יום שלישי, 18 במרץ 2014

האם משטרת ישראל פעלה יחד עם מחבלי הואקף נגד הרב יהודה גליק?

ליהודה גליק נודע כבר לפני כמה חודשים, שיש הוראה מפורשת של מפקד מרחב דוד - נצ"מ אבי ביטון לשוטרי הר הבית, למצוא עילה לעצור את גליק ולהרחיקו מהר הבית. מאז נהגה המשטרה להצמיד אליו שוטר עם מצלמת וידאו שיתעד כל צעד שלו  בהר הבית.

אתמול, שושן פורים עלה הרב יהודה גליק להר הבית בגפו וחשד שמשהו מוזר קורה. בניגוד לעבר הוא לא צולם בוידאו (כנראה כדי למנוע תיעוד מרשיע נגד המשטרה עצמה), הוא הבחין ממרחק בנצ"מ אבי ביטון עם כמה קצינים בכירים. היתה לו הרגשה שקציני המשטרה זוממים נגדו משהו ביחד עם אנשי הואקף. לאחר מקרא הדו"ח על השתלשות הענינים, קשה מאוד שלא להשתכנע שאכן כך היה.

מאת: יהודה גליק

העליה להר הבית
8:21 -   הגעתי לכניסה להר הבית. השוטרת שילת (מחליפה את מוטי) אמרה לי לחכות.
8:24 -   אני מזהה שוטרת עם מצלמה שמצלמת אותי - צילמתי אותה בחזרה.
8:32 -   השוטרת שילת קוראת לי להיכנס. נכנסתי (ללא בדיקה וללא תדריך).
8:34 -   התחלתי את הסיבוב לבד מלווה בשוטר בשם ראוף ושני אנשי וואקף. ראיתי קבוצות של מוסלמים יושבים בדרום ביקשתי מהשוטר שנפנה שמאלה כי אני רוצה סיבוב שקט. השוטר אמר לי שגם ככה אין מה לדאוג כי היום הכניסה לערבים רק מגיל 50.
8:38 -   אני לקראת שער הכותנה (ליד שוקת קאית ביי) יושב מוסלמי מזוקן מתחיל לקלל אותי הוצאתי פלפון לצלם אותו. הוא איים עליי שאם אצלם אותו הוא יעשה דברים לא טובים. התעלמתי וצילמתי והוא המשיך בקללותיו. השוטר האיץ בי שאמשיך. שאלתי את השוטר למה לא עושה לו כלום הוא אמר לי להמשיך. כדרכי התעלמתי והמשכתי.
8:45 -   אני מגיע לאמצע הצד הצפוני פוגש את הקבוצה של אסף לרנר מדבר איתם כמה דקות וממשיך.
8:49 -   אני מזהה ממרחק מכיוון שער השבטים קבוצה של עשרות נערות צעירות בנות 15 בערך, הופתעתי מאוד שהרי השוטר אמר לי שהיום הכניסה רק מגיל 50. צילמתי אותן מרחוק.
8:50 -   אנשי הוואקף שמלוים אותנו צועקים עליי "כלב תפסיק לצלם את הבנות" אמרתי לשוטר שעל פי ההנחיות אנשי הוואקף צריכים להתרחק מאיתנו 50 מטר ושלמרות שאני בדרך כלל לא מקפיד על זה אני מבקש ממנו שירחיק את אנשי הוואקף האלו ממני ושלא יקללו אותי. השוטר התעלם מבקשתי וביקש ממני לא לצלם את הבנות.
8:55 -   אני מגיע לאיזור שער הרחמים אני שומע קללות נזרקות לעברי מכיוונים שונים ואני מזהה תנועה של אנשי וואקף צועדים לעברי מכיוונים שונים תוך שהם מקללים אותי קללות נמרצות. אני מפנה תשומת לב השוטר למה שקורה ומבקש ממנו להרחיק ממני את המתפרעים. אני עולה לעמדה קצת גבוהה סמוך לחומה ומצלם את האירוע שהולך ומתפתח. אני מבקש מהשוטר בכל לשון של בקשה שירחיק ממני את האנשים. השוטר מתעלם.
8:56 -   אחד מאנשי הוואקף קופץ לעברי תולש לי את תעודת המורה דרך וחוטף ממני את הפלאפון שלי שאני מצלם. אני צועק לעבר השוטר והוא לוקח מאיש הוואקף את הפלאפון ומחזיר לי ומבקש ממני להמשיך. אני אומר לו שאני מבקש ממנו להרחיק את המתפרעים ממני שהם כבר קרוב ל-50 איש.
8:57 -   מגיע קצין בשם עידן אומר לי להמשיך בסיבוב ואני אומר שאין לי בעיה להמשיך אבל אני מבקש ממנו שירחיק ממני את המתפרעים.
8:57 -   מתקרב אליי איש וואקף נעים הליכות ומבקש ממני להפסיק לצלם אני אומר לו שאם יפסיקו לקלל אותי אני מיד אפסיק לצלם.
8:58 -   מגיע למקום קצין נוסף דניאל סרנגה ואיתו כמה שוטרים מנסים להשתלט על ההמון המתפרע ללא הצלחה אומרים לי להמשיך בדרכי אני אומר שאמשיך אבל אני מבקש שירחיקו ממני את הפורעים. הפורעים צועקים לעבר דניאל סרנגה שיעצור אותי.
מעצר שווא
8:59 -   דניאל סרנגה קורא לקצין עידן ופוקד עליו לעכב אותי.
9:00 -   עידן מודיע לי שאני מעוכב - ההמון נרגע. ואני מתלוה אל הקצין עד ליציאה מההר אל עבר תחנת בית אליהו. במהלך הדרך השוטר מבקש ממני לרוץ אני אומר לו שאני מעדיף לא לרוץ בהר אבל אלך כמה שיותר מהר שאני יכול מתוך כבוד המקום וכך עשיתי.
9:07 -   מגיעים לבית אליהו. השוטר מבקש ממני לכבות את הפלפון וכך אני עושה (מרגע זה כמעט ואין צילומים).
9:10 - 10:35 - אני בהמתנה בבית אליהו. השוטר מנהל שיחות עם הקצין עידן ואומר לו שהוא לא יודע מה לכתוב בדו"ח הפעולה. הקצין עידן מנחה אותו מה לכתוב הוא רושם על דף טיוטא מילה במילה מה שעידן אומר לו. מאוחר יותר זורק את הטיוטא לפח ואני מוציא אותו מהפח ומעתיק את מה שעידן אמר לו על דו"ח פעולה.
10:35 - עידן מגיע לבית אליהו וקורא לראוף החוצה לברר שהוא אכן כתב את מה שנתבקש לכתוב.
10:35-10:37 - עידן וראוף מנהלים שיחה במסדרון ואני מצלם אותם מדברים.
10:45 - עידן נכנס לחדר בו אני יושב שואל אם יש לי פלאפון ואני משיב בחיוב והוא מורה לראוף לקחת ממני את המכשיר מאותו רגע אני לחלוטין בלי מכשיר.
11:00 - דניאל סרנגה מגיע לבית אליהו ובודק את דוח הפעולה של ראוף ומעיר לו הערות ומבקש ממנו להוסיף על מה שהוא כתב (להלן ההבדל בין מה שכתוב בטיוטא שאצלי לבין מה שבדו"ח הסופי אלו התוספות של סרנגה).
11:30 - לוקחים אותי מבית אליהו ברגל לכותל לטובת נסיעה בניידת לקישלה.
11:40 - אנחנו בכותל הניידת לא מניעה, מנסים להניע בדרדור ללא הצלחה, אח"כ מישהו מנקה את הקורוזיה מהמצבר והרכב מניע.
12:00 - אנחנו מגיעים לקישלה. קצין החקירות אומר לי להמתין ושואל את ראוף באיזו שעה עוכבתי. ראוף אומר שבשעה 9:00 הקצין אומר שאם כך יש בעיה אסור לעכב יותר משלוש שעות בלי חקירה אז במקום הוא מורה לראוף לעצור אותי ולשים על ידיי אזיקים.
12:30 - מביאים לי קצת תירס וקצת טונה ובקבוק מים מורידים לי את האזיקים ומורים לי לאכול.
12:40 - אומרים לי לעשות שיחה עם עורך דין, אני מתקשר לאביעד ויסולי.
מהלך החקירה
13:00 - החקירה מתחילה - חשוד במעשים העלולים להפר את הסדר הציבורי היום ובהזדמנויות נוספות.
             החוקר אוסר עליי לרשום שום דבר במהלך החקירה ואף צועק עליי. נכנס קצין חקירות ואני אומר שאני רוצה לרשום כדי שאזכור על מה נחקרתי והוא מודיע לי שאין לי מה לכתוב הכל מוקלט.
13:00- 14:30 - אני נחקר על כך שאני עושה פרובוקציות שמפירות את הסדר הציבורי.
האשמות לגבי היום:
קיללתי את אנשי הוואקף וצילמתי אותם.
האשמות מן העבר:
לגבי כל אלו אמרתי שאני לא זוכר אירוע ספציפי ולכן תשובותיי עקרוניות.
29/12/13 - לקחתי עפר (אמרתי שהרבה פעמים אני לוקח עפר לצורך חתן והדבר אושר  במפורש על ידי מפקד יחידת המקומות הקדושים דאז - אבי ביטון).
9/1/14    -  נתתי למישהו מהקבוצה שלי תמונה של פייגלין ביקשתי ממנו להרים את זה וצילמתי אותו (הכחשתי. הוא אמר שיש להם צילומים אמרתי שלא יכול להיות שיש צילומים של דבר שלא היה).
15/1/14 -  אמרתי למישהו מהקבוצה שלי שאנשי הוואקף הם מחבלים (לא זוכר האירוע אבל זה לא הסגנון שלי).
16/1/14 -  שלושה מהקבוצה שלי עלו לרחבת כיפת הסלע (לא זוכר את האירוע, לא מבין מה הבעיה).
19/1/14 -  במהלך הדרכה אמרתי פסוקים מתוך הקוראן באנגלית (לא זוכר את האירוע לא מבין את הבעיה).
28/1/14 -  אירגנתי אירוע שבו הזמנתי אנשים לבוא עם דגלים להר הבית (הכחשתי)
30/1/14 -  במהלך הדרכה מישהו שאל אותי מי זה איש הוואקף ועניתי לו שהוא ירדני (לא זוכר את האירוע לא מבין את הבעיה).

תגובה 1: