במאבקו. "כל היום אני מקבל טלפונים, אנשים באים לבקר פה, אבל אני מצפה גם מהגורמים הפוליטיים במדינה, ממפלגת מר"צ שמנופפת בזכויות אדם, מהבית היהודי שנאבק על הבית היהודי, הרי מה המקום שהוא יותר בית יהודי מהר הבית? אני מצפה מאנשי הליכוד כי אני חבר ליכוד. שיבואו להשמיע את דעתם ושלא ייכנעו לגחמות של המשטרה".

תגובה 1:

  1. רק בזכות אנשים כמוך יהיה לנו בית מיקדש . חזק ואמץ

    השבמחק