יום שני, 27 בינואר 2014

סקירה שבועית על הנעשה בהר הבית

פרויקט הליבה יהודה גליק 
ראש ממשלת קנדה ביטל את ביקורו בהר הבית בגלל איומי הוואקף
ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר, ביטל את ביקורו בהר הבית, כיוון שהוואקף המוסלמי הודיע שלא יאפשר לשומרי ראשו היהודים להיכנס למקום. לאחר שהמשטרה הודיעה לו כי איננה יכולה להבטיח את קיומו של הביקור, העדיף הרפר שלא לעלות בלי היהודים. זאת למרות הסיור המקדים שערכו אנשיו במקום בתחילת השבוע והכל כבר היה ערוך לביקור. 
ובאנגלית: israelnationalnewsimra

השר הקנדי וחבריו ביקרו בהר הבית ונדהמו
ביום ראשון בבוקר ערכו כמה מחברי המשלחת הקנדית ביקור פרטי משלהם בהר הבית. סטוקוול דיי, השר לבטחון פנים לשעבר, ואהרן בלומנפלד עלו להר הבית בחברת מנהל הליב"ה יהודה גליק, ופעיל המקדש יוסף רבין. סטוקוול דיווח לגליק כי ראש ממשלת קנדה הרפר אמור לבקר בה, והם מבקשים לבדוק את השטח. הקנדים נדהמו מהתנהגותם של המוסלמים, ומטיפולה הכושל של המשטרה באבטחת יהודים העולים להר.  
באנגלית: jewishpress

אנשי וואקף נטפלים ליהודיות: תאריכי את החצאית
האם אנשי הוואקף עלו על עוד אפשרות לגרש יהודים מהר הבית? יהודיה דתיה שעלתה להר הבית נדהמה נוכח אנשי וואקף שנטפלו אליה ולחצאיתה. פניה אל שוטר שעמד במקום לקבלת סיוע, לא הועיל מאומה. השוטר טען שאינו מתערב בענייני וואקף וצניעות. לחצו על הקישורים להאזנה לראיון עם המוטרדת ברשת ב' וברשת מורשת.

המוסלמים ממלאים את הר הבית בפחי אשפה
לפני כשבועיים, בעת ביקורו בהר הבית של מנהל מיזם הליב"ה יהודה גליק, הוא שם לב לעבודות קידוח שנעשו ברצפת ההר. נסיונותיו להתקרב ולבחון את העבודות, נתקלו בסירוב מצד אנשי הוואקף, שהסתירו ממנו את העבודות, בחסות שוטרים שהיו במקום. כעת מתברר שעבודות הקידוח במרצפות ובמה שמתחתיה, נועדו לנטיעת עשרות פחי אשפה ברחבי ההר. למרות שעשרות פחים כבר קובעו, גילו המבקרים מצבור של עשרות פחים נוספים שהמוסלמים מייעדים לקבע ברחבי ההר.
מה מטרת הפחים? קיבוע עובדות בשטח, תפיסת מאחזים, או נקודות מסתור לאבנים שהם מיידים בכוחות הבטחון. או כל הסיבות יחד?

הדים לישיבות וועדת הפנים 
ריבוי העולים בהר, והדיונים המתמידים של ח"כ מירי רגב בוועדת הפנים, על התנהלות הרשויות בהר הבית, גוררים גם ח"כים מסיעות שונות, ואת התקשורת הכללית, לעסוק בענין הכל כך מרכזי במדינת ישראל. כך היה עם חיליק בר ממפלגת העבודה שהתבקש תוכנית הכל דיבורים לספר על דרישותיו בוועדה. לדברי בר, הר הבית הוא נושא שיש בו לאחד אותו עם ח"כ פייגלין וסטרוק. אחריו הועלה פרופ' גבי ברקאי העומד בראש פרוייקט סינון עפר הר הבית.

מאות יהודים עולים להר הבית - הצעקניות בחופשה
גם השבוע האחרון עמד בסימן עליה גדול של יהודים להר הבית. רבים מן העולים התפלאו לראות את הר הבית ריק מקבוצות הצעקניות הממומנות. לאחר בירור נודע שהם בחודש של חופשות. אחת הקבוצות שמנתה כארבעים איש הגיעה מטינק שבניו ג'רסי, יחד עם רב הקהילה הרב יוסף אדלר, שדיבר בשבחם של העולים להר הבית. וגם קבוצות החיילים והחיילות הולכות וגדלות.  

חתנים ועכשיו גם כלות בת מצוות
חתנים וחתני בר מצוות רבים עולים להר הבית, וזו תופעה שכבר קנתה לה נוהגים רבים. כעת מתברר שגם כלות בת מצווה רבות חפצות ומנצלות את הרגעים החשובים של החיים כדי לעלות להר הבית. הם בוחרות לעשות מעשה קדוש ומועיל עם קבלתן עול מצוות. יהודה גליק, מנהל מיזם הליב"ה, ורחל סלע מרבניות הר הבית הדריכו השבוע בהר הבית כמה כלות בת מצווה, שעלו עם אמותיהם להר הבית, רגע לפני שהם מתברמצות. במקרים אחרים, נכחו בהר הבית שלושה דורות של נשים שעלו יחד עם הרבנית, שתיארה בחן רב את עלייתן בקודש. לצפייה בעלייתה של אליענה רבינוביץ לחצו כאן.


מוגש על ידי 
הליב"ה - המיזם לחופש יהודי בהר הבית
מיסודם של קרן נחלת עצמאות ישראל והקרן למורשת הר הבית
A project of The Israel Independence Fund & The Temple Mount Heritage Foundation
ת.ד. 8400 ירושלים pob | פקס 077-5558067 | דוא"ל meizamhaliba@gmail.com | אתר li-ba.org

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה