יום חמישי, 27 בפברואר 2014

הלבנון: העלון החדש שמאיים על שלום העולם

עלון 'הלבנון' הוא עלון בעניני המקדש והר הבית, מבית הליב"ה - המיזם לחופש יהודי בהר הבית מטרתו לעודד עליית יהודים רבים להר הבית בטהרה ועפ"י ההלכה.

העלון מופץ לראשונה בשבת שקלים תשע"ד, ומתעתד לצאת מעת לעת בהתאם לצורך ולאפשרויות.

לצפיה בעלון לחץ כאן >>

מאמרים נבחרים מהעלון יפורסמו באתר זה במשך השבוע הקרוב.

עוד בטרם הפצתו מאיים העלון להבעיר את כל המזרח התיכון ואף מעבר לכך. לטובת מי שמפקפק בשטות זו הבאנו כתבה טריה מאתר Ynet:



דווקא עכשיו: קריאה ליהודים לעלות להר הבית
בירדן קוראים להחזיר את השגריר, ובכנסת נערך דיון מתוח על הריבונות בהר הבית - ובתנועות המקדש מוציאים השבת עיתון ראשון שבו קריאה ליהודים לעלות להר הבית - עם הדרכה הלכתית וציטוטי רבנים בכירים התומכים במהלך, ומכנים אותו "אינטרס לאומי"
מאת: קובי נחשוני ורועי קייס/ Ynet חדשות
הדיון המתוח בכנסת על הריבונות בהר הבית, גרם למתיחות קשה בין ירושלים לרבת עמון, עד לדרישת הפרלמנט בירדן לגרש את השגריר הישראלי – ובתנועות המקדש מנצלים את המומנטום. כעת הן מפרסמות לראשונה עלון מטעמן, שבו הן מחדשות את קריאתן ליהודים לעלות להר הבית, ומדריכות אותם כיצד לעשות זאת תחת כללי ההלכה.
העלון, "הלבנון" שמו, יוצא לאור על ידי "הליב"ה" (המיזם לחופש יהודי בהר הבית), וגיליונו הראשון יחולק בשבת בבתי הכנסת בכל הארץ. כותביו מבקשים בעיקר להפריך את הטענה כי הביקור באתר הקדוש אסור בגלל המורכבות ההלכתית סביבו, וקובעים כי ההיתר לעשות כן הוא "עמוק בתוך הקונצנזוס", כהגדרתם.
 את עמוד השער מעטרת תמונת רבנים מזרמים שונים בציבור הדתי כשהם על ההר, וברקע - כיפת הסלע, ומובאים דבריהם בשבח הביקור במקום. כן מצוטט נכדו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק, מאבות הציונות הדתית, המעיד כי סבו לא התנגד לעלייה לאתר הקדוש על פי כללי ההלכה, כפי שטוענים המתנגדים.
הדרכה: כך תעלו להר הבית
במפת הר הבית המופיעה בעלון, משורטטים האזורים שקדושתם מועטה-יחסית ובהם ההלכה מתירה לפסוע, ומפורטים זמני פתיחת שערי המקום בפני יהודים. כן מובאת הדרכה מפורטת כיצד לעשות זאת, כאשר בין התנאים - טבילה במקווה, הסרת נעליים מעור והתייעצות עם רב (במיוחד לנשים).
סקר דעת קהל שתוצאותיו מופיעות ב"הלבנון" מגלה כי 78% מהציבור הדתי-לאומי תומך בעלייה להר, ו-73% אומרים כי היו נושאים בו תפילה, לוּ הדבר היה אפשרי.
בהתייחס להיבט המדיני מצוטט בעלון ע', בכיר בשב"כ, האומר בראיון עיתונאי כי יש לאפשר ביקור יהודים, ובמיוחד דמויות המסמלות את ריבונות ישראל, בכל שטח ההר, כדי לממש את שליטתם שם. בנוסף מובאת עדותו של ראש הישיבה היוקרתית "הר עציון", הרב יעקב מדן, ולפיה בכירים במערכת הביטחון הפצירו בו לעודד את העלייה להר, והסבירו כי זהו אינטרס לאומי.
"זה הזמן לעלות להר הבית! המקום הקדוש בעולם", מסכמים בעלון, ומזמינים את ציבור להשתמש בשירותי ההדרכה וההסעות המסובסדות של תנועות המקדש.
ירדן: "אווירת עוינות וחוסר אמון"
גורמים ממשלתיים בירדן אמרו הבוקר (ה'), כי ירדן מבצעת מהלכים נגד ההפרות הישראליות בירושלים, ובימים הקרובים יינקטו צעדים בנושא. הדברים נאמרו על רקע הדיון בכנסת על החלת הריבונות הישראלית על הר הבית, ומשיכת החסות הירדנית שעוררה סערה ציבורית בירדן.
שר התקשורת הירדני, מוחמד אל-מומני, אמר הבוקר לעיתון הירדני הממסדי א-דוסתור, כי "ירדן סבורה כי דרך הפעולה של ישראל מאיימת על תהליך השלום והביטחון האזורי, ומפיצה אווירת עוינות וחוסר אמון".
 אתמול הצביע הפרלמנט הירדני בעד גירוש השגריר הישראלי בעמאן, והחזרת השגריר הירדני מישראל. עם זאת, ההחלטה מצריכה אישור מצד הממשלה ומצד המלך כדי שתיושם בשטח. הדובר הרשמי של ממשלת ירדן, מוחמד אל-מומני, אמר כי "הממשלה מכבדת את החלטות הפרלמנט, ומתייחסת אליהן בהתאם למה שמתחייב מכך מבחינה חוקתית".
מנגד אמר יו"ר הפרלמנט הירדני, עטאף א-טראוונה, כי "אם הממשלה תתעלם מהחלטת הפרלמנט, הדבר יקשה על היחסים שבין הממשלה לפרלמנט". הוא הוסיף כי הממשלה כרשות מבצעת נושאת באחריות לקשרים הדיפלומטיים עם הצד הישראלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה