יום חמישי, 26 בדצמבר 2013

אבי כץ – יזם ומבעלי רשת 'קופיקס'

"ברוב המקרים שבהם אדם פרטי או אומה אינם עושים את מה שצריך לעשות, הדבר נובע מדמיונות שווא ומהפחדה עצמית, והרפיסות שלנו במשילות על הר הבית היא הדוגמה הקלאסית להפחדה עצמית. בית מקדש הוא השלב הבא בגאולה. כמו שלקחנו בידינו את השלב הראשון, צריך לקחת בידינו גם את השלב השני"

אבי כץ, יזם ומבעלי רשת 'קופיקס'
"שאלו פעם את האדמו"ר מקלויזנבורג לתגובתו על הטענות שהרבי מלובביץ' הוא המשיח. הוא ענה שהוא כל כך רוצה שהמשיח יבוא, עד שלא אכפת לו מה תהיה זהותו. מי שבאמת רוצה שהמקדש יקום, לא אמור להיות מוטרד אפילו מהשאלה מי החוג שינהל אותו.
"ואכן, כשאני מגיע לעמים שיש להם מרכז דתי גדול, אני חש את חסרון המקדש. כל עם זקוק למרכז דתי. עם חייב להעמיד לעצמו מרכז דתי אחד מרכזי. אף מוסד אחר לא יצליח להוות תחליף ראוי למרכז שכזה. גם לא הרבנות הראשית. ככהן אני תוהה מה יהיה תפקידי בו".
זה נראה לך עניין מעשי בימינו?
"כאדם מעשי אני מאמין שאם לא נקים את המקדש במו ידינו – הוא לא יקום.
מהי דעתך על כך שאסור ליהודים להתפלל בהר הבית?
"הלב נצבט כששומעים על כך. מדינת ישראל, הציבוריות הישראלית, פועלת בדרך של הפחדה עצמית. אנחנו מפחידים את עצמנו. ליתר דיוק, גורמים בעם שלנו מפחידים את עצמם ובעקבות זאת מפחידים את כולנו. ברוב המקרים שבהם אדם פרטי או אומה אינם עושים את מה שצריך לעשות, הדבר נובע מדמיונות שווא ומהפחדה עצמית, והרפיסות שלנו במשילות על הר הבית היא הדוגמה הקלאסית להפחדה עצמית. הרי אם יום לפני שאריאל שרון הורה לחסל את אחמד יאסין היית כותב שיחסלו את יאסין בטיל, תשעים אחוזים מהעם היו משוכנעים שזה יבעיר תבערה  עצומה, אבל בפועל לא קרה דבר והספיקו לשכוח מכך זמן קצר לאחר החיסול. אנחנו חזקים מאוד כלפי חוץ, אבל המשילות שלנו כלפי פנים רופסת בגלל הפחדה עצמית. אגב, המשילות הרופסת מתבטאת לא רק בהר הבית, אלא כמעט בכל תחום. בטח בכלכלה. 
"רק אדם בלי עבר ובלי הווה, כזו שאיננו רואה איפה עמד עם ישראל לפני שבעים שנה ואיפה הוא ניצב כיום, יכול להתיר לעצמו להתווכח אם אנחנו בתוך עידן הגאולה או עדיין לא. אנחנו בשיא הגאולה. עם ישראל שולט על גורלו, ומי שמסרב להביט בחופש הלאומי, הדתי והכלכלי שבו נמצאת מדינת ישראל – סובל מעיוורון. בית מקדש הוא השלב הבא בגאולה. אינני בעמדה הראויה כדי להכריע אם כבר הגיע זמנו, אבל ברור שזהו שלב שצריך להגיע. וכמו שלקחנו בידינו את השלב הראשון, צריך לקחת בידינו את השלב השני". 

תגובה 1:

  1. אבי כץ בא תהיה נחשון תעלה להר הבית ותודיע כל העולה להר הבית מקבל כוס קפה בארבע שקל בכל הארץ ברשת קופיקס אל דאגה יקח זמן עד שתרגיש את ההוצאה

    השבמחק