יום ראשון, 1 בדצמבר 2013

מקדש לגיל הרך - תערוכת המקדש בגן של יעל

ילדני קרית ארבע וגוש עציון סופגים את תודעת המקדש כבר מגיל שלוש בזכות הגננות רינה ויעל


מתוך תערוכת המקדש של ילדי הגן בבת עין
על הגננת רינה צברי שמעתי מאשתי. שמעתי שעניין המקדש תופס אצלה מקום מרכזי ושהיא עוסקת בו רבות עם הילדים בגן. בשנים שרינה עבדה כגננת מחליפה בגני קרית ארבע (כל יום בגן אחר), היום של הגננת רינה היה היום של בית המקדש. כשבתי - אסתי למדה אצלה על בית המקדש, הבנתי למה אשתי התכוונה.

כשאר בני ובנותי, גם בתי - אסתי, עלתה איתי פעמים רבות להר הבית. איתנו עלו גם חברות שלה שבאו עם הוריהן. חלק מהבנות למדו איתה יחד בגן או שלמדו בגנים אחרים בקרית ארבע שבהם רינה עבדה פעם בשבוע. המשותף בין הילדות הללו היה, שהן גרמו לנו ההורים ולמדריכים קצת מבוכה. הן איתגרו אותנו בידע ובשאלות לא צפויות, ידע שרוב המבוגרים לא בדיוק נחשף אליו. איתן לא יכולנו להסתפק בהדרכה רגילה לילדים קטנים, היינו צריכים להפגין הרבה יותר ידע ולהיות מוכנים לשאלות קשות.

את הגננת יעל קביליו הכרתי כמו רבים מעולי הר הבית לפני כמה שנים כשהתחילה לארגן בהצלחה מרובה עליות של ילדים להר הבית. יעל לא מסתפקת בארגון עליות בלבד, אלא דואגת לתוכנית עשירה לפני ואחרי כל עליה. התוכנית כוללת הדרכה מרתקת ותוכנית משתנה, כגון - שחזור הבאת הביכורית למקדש, שחזור קורבנות ראש חודש, עליה לרגל ועוד כיד הדמיון הפורה של ושל שותפיה.

יעל היא אמנם גננת, אבל בעליות שהיא מדריכה בהר הבית, לא רק הילדים מרותקים להסבריה, גם הורי הילדים מקשיבים ונהנים מכל מילה.

הגננת יעל עובדת השנה השנה בגן בבת עין, היא ישבה שעות רבות עם הגננת רינה וזו חשפה בפניה את החומר הרב שאספה במשך יותר מעשרים וחמש שנה וסיפקה לה רעיונות וידע רב. יעל צירפה את הידע והתשוקה שלה למקדש להדרכה ולניסיון של רינה ובשיתוף ילדי הגן והוריהם הכינו תערוכה שלא היתה מביישת גם את המומחים של מכון המקדש. 

ניתן להניח שאם עליה להר הבית עם ילדות שלמדו אצל הגננת רינה יום אחד בשבוע היתה מאתגרת, בעליה להר הבית עם ילדות שאצרו את הידע של שתי הגננות יחד - הן יהיו מדריכות הקבוצה.

השאלה - מתי שתי הגננות תלמדנה בגן של פרחי כהונה צעירים שיתכוננו באופן מעשי לעבודת המקדש?

חלק מהילדים שעלו להר הבית בהדרכת יעל

יעל קביליו באסרו חג שבועות בחידון על הבאת ביכורים למקדש ליד הר הבית


אסתי בהר הבית. משווה בין מה שלימדה הגננת רינה למציאות העגומה בשטח

מתוך תערוכת המקדש של ילדי הגן בבת עין

מתוך תערוכת המקדש של ילדי הגן בבת עין

מתוך תערוכת המקדש של ילדי הגן בבת עין

מתוך תערוכת המקדש של ילדי הגן בבת עין

מתוך תערוכת המקדש של ילדי הגן בבת עין

תגובה 1:

  1. ניחוח המקדש כבר עולה באפינו מכתבות מעולות שכאלו.

    השבמחק