יום רביעי, 25 בדצמבר 2013

גלרית תמונות: כלה מהמשפחה הלוחמת בהר הבית

הכלה וחתן בר המצוה בהר הבית

אחותנו את היי לאלפי רבבה וירש זרעך את שער שונאיו! השוכן במקום הזה ישמחכם בבנים ובבנות! מי ששיכן שמו בבית הזה ישכין ביניכם אהבה ואחוה ושלום ורעות! - אלו מקצת מן הברכות שזכתה הכלה הודיה גופשטיין להתברך היום בהר הבית על ידי העולים לנוכח פתח הבית.

 


יהודים היום בהר הבית

יהי רצון שתזכה לקיים בקרוב את כל מצוות התורה הקדושה, אשר כאן מקומה מצד הארון ואשר חכמיה ישבו כאן בלשכת הגזית! - כך ברכו היום עולי הר הבית את חתן בר המצוה חננאל אל מול פני ה'.


הבוקר, כבכל יום רביעי עלו יהודים רבים להר הבית. העולים הקבועים שעולים מדי יום רביעי, פגשו בקבוצה מנוקדים שעולה מדי חודש ובעולים נוספים ממקומות שונים בארץ שעולים מדי פעם להר הבית. אבי משפחה מטלמון שהגיעה במסגרת מעמד טלמונים, נאלץ להשאר מחוץ להר, שכן הוא "נתפס" בעבר בעת שהשתחווה לה' במקום קודשו. אשתו ושלוש בנותיהם עלו  להר הבית בלעדיו.

שובע שמחות

חננאל - חתן בר המצוה עם אביו בהר הבית
משפחת גופשטיין ידועה כאחת המשפחות הפעילות ביותר בכל עניין שבקדושה, בגמילות חסדים, בעניינים לאומיים ובהפצת תורה ברבים. רי בנצי גופשטיין עלה לפני יותר מחודשיים להר הבית עם קבוצה וקראו יחד בקול רם קריאת שמע כשמאחוריהם מונף דגל ישראל. מאז אותו מעשה, המשטרה מונעת ממנו לעלות להר הבית. הערב ילווו בנצי ואשתו ענת את בתם הודיה לחופה. למגינת ליבו, נבצר ממנו ללוות את בתו בעליתה להר הבית. הודיה לא ויתרה על העליה להר הבית ביום חופתה וביום שמחת ליבה - היא עלתה להר יחד עם שלושה מאחיה - יהודה, אלישיב ועמיחי ועם חברתה הטובה אביה - ממנהיגות תנועת הנוער "חוזרים להר".

בהר הבית פגשה משפחת הכלה את חננאל רייזר, אשר הגיע עם אביו להר הבית לרגל הכנסו למצוות. העולים להר הבית בירכו את החתן שיזכה לקיים גם את המצוות שעדיו איננו זוכים לקיים כיום בגלל החורבן הכפוי.
תעודת הוקרה מנקודת מפגש
לחתן בר המצוה חננאל שעלה להר הבית


הר הבית - נקודת מפגש של כל ישראל 

עמותת נקודת מפגש הוקמה על ידי חברים שעלו ממדינות חבר העמים. העמותה מפיצה תורה ברבים, בפרט בקרב יהודים דוברי רוסית. בעקבות פעילות העמותה עלו מאות יהודים להר הבית.



במסגרת פעילות העמותה עלו חתני בר מצוה רבים להר הבית עם הוריהם. בסוף העליה מקבל החתן תעודה מהעמותה, המעידה על כך על כך שעלה להר הבית בחורבנו. 

עמנואל רייזר מטלמון הגיע להר הבית דרך פעילות העמותה. הוא עלה כמה פעמים בגפו והיום הצטרף אליו גם בנו - חננאל לכבוד בר המצווה שלו. ד"ר מאיר אנטופולסקי מנוקדים היה אמור להעניק לחננאל את התעודה בהר הבית, אולם המשטרה לא אפשרה לו להכניס את התעודה להר ולכן התעודה נמסרה לחננאל בתום העליה - מחוץ להר הבית.

מה לך מקיפה משמאל? שאני כלה!

המשטרה לא מאפשרת הליכה של יהודים בהר הבית ללא ליווי משטרתי ואיסלאמי, לכן היא מאלצת את העולים ללכת בקבוצה אחת. הדבר מנע מהכלה להקיף את הר הבית משמאל, אלא ללכת עם שאר העולים שהקיפו את ההר מימין. 

כלה עלתה להר הבית
היום בהר הבית
הכלה - הודיה והאחים יהודה, אלישיב ועמיחי גופשטיין
לפני היציאה מהר הבית דרך שער השלשלת המשיכה הכלה עם מלוויה ללכת דרומה כדי להשלים את סיבוב ההר. כשפנו שמאלה וחזרו צופנה כדי לצאת מן הקודש, פנו אליה העולים ושאלו: "מה לך מקיפה משמאל?" הכלה ענתה שהערב היא מתחתנת ומתפללת שתזכה להקים בית נאמן בישראל, העולים ענו לה: "השוכן במקום הזה ישמח אותך ואת חנמאל - חתנך בבנים ובבנות ותזכי להביא הנה הרבה קורבנות יולדת" והוסיפו לברך בלשון משמר הכוהנים היוצא למשמר הנכנס: "מי ששיכן שמו בבית הזה - ישכין ביניכם אהבה ואחוה ושלום ורעות!" ביציאה מהר הבית בירכו החברים את הכלה: אחותינו את היי לאלפי רבבה וירש זרעך את שער שונאיו", תוך ריקודים ושירים לכבוד הכלה ולכבוד חתן בר המצוה.

לא שומם מיהודים

מיד לאחר צאת הקבוצה מהר הבית, נכנסה קבוצת יהודים נוספת להר הבית, אשר דאגו לא להשאיר את הר הבית שומם מיהודים, לפחות בשעות בהם ההר פתוח ליהודים.

העולים ציינו לטובה את המספר ההולך וגובר של יהודים שעולים להר הבית, הרבה מעבר למוכר בשנים שעברו.

הכלה הודיה גופשטיין ואביה מוריס בהר הבית

הכלה הודיה ומלויה וחתן בר המצוה חננאל ואביו בהר הבית


יהודים בהר הבית

יהודים בהר הבית ליד שער הרחמים

יהודים בהר הבית ליד הכותל המערבי (מבפנים כמובן)

תגובה 1:

  1. שתזכה להקים "בית נאמן בישראל ויחולו עליה כל הברכות " בזכות עלייתה לבית הגדול והקדוש במטרה לקדם את כיבוש ההר ולבנות בית נאמן לה
    יהודים יקרים בואו להר הבית ההר צמא ליהודים כמוכם וציון צריך דרישה
    "כל יהודי בהר הבית כמו כהן גדול ביום הכיפורים לפני ולפנים"

    השבמחק