יום רביעי, 23 באפריל 2014

קריאה לראש הממשלה להדיח את שר המשטרה

ממשלת ישראל מפקירה את הר הבית לידיהם של הגרועים שבאויבינו. ברור לכולם ששוטרי משטרת ישראל, העושים לילות כימים כדי לשמור על המעט שניתן להם, אינם האשמים. הם מנסים לפעול כמיטב יכולתם עם ידיים קשורות והוראות מגבילות ומגוכחות.

סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה פייגלין פנה לראש סיעתו - ראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת למצות את הדין עם שר המשטרה שארחראי למחדל.

יש להניח שאם ח"כ מייגלין היה פחות מנומס, הוא היה דורש להדיח את האשם העיקרי, כלומר ראש הממשלה בעצמו, אבל זה כבר תפקיד הבוחר.




הכנסת

ח"כ משה פייגלין
סיעת הליכוד
M.K. Moshe Feiglin
Likud Faction
 ב"ה
סימוכין:172814
ירושלים,כ"ב בניסן, התשע"ד
22/04/2014


לכבוד
בנימין נתניהו
ראש הממשלה
ירושלים
שלום רב
הנדון: השתלטות החמאס על הר הבית
א.נ.
1.  כמידי חג, גם בחג הפסח שהסתיים זה עתה השתלטו קבוצות אסלאמיות על הר הבית במטרה מוצהרת למנוע עליית יהודים אל ההר, גם בתנאים המשפילים ובשעות המועטות שהוקצו להם.
2.  עם צאת החג ניתן לצערי לקבוע שמטרת הפורעים הושגה במלואה.
3.  דגלי חמאס המתנופפים בהר, וחוסר האונים המוחלט של משטרת ישראל מול השתלטות הטרוריסטים שלא אפשרו עליית יהודים ותיירים להר, הם מחדל שאי אפשר להפריז בחומרתו. מדובר באיבוד הריבונות בלב ליבה של בירת ישראל במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, והעברתה לתנועת טרור שחרתה על דגלה את השמדת מדינת ישראל.
4.  חשוב להדגיש כי כוונת הפורעים המוסלמים פורסמה מראש באתרים שונים במרשתת. כמו כן פורסמו תמונות של ערימות אבנים וסלעים שהוכנו בתוך המסגד ואף מצבורי זיקוקים שחלקם נורו במהלך העימותים עם המשטרה. אני מניח שתמונת המצב שנחשפה בפני, הייתה ידועה גם למפקדי המשטרה ולשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'. 
5.  על פי מה שפורסם, משטרת ישראל הבינה את חומרת המצב ודרשה לפעול. לטענת המשטרה הסיבה לכך שהיא אפשרה את זריקת האבנים וירי הזיקוקים מתוך המסגד היא הנחיית השר לביטחון פנים שמנע ממנה לפעול בתוך המסגד.
6.  אני סבור שבנושא חשוב זה שנוגע לריבונותנו בסלע קיומנו, אי אפשר לעבור על מחדל זה לסדר היום. אני סבור שתפקודו הכושל של השר לביטחון פנים בנושא זה מהדהד באופן שלא מאפשר את המשך כהונתו בתפקיד אחראי ורגיש זה. ניסיונו להטיל את האחריות למחדל חמור זה על המשטרה -  כפי שעלה בתגובתו לדברי ביומן החדשות ברשת ב' - רק מאשש את הטענה כי מדובר באדם שאינו מבין את האחריות המוטלת על כתפיו. כשר לביטחון פנים היה עליו להיכנס לעובי הקורה כבר בערב החג, ובוודאי מיד לאחר השתלטות פורעי החמאס והתנועה האסלאמית על ההר, ביומו הראשון של החג. מבחן התוצאה מורה כי השר לא נתן את ההנחיות הנכונות, ולא פעל כדי לסכל את כוונתם המוצהרת של ארגוני הטרור, אשר חוגגים עתה את ניצחונם.
7.  אשר על כן, אבקשך לערוך בירור מקיף וממצה בעניין, ולהסיק את המסקנות הנדרשות, גם אם מדובר במסקנות אישיות בצמרת המשטרה, או במשרד לביטחון פנים.
8.  ברצוני להוסיף כי מחדל חג הפסח הוא פרי באושים של מחדל מתמשך ביחס להר הבית. במסגרת עליותיי החודשיות להר נמנע ממני להיכנס לכיפת הסלע בטענה שהמקום נמצא בריבונות מוסלמית. כיפת הסלע איננה מסגד ובמשך שנים נכנסו יהודים ותיירים למקום באופן חופשי. הסיבה למניעת כניסת יהודים למקום היא לא דתית, אלא השתלטות ריבונית מוסלמית בניגוד לחוק. לא ברור לי מי אפשר להשתלטות זו להתרחש, אך מדובר בשערורייה שחייבים לשים לה סוף. אבקשך להנחות את השר לביטחון פנים ואת משטרת ישראל לאפשר לי בביקורי הקרוב בהר להיכנס לתוך כיפת סלע בתוקף תפקידי כחבר כנסת, ומכח חוק חסינות הכנסת. 
בתודה ובברכה,

משה פייגלין


בתודה ובברכה,
(    -    )
משה פייגלין 

העתק:
שרי הממשלה
חה"כ מירי רגב – יו"ר ועדת הפנים
חה"כ דוד צור – יו"ר תת הועדה לנושא הר הבית
חברי ועדת הפנים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה