יום שני, 16 בדצמבר 2013

חיים ביבס – ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות

מודיעין לא שוכחת את ההיסטוריה שלה. זה המקום שממנו יצאה הקריאה לשחרר את ירושלים, לטהר את בית המקדש ולהשיבו לעם היהודי

חיים ביבס – ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות
בדיוק לפני עשרים שנה, בחנוכה תשנ"ד, טמן ראש הממשלה דאז, יצחק רבין ז"ל את אבן הפינה להקמת העיר מודיעין. במרוצת השנים הפכה העיר שבראשה אני עומד לסמל ולמופת עבור השלטון המקומי ועל אף שאנחנו נקראים לא אחת "עיר העתיד", מודיעין לא שוכחת את ההיסטוריה שלה. זה מקום של גבורת העם היהודי לדורותיו, המקום שממנו יצאה הקריאה לשחרר את ירושלים, לטהר את בית המקדש ולהשיבו לעם היהודי.
לאורך כל שנות ההיסטוריה היהודית, למן ימי שלמה המלך ועד לימינו אנו, נשאו בני העם היהודי את עיניהם לעבר ירושלים. לא בכדי כשאנו מתפללים, אחד הרגעים הכי אינטימיים והכי טהורים שבין אדם לעצמו ובין אדם לא-לוהיו, אנו עושים זאת תוך פניה לירושלים ולהר הבית.
אחת לכמה שבועות אני נוהג לפקוד את העיר העתיקה ולהגיע לכותל המערבי. את ביקוריי אלה אני עורך כדי לחזק עוד ועוד את הנפש. כידוע, הכותל המערבי אינו אלא אחד מארבעת קירות התמך להר הבית, ולכאורה תפקידו בעת הבנייה היה אפור ולא חשוב, אולם נראה שבראי ההיסטוריה לא ניתן לכמת את ערכו וחשיבותו של אותו קיר תמך לעם היהודי. במהלך אלפי השנים שחלפו מאז חורבן בית שני הפך הכותל לקיר תמך לעם היהודי כולו. יהודים מכל התפוצות ומכל רחבי העולם התפללו ומתפללים גם היום למען כינונו של הבית השלישי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה