יום רביעי, 15 בינואר 2014

החתן מומי אבן חיים בהר הבית. גדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מן הראשון

שני חתנים עלו הבוקר להר הבית - חתן צעיר וחתן שמקים מחדש את ביתו לאחר שאשתו נרצחה לפני שלוש שנים על קידוש ה'

מנהל פרויקט הליב"ה יהודה גליק מברך את החתן מומי אבן חיים בהר הבית


החתן מומי אבן חיים ור' יהודה גליק לומידים משניות
בבית המדרש שער הרחמים בהר הבית
כמדי יום רביעי הצטרפו לעולים הקבועים להר הבית עולים נוספים, חלקם בפעם הראשונה בחייהם. בין יתר העולים היה חתן מקרית ארבע שישא הערב את בחירת ליבו וחתן שמתחתן הערב בפעם השניה.

לפני כשלוש וחצי שנים ביום שלישי כ"ב באלול תש"ע עלה יצחק אימס הי"ד בפעם האחרונה בחייו להר הבית. לאחר שסיים את עבודתו, הוא אסף את אשתו טליה הי"ד בקרית ארבע בדרכם הביתה. כדרכם של גומלי חסדים, הם אספו לרכבם את שכניהם כוכבה אבן חיים ואבישי שידלר הי"ד, כאשר חלפו ליד צומת בני נעים מדרום לקרית ארבע, תקפו אותם מחבלים ערבים ביריות ורצחו את ארבעתם.

למרות הכאב העצום, החליט מומי שהוא לא ישבר ואמנם הוא שמר על שגרת חיים יחד עם הילדים בביתם שבבית חגי. שכניו לישוב סייעו למשפחתו ולשאר המשפחות מבית חגי של החללים שנפלו על קידוש ה'.

הערב - ערב ט"ו בשבט ישא מומי את ליהוד מהרצליה. את חתונתם הם יערכו במערת המכפלה  ליד האבות והאמהות - ישני חברון. הבוקר עלה מומי להר הבית כדי להעלות את ירושלים על ראש שמחתו וכדי להתפלל למי ששיכן שמו במקום שישלח ברכה והצלחה בבית החדש הזה.

הרב יהודה גליק, מנהל פרוייקט הליב"ה ליווה והדריך  את החתן ואת מלוויו, הוא ברך אותו שמי ששיכן שמו במקום הזה, ישכין ביניהם אהבה ואחוה ושלום ורעות ושגדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מן הראשון. הוא הוסיף ואיחל להם שיזכו בקרוב לעלות לרגל עם שאר ישראל אחיהם.

ליד שער הרחמים, ישבה הקבוצה בבית המדרש שייסד במקום יצחק אימס הי"ד, אמרו דברי תורה ולמדו משניות לזכר הקדושים - כוכבה אבן חיים, יצחק וטליה אימס ואבישי שינדלר הי"ד. בכניסתם להר הבית וביציאתם ממנו ששרו העולים "עוד ישמע בערי יהודה ובחוצות ירושלים, קול ששון וקול שמחה, קול חתן וקול כלה", כשדמעות של שמחה ועצב, געגועים וכיספים בעיניהם.
החתן מומי אבן חיים בהר הבית - מול שער המזרח

יהודים בהר הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה