יום שישי, 21 בפברואר 2014

רבני הציונות הדתית פרסמו קריאה לחברי הכנסת

דיון הריבונות על הר הבית ממשיך להכות גלים בשני צידי המתרס.

שמרו על ריבונות ישראל בהר הבית!
קריאת הרבנים לחברי הכנסת
בכירי הרבנים פרסמו היום קריאה בעיתונות, אל חברי הכנסת מכל הסיעות, לבוא למליאה ולהשתתף בדיון על הריבונות היהודית בהר הבית, ופתיחתו החופשית לכניסת יהודים מכל השערים.
הדיון שהיה אמור לידון כבר השבוע החולף, הוסר מסדר היום יממה לפני קיומו לפי דרישתם של ראה"מ ויו"ר הקואליציה יריב לוין. זאת לאחר לחצים וגינויים שהגיעו מירדן נגד עצם קיום הדיון בטענה שהר הבית נמצא בריבונותם. בפשרה עם המציעים הוחלט שהדיון יידחה ויעלה במליאה ביום שלישי הקרוב, עד אז ינסו להגיע לפשרה עם לשכת ראש הממשלה בהצעת החלטה מוסכמת.
בקריאתם הפומבית אל חברי הכנסת, כותבים הרבנים כי "לא עת לחשות!". הרבנים "קוראים לכל מי שרוח יהודית מפעמת בקרבו, להגיע ביום שלישי הקרוב, אל הדיון במליאת הכנסת, בעניין הריבונות היהודית בהר הבית, ולפעול ככל יכולתו, למען ההגנה על קדשי ישראל והר הבית - מקום בית מקדשנו".
על הקריאה חתומים בכירי הרבנים בציונות הדתית, הרב שמואל אליהו,הרב חיים דרוקמן,הרב רא"ם הכהן,הרב אליקים לבנון,הרב דב ליאור, הרב אליעזר מלמד,הרב נחום אליעזר רבינוביץ,הרב אביחי רונצקי והרב אורי שרקי. "אשריכם שזכיתם להיות שליחי הדורות למשימת קודש זו". חתמו הרבנים את קריאתם אל הח"כים.
כלי התקשורת הערביים מביאים בהבלטה את הידיעה על קיום הדיון, ובעקבות כך הוא צפוי להיות סוער בהשתתפות ערה של ח"כים ערבים המתנגדים לריבונות יהודית בהר הבית. דוגמא לכך נתן כבר השבוע ח"כ אבו עראר, כאשר תקף את חבר הכנסת משה פייגלין על ההצעה, ועל עלייתו להר. (וידאו מצורף).

בלשכת סגן יו"ר הכנסת משה פייגלין עמלים להביא אל הדיון כמה שיותר ח"כים יהודים שיבלמו את מגמות ההסגרה של סמכויות בהר הבית לירדן ולרשות הפלסטינית. בהצעת החלטה שהגישו הח"כים צחי הנגבי, משה פייגלין, מירי רגב ושמעון אוחיון מהליכוד ביתינו. מוטי יוגב, אורית סטרוק, ושולי מועלם מהבית היהודי. הם קוראים לחזק את הריבונות הישראלית, שתאפשר גישה חופשית ליהודים מכל שערי הר הבית בכל שעות היום, בניגוד למצב כיום שליהודים מתאפשרת הכניסה רק משער אחד, ורק 3 וחצי שעות ביום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה