יום שישי, 4 באפריל 2014

חדשות השבוע בהר הבית

מיום שני, ראש חודש ניסן, ניכרת בהר הבית עלייה תלולה במספר היהודים שבאים לפקוד את הר הבית מידי יום. שעות הכניסה שהורחבו בשעה, וחופשת "בין הזמנים" שנכנסה לתוקפה, מאפשרים את העליה להר הבית ליהודים רבים שבימים רגילים נמנעת מהם. במיזם הליב"ה שמסייעת ארגונית וכספית לרבות מהקבוצות מספרים שבמשך כל השנה המשטרה מאפשרת ליהודים להכנס להר הבית כתיירים בלבד, ובשעות שנוחות לתיירים אך לא מתאימות כלל לאזרחים מן השורה. בנוסף לכך מסרבלת המשטרה את העליה במשוכת ההמתנה בת שעות שהמשטרה מציבה רק בפני יהודים העולים להר.
למרות פסיקת בג"ץ 8172-04, שהרשויות לא תאפשרנה את פינוי שרידי המקדש ועפרותיו, שהוואקף המוסלמי חפר במקום בניגוד לחוק. חשף השבוע הארכיאולוג צחי דבירה כי באין רואים, ממשיכים להתבצע במקום עבודות עפר. תוךם ביזוי החלטות בג"צ, והשמדת השרידים בהר נמשכים ללא דין וללא אכיפה של המשטרה שטוענת שההר נמצא בפיקוחה המלא.
למרות העליה הגוברת במספר היהודים העולים להר הבית, ממשיכה המשטרה לאפשר את התמקמותם של קבוצות מתפרעים מוסלמים, שמתאספים שם מידי יום בשעות הכניסה ליהודים. המוסלמים הללו מגדפים ומקללים כל יהודי העולה להר הבית והמשטרה עוצרת דווקא את היהודים המותקפים. המשטרה מאשימה את היהודים בהפרת הסדר הציבורי, בטענה שהם אינם מקבלים בהכנעה את ההשפלה בהר הבית. באחד המקרים, דרש יהודי משוטרי המקום לעצור מתפרע מוסלמי שהכה אותם, בתגובה נעצר היהודי, והמוסלמים המשיכו לתקוף את היהודים.
נער יהודי השיב אללה אכבר, ונעצר - במקרה נוסף, קבוצת תלמידים מחיפה שעלו להר הבית התקבלו בצעקות וגידופים מפי המוסלמים הנמצאים במקום במיוחד כדי לתקוף את היהודים. אחד התלמידים שהשיב בקריאת ´אללה אכבר´ נעצר על ידי שוטר.
חתן ביום חופתו עוכב לחקירה שעות לפני החופה - חתן שביקש לעלות להר הבית, כמנהגם של חתנים רבים והולכים, נלכד על ידי שוטרי הכניסה בהר הבית, בטענה שהוא דרוש לחקירה במשטרת שומרון. ח"כ משה פייגלין התערב והחתן שוחרר שעות ספורות לפני החופה. בארגון הליב"ה רואים בחומרה את העובדה שהמשטרה הפכה מקום קדוש כמו הר הבית למלכודת משטרתית. "זוהי הוכחה נוספת לכך שאת הר הבית צריכה לנהל רשות מיוחדת וקשובה לצרכי המקום.
מספר יהודים הגישו למשטרה בקשה רשמית להקריב קורבן פסח בהר הבית. בין האמצעים איתם הם מבקשים לעלות: מזבח פריק, כבש, אגנות לקבלת הדם, עצים וחומר להסקתם. על הבקשה חתומים המהנדס משה חכים והמורה אלי יורב, והם פנו אל המשטרה, בשם עשרה יהודים שהתמנו איתם לקיום מצוות הקרבת קורבן בעוד שבועיים על הר הבית. לדבריהם "רק אישור המשטרה מעכב את קיום המצווה המהותית ביותר של חג הפסח", ואם המשטרה תאשר יהיו איתם 100 יהודים, כפי שכתבו בדף הבקשה אל המשטרה. אנחנו נעקוב ונדווח.
בשבוע הבא תרגול קרבן הפסח - ארגוני המקדש יחד עם רבנים רבים מתכוונים לערוך בשכונת קרית משה בירושלים תרגול של הקרבת קרבן הפסח על ידי כהנים לבושים בבגדי כהונה כשרים, כבש כשר, ואף ללמד ולהמחיש את פרטי הדינים על גבי מזבח המחשה.
מוגש על ידי 
הליב"ה - המיזם לחופש יהודי בהר הבית
מיסודם של קרן נחלת עצמאות ישראל והקרן למורשת הר הבית
A project of The Israel Independence Fund & The Temple Mount Heritage Foundation

ת.ד. 8400 ירושלים pob | פקס 077-5558067 | דוא"ל meizamhaliba@gmail.com | אתר li-ba.org

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה