יום שלישי, 22 באפריל 2014

בשם עולי הרגל שגורשו מהר הבית: דרישה לפיצוי מנתניהו

מתוך שיחות אישיות עם שוטרי יס"מ ואנשי כוחות הביטחון האחרים, שיחות עם אישים פוליטיים וכן ממעקב אחר אמצעי התקשורת, עולה שראש הממשלה ושר המשטרה מנעו במפגיע מכוחות המשטרה להכנס למבנים מהם הותקפו כוחות המשטרה בברוטליות.

יתרה מזאת - שוטרי יס"מ ומג"ב נצטוו לספוג אבנים מבלי להגיב, עד שיגמר מלאי האבנים שצברו המחבלים באל-אקצא. כל שהותר לשוטרים לעשות, הוא להחליף את מגני הפלסטיק כשאלו נשברו מהאבנים שנזרקו עליהם.

מאות עולי רגל יהודים נותרו מחוץ להר הבית ומיעוטם הורשו להכנס דרך שער המוגרבים, להצצה קצרה למשך כמה דקות ולצאת מהשער הסמוך - שער השלשלת.

המטה המשותף החליט להפנות את האצבע המאשימה כלפי הגורם האחראי ישירות למחדל הגדול.



המטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש
דישראלי 36 חיפה 3433436 Disraeli St.     טל': 8112099 – 04 5791746 – 050 Tel.:
פקס: 8243490 - 04 Fax:                              אימייל: aviad@mateh.org  Email:

בס"ד   כ' ניסן התשע"ד 20.4.14

לכב'                                                                                                     מבלי לפגוע בזכויות
מר בנימין נתניהו, ראש הממשלה
משרד ראש הממשלה
ירושלים

באמצעות פקס

הנדון: דרישה לפיצוי בגין מניעת כניסת יהודים להר הבית

1.     בשבוע האחרון נמנעה מאלפי יהודים זכות האדם הבסיסית של עליה להר הבית, מקום המקדש, עקב התפרעויות של כמה עשרות צעירים ערבים.  לטענת המשטרה, הוראותיך מנעו ממנה להשליט חוק וסדר בהר הבית, להיכנס למסגדים ולעצור, להרחיק ולמנוע את כניסת המתפרעים להר הבית.
2.          הנחיותיך למשטרה בנוגע להר הבית הן בלתי חוקיות בעליל.  הן מפלות יהודים אפליה אסורה, על בסיס גזעני, במתן זכות הכניסה להר הבית, שהוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי עלי אדמות.
3.         כמו כן, הוראותיך למשטרה שלא למצות את הדין עם הפורעים בהר הבית מהוות התערבות פסולה באכיפת החוק והוראה לאכוף את החוק באורח בררני, ממניעים גזעניים ופוליטיים פסולים.
4.          אשר על כן הינך נדרש לשפות כל יהודי שביקש לעלות בשבוע האחרון להר הבית בגין נזקיו.  לצורך פשרה אנו מציעים כי ישולם פיצוי בסך 10,000 ש"ח בצירוף התחייבות כי תורה למשטרה להבטיח מעתה ואילך את חופש התנועה והפולחן של יהודים בהר הבית באורח שוויוני ומלא, כפי שהיא מבטיחה זאת לבני שאר הדתות במקומות הקדושים להם. נא הודיענו בתוך 7 ימים מתאריך מכתב זה על הסכמתך להצעה.  בהעדר הודעה כאמור ישקלו הנפגעים לפנות לערכאות ללא כל התראה נוספת.

אין באמור במכתב זה כדי להוות כל ויתור, השלמה, עיכוב, דחיה, הפחתה, הסכמה או מיצוי טענות באורח חלקי או מלא, על נושא כלשהו שהועלה בעבר או שיועלה בעתיד ו/או על כל דרישה, בקשה, טענה, תלונה, סעד, טען-ביניים, צו, הודעה, תביעה, תביעה ייצוגית או עתירה על פי כל דין ונגד כל אדם. 


בכבוד רב,

(     -     )

                                                                                                אביעד ויסולי, עו"ד 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה