יום ראשון, 16 במרץ 2014

חדשות השבוע שעבר בהר הבית

מיזם הליב"ה מגיש סקירת ארועי השבוע שעבר בהר הבית:

ראש ישיבת בינות רעננה עלה לראשונה להר הבית, עם הליב"ה
הרב חיים רטיג ראש ישיבת ההסדר ''בינות'' ברעננה, הרב חיים רטיג עלה השבוע לראשונה להר הבית. הרב רטיג עלה להר יחד עם שלושה מבניו, לרגל חתונת בנו נועם שנישא לבתו של ראש ישיבת הכותל הרב ברוך וידר.
מנהל מיזם הליב''ה, יהודה גליק, שהדריך את משפחת רטיג אמר כי "תודות לפעילות הנמרצת של הליב''ה, ברוך ה' עוד ועוד רבנים שעד היום תמכו בעליה להר הבית באופן פרטי, אומרים כעת את הדברים בגלוי ובפומבי ואף מצטרפים בעצמם לעלות להר הבית". "הצטרפותו של הרב רטיג לשורות העולים להר הבית הוא חיזוק נוסף וחשוב למגמת החזרה להר הבית. אין ספק שמגמה מבורכת זו תמשיך ותתחזק", הוסיף גליק, "רק בימים האחרונים התבשרנו על פסיקתו של ראש ישיבת 'כסא רחמים' הרב מאיר מאזוז, המתיר עליה להר הבית 'לפי הוראת הרבנים המכירים את הגבולות'".
לצפיה בעליית הרב רטיג להר הבית לחצו כאן
יום שלישי: המשטרה סגרה למוסלמים חמישה משערי הר הבית, אסרה כניסת צעירים והגבילה ביקורי יהודים
המשטרה לא איפשרה ביום שלישי השבוע כניסת יהודים ותיירים למתחם הר הבית, מלבד רצועה משער המוגרבים לשלשלת. החל משעות הבוקר המוקדמות ניסתה המשטה לשמור על הסדר במקום, סגרה כליל 5 משערי הר הבית, מנעה כניסת מתפרעים מוסלמים מתחת לגיל 50 ואף ביצעה כמה מעצרים של מתפרעים מוסלמים בהר הבית.
הסיבה להתארגנות המוסלמית להתפרע, נעוצה בכנס האזכרה שנערכה באותו יום ליהודה בן יוסף.ועסקה בריבונות היהודית בהר הבית בהשתתפות חבר הכנסת משה פייגלין. אתרים מוסלמים שגילו את פירסומי האזכרה עם ציון כוונתה של משפחת בן יוסף לעלות להר הבית לזכרו, הסיתו במשך כמה ימים למנוע את העליה, כדי להוכיח את הבעלות האיסלמית על הר הבית.
ארגון הליבה לחופש יהודי בהר הבית פנה אל וועדת המשנה לזכויות היהודים בהר הבית של הכנסת, בדרישה להפסיק את הפגיעה ביהודים בכל פעם שהמוסלמים מאיימים להתפרע בהר הבית. זהו שוב ניצחון לטרור האיסלמי. בהודעה לתקשורת הגיב מנהל הליבה יהודה גליק כי העבודה בעיניים של משטרת ישראל, שפותחת את ההר ליהודים לחמש דקות, כדי שתוכל לטעון שההר היה פתוח, מזכירה את ההתנהלות בעל החיים המנסה להראות שיש לו סימני טהרה, וכולם יודעים שהוא חזיר.

ח"כ שקד: יש לאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית ולעלות לשם יותר
חברת הכנסת איילת שקד קוראת לאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית. עוד קוראת ח"כ שקד לפתוח את שערי הר הבית למשך יותר שעות כדי לאפשר ליהודים לעלות יותר. ח"כ שקד גם מביעה את תמיכתה בדיון שהתנהל לפני כשבועיים בכנסת על הריבונות בהר הבית. דיון ראשון מסוגו שהתקיים לבקשת ח”כ משה פייגלין. “אני חושבת שהדיון ראוי, ונכון, והוא צריך להיעשות”, אומרת שקד. “אני לא אומרת דה־פקטו, עכשיו, לקום ולשנות את הסטטוס־קוו". אומרת שקד בקשר לריבונות. "אבל כן צריך לדבר על זה" מוסיפה שקד בראיון למעריב. לעומת זאת בכל הקשור לתפילת יהודים, ולשעות הפתיחה של הר הבית ליהודים מבהירה שקד ש"כן. צריך לאפשר ליהודים להתפלל, ולעלות יותר".
מליאת הכנסת תדון שוב בשאלת הריבונות בהר הבית ותצביע על סיכומים
מליאת הכנסת תדון גם בשבוע הבא בהצעה לסדר אודות הריבונות בהר הבית, והפעולות הנסתרות שנעשות להסגרתו לריבונות ירדן. כך מגלה סעיף 38 ברשימת הנושאים בסדר יומה של הכנסת לשבוע הקרוב שהפיצה מזכירות הכנסת. "העברת הריבונות בהר הבית דה-פקטו לריבונות ירדנית – דיון בעקבות הצעה לסדר-היום של חבר הכנסת משה זלמן פייגלין (2417) (19/1/14) – המשך דיון והצבעה על הצעות סיכום".
הדיון הראשון בענין במליאת הכנסת, שהתקיים לפני כחודש, קוממה את זעם הפרלמנט הירדני, שחבריה דרשו פה אחד להחזיר את שגרירי המדינות בשל כך. לאחר לחצים רבים שהופעלו למניעת הדיון במליאה, בעיקר מצד לשכת ראש הממשלה. התקיים לבסוף הדיון באיחור של שבוע, והסתיים ללא הצעות סיכום. לפי פשרה שכנראה הושגה בין לשכת רוה"מ לסגן יו"ר הכנסת משה פייגלין שהעלה את ההצעה לסדר היום. מסתבר שהחששות מהדיון היו מוגזמות, ובעקבות השקט ששרר בעקבותיו, תדון שוב מליאת הכנסת בשבוע הבא בשאלת הריבונות בהר הבית.
פעילי המקדש מברכים את חברי הכנסת על מעורבותם במה שקורה בהר הבית, ביישום החוק במקום, ובמאמצים להחזרת זכויות היהודים לעליה חופשית ותפילה בהר בכל עת ובכל שעה, כפי שנהוג ברחבת הכותל המערבי.
הר הבית והליבה על סדר היום
העליות הרבות וגדלות להר הביתאפילו בימים גשומים, והאירועים הרבים סביבו ובתוכו, מעמידים את ענין הר הבית על סדר יומו של הציבור והתקשורת הכתובה והמשודרת. מנהל הליבה הרב יהודה גליק, נקרא את האולפנים בשבועות האחרונים שוב ושוב, כדי להביא את דבר ההר לציבור. הנה משבוע אחד שלוש דוגמאות בשלוש שפות. בחרו את השפה וצפו בהנאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה