יום רביעי, 23 באפריל 2014

ראש ממשלת ישראל וממשלתו אחראים לנעשה בהר הבית והגבלת המשטרה לטפל בהתפרעויות

במאמר תחת השם "קפה", מנתח הכותב את תמונת המצב בהר הבית. אין לנו מושג מי הכותב, אבל מומלץ לקרוא

מאת: קפה (פורסם לראשונה - רוטר)
ראש הממשלה בכבודו ובעצמו, הוא העומד מאחורי האיסור שהטיל שר המשטרה על משטרת ישראל מחוז ירושלים, להיכנס לתוך המסגדים בהר הבית, ולהוציא משם את קומץ הפורעים שמצליחים להחזיק ממשלה ומשטרה ועם בביצים...
ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו מסתתר מאחורי מקורבו השר לביטחון פנים אהרונוביץ' האוחז בדעות דומות גם כן, בעקבות ישיבות שונות העוסקות בנושא הר הבית, הכרוכות גם במצב הנפיץ בירדן בשל המתח הן סביב המשא ומתן עם הרש"פ והמשבר הנוכחי בו, כמו גם סוגיות הקשורות באופן ישיר לירדן, והן המצב המתוח בממלכה עקב לחצים שונים ונושאים בוערים תחת השטח ובהם מליון פליטים סוריים היושבים במחנות צפופי אוכלוסין בירדן, ובשל סוגיות שונות נוספות ובהם גם אולטימטום מרומז אמריקאי, ובעיקר סביב נושא ביקור האפיפיור הצפוי בסוף החודש הבא בו יבקר במספר אתרים באזור סובב העיר העתיקה, ובתחום הרש"פ, ועל כן חוסר הרצון ביצירת מתיחות שעלולה לפגוע בביקור. עקב כל המפורט לעיל, הורה ראש הממשלה ביחד עם חברי הקבינט, על איסור הכניסה למסגדים בהר הבית, ובשל כך עידוד הפעולות האלימות בהר הבית כנגד יהודים. פעילות המעודדת אלימות גם בעוטף הר הבית והעיר העתיקה.
מדיניות זאת מבוצעת בחשאיות, תוך הסתתרות מאחורי משטרת ישראל, שבהנחיות הניתנות לכוחות המשטרה בהר הבית, ורוח הדברים המגיע היישר מלשכת רה"מ, הם, הליכה על ביצים וספיגה והכלה של האירועים, תוך עמידה בקווים אדומים, ובהם הימנעות מסגירה יזומה מוקדמת של הר הבית לביקורים, אלא הר הבית ייסגר רק לאחר שהמשטרה תפרוץ אל ההר ותסיג את הפורעים אל המסגדים, ורק אז על פי הערכת מצב ייסגר הר הבית למבקרים. (מה שבפועל מתרחש כמעט מדי יום) ביקורי יהודים הנחזים כיהודים מובהקים, יערכו במידת הצורך במסלול קצר, וזאת על מנת להימנע מסגירה מוחלטת של ההר בפניהם. וככלל ביקורי יהודים ייערכו באופן מבוקר ומפוקח תוך מיצוי הבדיקות למניעת "פרובוקציות" של יהודים בהר, הגישה המחמירה עדיפה, והרחקה אוטומטית של כל גורם ואדם המעורר מתיחות במקום.

במקביל, מחוץ להר הבית, ייערכו מאמצים לבלימת ההקצנה המוסלמית על ההר, ובהם, מעצרים של פורעים שזוהו באמצעים שונים כמי שהשתתפו בהפרות סדר, מעצרי מנע של מסיתים, ובקשה של השב"כ להוצאת צווי מעצר מנהליים כנגד מי שמוכר מודיעינית כמכווין ההסלמה בהר (בקשה שטרם נענתה בחיוב על ידי ראש הממשלה).
הנחיות הדרג המדיני למשטרת ירושלים מונעות מיצוי כוחות המשטרה ויכולתם לטפל באופן ראוי וחוקי ויעיל כנגד המתפרעים בהר, שיצרו בהר הבית בסיס קדמי לטרור וללחץ על ישראל, ומוקד תבערה שדווקא המצב שבו מדינת ישראל מאפשרת לו לבעור זמן רב, מחממת עוד יותר את המצב, והיא, היא זו שתביא להתפוצצות הסיר הרותח מה שממנו חוששת מדינת ישראל, שתמיד מפחדת מן הצל של עצמה.
התנהגות ממשלת ישראל וראש הממשלה מושך לחץ ומגרה את האויב ללחוץ עוד בדיוק במקום בו היא מגלה חולשה, ומקעקעת את ריבונותה והחזקתה וזיקתה של מדינת ישראל להר הבית.
מדינת ישראל מנסה במקביל לפנות בבקשות עזרה לירדן ולרש"פ שהם יבצעו את העבודה ובכך מוותרים על ריבונותה של עם ישראל על המקום הקדוש לו ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה