יום שני, 20 בינואר 2014

בלעדי: השר לביטחון פנים טבל במקוה ועלה להר הבית בהדרכת יהודה גליק

אל דאגה לא מדובר בשר ישראלי, אין סיכוי שהוא יעשה זאת. מדובר בשר לשעבר לביטחון הפנים בקנדה, שעלה להר הבית והזדעזע ממראה עיניו. הוא לא האמין שככה נוהגת משטרה בבני עמה. 

אהרונוביץ' מה אתה אומר? אולי תאמץ גם אתה את הרעיון של עמיתך מקנדה? 


האזינו לראיון של יוסף רבין בערוץ 7 >>


השר לביטחון פנים הקנדי לשעבר מר סטוקוול דיי בהר הבית

מנהיג מפלגת האופוזיציה הקנדית (כיום מפלגת השלטון) לשעבר מר סטוקוול דיי שכיהן כשר לאבטחת הציבור (ביטחון פנים) הקנדי, שר העבודה והשר לשירותים חברתיים עלה להר הבית עם קבוצת יהודים

מר סטוקוול דיי שעמד בראש מפלגת האופוזיציה הקנדית וכיהן כשר לאבטחת הציבור (ביטחון פנים), שר העבודה והשר לשירותים חברתיים בממשלת קנדה הצטרף היום לקבוצת יהודים שעלתה להר הבית בהדרכת הרב יהודה גליק.
מר דיי הינו אוהב ישראל ואחד מהתומכים הבולטים של ישראל בקנדה ובעולם. בשבת האחרונה הוא התארח אצל משפחת בלזברג בשכונת קטמון בירושלים. משפחת בלזברג הקימה את הארגון לסיוע לנפגעי טרור "משפחה אחת" ונוהגת להכניס אורחים בביתה. יוסף רבין שהינו אחד העולים הנאמנים להר הבית ופעיל מוכר התחום, התארח אצל המשפחה ופגש שם את מר דיי.
השר לביטחון פנים הקנדי לשעבר מר סטוקוול דיי בהר הבית
עם הרב יהודה גליק
בשיחה סביב שולחן השבת, העלה יוסף רבין את מצבם העגום של היהודים בהר הבית. מר דיי התרשם עמוקות מהדברים וכאב את המצב. הוא ביקש להצטרף לרבין בעלייתו הקרובה להר הבית. יוסף רבין פנה מיד במוצאי השבת לרב יהודה גליק וביקש ממנו להדריך את הקבוצה שמר דיי יצטרף אליה.

מכבד את מנהגי המקום

מר דיי התעניין מאוד במקומו של הר הבית במסורת היהודית ובהלכות המחייבות אדם שנכנס להר הבית. רבין סיפר לו על בית המקדש שעמד במקום ועל מקומו המרכזי בחיי עם ישראל גם לאחר חורבנו, הוא הסביר לשר לשעבר את דיני הטהרה המחייבים יהודי שעולה להר הבית ואמר לו שהוא כגוי לא חייב לטבול וכי הוא יכול לעלות עד החיל (החומה המקיפה את העזרות) ללא הגבלה. רבין סיפר לשר לשעבר על דיני מורא מקדש ועל הכבוד העצום שחייב אדם לחוש לקונו במקום בו השרה את שכינתו בעולם. 
למרות שאינו יהודי, ביקש מר דיי לכבד את מנהגי המקום, טבל עצמו במקוה טהרה וביקש לחלוץ את מנעליו.
השר לביטחון פנים הקנדי לשעבר מר סטוקוול דיי בהר הבית
עם הרב יהודה גליק וחברים
אתמול (יום ראשון) בשעה 7:30 נפגשו בסמוך לשער המוגרבים מר דיי, יוסף רבין, הרב גליק ויהודים נוספים דוברי אנגלית, לאחר טבילה במקוה טהרה. לאחר המתנה קצרה הם נקראו לעמדת הבידוק, עברו בידוק קפדני, קיבלו הדרכה לגבי המותר (ללכת בשקט ולא להרגיז ערבים) והאסור (להתפלל, לשיר, לבכות, לצחוק, לרקוד, לקרוע בגד על החורבן וכל מה שעשוי להרגיז ערבי כזה אן אחר) בהר הבית. בנוסף לאיסורים הרגילים, נאסר על הקבוצה לשוחח בהר הבית עם תיירים "כי זה מרגיז את הערבים", לדברי השוטר.
מר דיי התעניין מאוד בנעשה בהר הבית וביחס כלפי היהודים במקום. בצאתו מהר הבית הביע מר דיי זעזוע עמוק מהיחס המפלה והמחפיר של ממשלת ישראל כלפי יהודים בהר הבית. מר דיי, שהיה בעצמו השר לביטחון פנים, לא האמין שמשטרה יכולה לפעול כך כלפי בני עמה. היא הבטיח לשמור על קשר עם העולים להר הבית ולעשות ככל יכולתו כדי לסייע בשינוי המצב לטובת עם ישראל.


צפו בקבלת הפנים הערבית בהר הבית לשר הקנדי לשעבר מר סטוקוול דיי

תגובה 1: