יום ראשון, 19 בינואר 2014

"לחשוף את הדו"ח עכשיו"

חבר הוועד למניעת הרס העתיקות בהר הבית אומר כי חובה לאפשר את פרסום הדו"ח הסודי, "לציבור מגיע לדעת את האמת".

מאת: בני טוקר/ ערוץ 7


חפירות וולגריות בהר הבית
בוועד למניעת הרס העתיקות בהר הבית ממשיכים לדרוש את חשיפת הדו"ח החסוי של מבקר המדינה, זאת לאור פרסומו באתר אינטרנט יהודי בחו"ל.
עו"ד ישראל כספי, חבר הוועד, אומר לערוץ 7, שמגיע לציבור לדעת את האמת, "אנחנו זועמים, זה דבר קשה וחמור ואנחנו דורשים חד משמעית לפתוח את הדו"ח הזה ולהציג אותו אופן מלא לציבור. יש שם דברים חמורים וקשים שכתב המבקר, היום אחרי 14 שנים אין שם שום סוד, שום דבר חסוי, שום דבר שמסכן את בטחון המדינה. גם ראש השב"כ וראש המוסד אמרו בניגוד לדעת ראש הממשלה שאין דבר וחצי דבר שמצדיקים את הטלת החיסיון".
לדבריו הדו"ח החסוי מעביר ביקורת חריפה על מדיניותו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, שמנע למעשה מרשויות החוק לפעול בהר הבית, "הדו"ח מצייר תמונה של אוזלת יד, רשלנות וחוסר אכפתיות של כל גורמי השלטון שמופקדים על שמירת האתר הארכיאולוגי החשוב ביותר במדינת ישראל. לא רשות העתיקות ולא משטרת ישראל ולא עיריית ירושלים עסקו בנושא, למעשה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הפקיר את המקום לחסדי הוואקף המוסלמי ועצר את היכולת של גורמי החוק לטפל בסוגיה, הוא תייג את הניירות בקלסר ועזב את הנושא".
כספי טוען כי מזוז שיקר כשאמר שלא הועברו לו פניות, "אנחנו יודעים שהמשטרה פנתה אליו וכך גם רשות העתיקות, גם אנחנו פנינו ודיווחנו על הרס וונדליזם. היום יש שיפור מסוים בהר, אבל מאידך יש עדיין בעיות חמורות, אין עדיין פקח של רשות העתיקות, והוואקף והתנועה האיסלמית ממשיכים במדיניות שלהם להשמיד כל ממצא ארכיאולוגי בהר. גם היום לא פותחים את שערי ההר לפיקוח ושמירה".

·         לכתבה  המקורית >>

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה