יום שני, 20 בינואר 2014

הר הבית - עדכון שבועי

פרויקט הליבה יהודה גליק
המשטרה בוחנת הקלות בהר הבית ליהודים ותיירים

פתיחת שער הכותנה, והוספת עמדות כניסה להר הבית, הם שתיים מההצעות שהעלתה המשטרה לשיפור כניסתם של יהודים ותיירים להר הבית.


כיום, בעוד המוסלמים נכנסים חופשי מ-10 שערי הר הבית, כניסת יהודים למתחם מתאפשרת רק משער המוגרבים שעל יד הכותל. זאת בגלל התנגדות הוואקף לכניסת מי שאינם מוסלמים. מצב זה גרם בשבועות האחרונים לכך שמאות תיירים עמדו שעה ושעתיים בתורים ארוכים שהגיעו לפעמים עד מתחם עיר דוד. חלקם הגדול גם נותרו בסופה של המתנה מחוץ להר. למרות ההמתנה הארוכה והעובדה שהשכימו קום, וויתרו על ארוחות הבוקר במלונותיהם. עקב השעות המזעריות שהר הבית פתוח ללא-מוסלמים.

מנהל מיזם הליב"ה, הרב יהודה גליק פנה בענין אל שרי הממשלה, וקיבל תשובה. לדברי משרד התיירות, בישיבה שקיימה אהובה זקן סמנכלי"ת בכירה במשרד עם מפקד הר הבית ליאור שירוני, עידכנה אותם המשטרה בתוכניותיה לפתרון הסוגיה. עד 4 חודשים מהיום יורחב המעבר, ויתווספו 2 עמדות בידוק חדשות. כמו כן "הבדקת האפשרות של כניסת מבקרים ותיירים גם משער הכותנה, ולא רק משער המוגרבים" כפי שמתנהל כיום. (הפנייה והתשובה מצורפות).

אין כניסה לפירות טו בשבט 
"התפוחים והעוגיות כן, הצימוקים והתמרים לא". כך הודיע השוטר בשער הר הבית לקבוצת נשים שעלו להר הבית לרגל ט"ו בשבט. 
חברות הקבוצה שעלו בהדרכת הרבנית רחל סלע. סיפרו כי בכל עליותיהם להר הבית המשטרה מאפשרת להכניס תמרים ועוגיות. רק היום לרגל ט"ו בשבט החליטה המשטרה שגם פירות יבשים הם סממן יהודי, ובהתאם לכך אסרה להכניס אותם, כפי שהיא אוסרת להכניס להר סידורי תפילה או דגלי המדינה.

מאבק ירדן-סעודיה על השליטה בהר הבית
אתר אינטרנט ירדני מדווח על התנגדות ירדן להפקיע ממנה את שלטונה על הר הבית. כיום הוואקף אשר לו תוקף ירדני בלבד, מנווט את התנהלות המוסלמים בהר הית. ולא פעם גולש גם להתנכלויות ליהודים בעולים למקום.

הר הבית נסגר ליהודים, הדגלים המוסלמים התנופפו
ביום שני האחרון סגרה המשטרה את הר הבית לכניסת יהודים. הנימוק: המוסלמים מציינים באותו יום הולדת למוחמד. למרות שבשעות הכניסה המקובלות הר הבית היה כמעט שומם ממוסלמים. בשעות שלאחר מכן נצפתה במקום השתוללות איסלמית, שכללה הנפת דגלי אש"ף וחמאס. לצפיה בתמונות ובוידאו לחצו כאן.

חתנים בהר הבית
שני חתנים עלו ביום רביעי האחרון להר הבית. חתן צעיר ועוד חתן שמקים מחדש את ביתו לאחר שאשתו נרצחה לפני שלוש שנים על קידוש ה'. לכתבה, לתמונות נוספות ולסרטון. חתן נוסף שעלה להר הבית, הוא חתן הבר מצוה הכהן, יאיר ברנד, שאף הפיק סרט נפלא מעלייתו אל ההר והתארגנותו לעבודה במקדש. שווה צפייה.

העליה היהודית להר הבית עומדת כל העת בסימן עליה וריבוי. סיכומי סוף השנה הנוצרי של המשטרה מלמדים שלמרות סגירת ההר השנה כמה פעמים בימי חג ומועדי ישראל, מספר היהודים העולים להר הולך וגדל משנה לשנה. בין היתר נצפו בהר בשבוע האחרון תלמידי מדרשת יעוד עם רבותיהם הרב יעקב שפירא והלל וואן לואן, וגם הרב משה טנדלר ותלמידיו. לאחר שהר טנדלר קיבל על עצמו לעלות להר בכל פעם שהוא בא לבקר בארץ.


מוגש על ידי 
הליב"ה - המיזם לחופש יהודי בהר הבית
מיסודם של קרן נחלת עצמאות ישראל והקרן למורשת הר הבית
A project of The Israel Independence Fund & The Temple Mount Heritage Foundation
ת.ד. 8400 ירושלים pob | פקס 077-5558067 | דוא"ל meizamhaliba@gmail.com | אתר li-ba.org

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה