יום ראשון, 6 באפריל 2014

פרובוקטורים יהודים מתפללים ברחבת אל-בוראק למרות מחאות המוסלמים

בשנת תשכ"ז, זכינו בחסדי ה' לחזור למקום אליו היו עינינו נשואות מאז החורבן. מרוב הלם, בלבול ושפיפות קומה, חברו יחד ראשי המדינה ובראשם משה דיין ובכירי הרבנים וביצעו את הפשע ההיסטורי הגדול מאז החורבן - הם מסרו את מפתחות הר הבית לידי צוררי ישראל.

מאז הולכת החוצפה הערבית וגוברת ומנגד הולכת קומת מנהיגנו ושפלה. רבנו חיים בן עטר - ה"אור החיים" הקדוש בפירושו לפרשת מסעי אומר על הפסוק: "והיה אשר תותירו מהם לשכים בעינכם ולצנינם בצדיכם...", שכעונש על כך שהשארנו גויים בארצנו וויתרנו להם על חלקים ממנה, הם יקומו וינסו לגרשנו גם מהחלקים אותם אנחנו מחזיקים בידנו. כך בכל ארץ ישראל וכך כמובן בהר הבית.

עד לפני כמה שנים כינו הערבים את שטח הר הבית בשם "חראם א-שאריף" ואת המבנה בדרום הר הבית, הנמצא מחוץ לשטח הר הבית המקודש, הם כינו בשם: "מסגד אל-אקצה". הר הבית היה מוזנח ועזוב וההתענינות המוסלמית בו היתה קטנה.

בשנים האחרונות הם מכנים את כל שטח הר הבית בשם "מסגד אל-אקצה הקדוש". כן! מדובר באותו שטח בו הם היו עורכים פיקניקים משפחתיים עד השנים האחרונות ובו עד היו הם משחקים כדורגל. אם לא די בכך, גם "רחבת אלבוראק" (הכותל המערבי, בלשוננו) מתווספת אט, אט לשטח "אל-אקצה" וכבר היום הם דורשים לאסור תפילה יהודית במקום.

יש להעריך שלא ירחק היום בו נאלץ להחליט אם הגיע הזמן לשנות את המצב בהר הבית מהקצה אל הקצה או שמא ברצוננו להפוך את רחבת הכותל המערבי לזירת קרב כמו הר הבית. אולי יהיו רבנים שיצטרפו לדרישות הנאורות לחדול מהפרובוקציות של קיצונים יהודים המתפללים ברחבת הכותל על אפם וחמתם של שכנינו היקרים (והעצבניים).

אם דברי נשמעים מופרכים ומוגזמים, אנא קיראו את הכתבה הבאה שהבאתי במלואה מאתר "מבט לתקשורת פלסטינית", בה מובאים דבריהם המחוצפים של ראשי הדת המוסלמיים. השוו את דבריהם לדברי הרפיסות של רבנינו ואוזלת היד שלנו ושל ממשלתנו ועשו את החשבון לבד.

 

מנהיגים דתיים ברש"פ:
אסור ליהודים להתפלל בכותל המערבי
 
הרש"פ טוענת שהכותל המערבי הוא חלק ממסגד אל-אקצא ולכן הוא מחוץ לתחום ליהודים
איתמר מרכוס ונאן ז'אק זילברדיק
 
השר לענייני דת ברש"פ, מחמוד אל-הבאש והשופט השרעי העליון לשעבר של הרש"פ, הכריזו לאחרונה שהאמונה האסלאמית ועמדתה הפוליטית של הרש"פ היא שליהודים אסור להתפלל בכותל המערבי. מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" תיעד שהרש"פ אינה מכירה בהיסטוריה של ישראל ובזכויותיה בירושלים, אך אמירות אלו של המנהיגים הדתיים החשובים מרחיקות לכת עוד יותר.

הרש"פ טוענת שהאזור סביב מסגד אל-אקצא, הנחשב לקדוש עבור המוסלמים, כולל לא רק את המסגד עצמו אלא נפרש על כל הר הבית וכולל את הכותל המערבי.

השר לענייני דת ברש"פ מחמוד אל-הבאש:


"ירושלים היא פיקדון של הדת ופיקדון של ההיסטוריה בידי המוסלמים כולם, בידי האומה הזו.... כותל אל-בוראק (כלומר, הכותל המערבי) הינו חלק אותנטי של מסגד אל-אקצא המבורך בלבד." [הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 06/12/2013]

השייח' תייסיר תמימי, השופט השרעי העליון לשעבר של הרש"פ:

"מסגד אל-אקצא כולל את כל רחבותיו, יסודותיו, שמיו, שעריו, כיפותיו, חומותיו, וספציפית את החומה המערבית (כותל אל-בוראק) [סוגריים במקור], שהרי היא חלק ממנו..." [אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/02/2014]
 
בהתאם לכך, שני המנהיגים הדתיים הכריזו, שבשם האסלאם, נאסר על היהודים להתפלל במקום.

השייח' תייסיר תמימי, השופט השרעי העליון לשעבר של הרש"פ:


"אללה קבע כי מסגד אל-אקצא המבורך הוא אסלאמי ושייך רק למוסלמים... הוא חלק מאמונתם של מיליארד וחצי מוסלמים, ואין ליהודים שום זכות עליו. אף גורם שהוא, לא משנה כמה כוח ותמיכה בינלאומית יש לו, אינו יכול לשנות את העובדה המבוססת הזאת על ידי מתן זכות כלשהי ליהודים עליו, או זכות להתפלל בחלק כלשהו ממנו. מסגד אל-אקצא כולל את כל רחבותיו... וספציפית את החומה המערבית." [אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/02/2014]
 
השר לענייני דת הבהיר לאחרונה כי הוא מחזיק באותה דעה קיצונית. עמדתו הדתית, כפי שנמסרה מפיו בחודש דצמבר בעניין עמדת הרש''פ לגבי תפילת יהודים בכותל המערבי, הייתה דו משמעית. הוא התחיל את דבריו בביטוי ההשקפה הרדיקאלית של הרש"פ, לפיה "ירושלים היא פיקדון של הדת ופיקדון של ההיסטוריה בידי המוסלמים כולם," והכותל המערבי "הינו חלק אותנטי של מסגד אל-אקצא המבורך בלבד... הוא זכות שלנו, הוא זכות קבועה שלנו." אך לאחר מכן הוא מיתן את דבריו: "...מבלי לפגוע בזכויות האחרים. חירות הפולחן בירושלים שלנו מובטחת לכולם." לאחר מכן הוא אמר: "איננו מתווכחים עם דת של אף אחד. עם זאת יש לנו זכויות, עקרונות ועמדות, שלא ייתכן שישתנו." [הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 06/12/2013]

דבריו העמומים של השר אל-הבאש בדרשתו בחודש דצמבר הובהרו בחודש שעבר כאשר דיבר מפורשות על האיסור:

"מסגד אל-אקצא יישאר, על סמך החלטה אלוהית, מסגד אסלאמי, והוא לא יהיה משותף לאף אחד, לא יהפוך להפקר ולא יתפלל בו אף אחד פרט לבני האסלאם."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 28/02/2014]

בשבוע שעבר המופתי מוחמד חוסיין, הסמכות הדתית העליונה של הרש"פ, "הדגיש את פסקי ההלכה הקודמים שלנו" בתגובה למה שכינה "ניסיון [של ישראל] להניח יד על מסגד אל-אקצא המבורך... בנוסף לאיום להרוס את מסגד אל-אקצא כדי להקים על חורבותיו את בית המקדש המדומה." הוא שב והדגיש שרק למוסלמים יש זכות על מסגד אל-אקצא וסביבתו:

"רחבות מסגד אל-אקצא, חומותיו, מבניו, חצרותיו, כיפותיו, הסטווים שלו, ספסלי האבן שלו, מה שמתחת למסגד אל-אקצא ומה שמעליו הם הקדש אסלאמי עד ליום הדין, והם זכותם הבלעדית של המוסלמים, שאיש אינו מתחלק איתם בה."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 26/03/2014]

העמדה הדתית לפיה ירושלים צריכה להיות מוסלמית בלבד, מהווה גם בסיס לדרישה פוליטית של הרש"פ. "מבט לתקשורת פלסטינית" דיווח על הצהרתו של מחמוד עבאס, שאמר שלקיחת ירושלים מישראל הינה חובה אסלאמית מהדרגה הגבוהה ביותר, "פַרְד עַיְן" - מצווה אסלאמית אישית המוטלת על כל מוסלמי:

"אני אומר למנהיגי האומה הערבית שלנו ולעמיה: ירושלים וסביבותיה הן פיקדון שאללה העניק לנו. הצלת [ירושלים] מפני מפלצת ההתנחלות, ומפני סכנת הייהוד והפקעת [האדמות] הינה מצווה [אסלאמית] אישית [ערבית: פַרְד עַיְן] שמוטלת על כולנו."
[אל-ג'זירה, 27/03/2010]

לחץ  כאן לצפייה

לאחרונה, אמר עבאס כי ההיסטוריה היהודית בישראל בירושלים הינה "סיפורי מעשיות ואשליות."

מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" פרסם מאמר שבו סקר את מדיניות הרש"פ המסרבת להכיר בישראל
כמדינה יהודית.

להלן אמירות נוספות וקטעים ארוכים יותר מתוך דברי המנהיגים הדתיים של הרש"פ:

תייסיר תמימי, השופט השרעי העליון לשעבר של הרש"פ:

"אללה יתפאר ויתהלל קבע כי מסגד אל-אקצא המבורך הוא אסלאמי ושייך רק למוסלמים... הוא חלק מאמונתם של מיליארד וחצי מוסלמים, ואין ליהודים שום זכות עליו. אף גורם שהוא, לא משנה כמה כוח ותמיכה בינלאומית יש לו, אינו יכול לשנות את העובדה המבוססת הזאת על ידי מתן זכות כלשהי ליהודים עליו, או זכות להתפלל בחלק כלשהו ממנו. מסגד אל-אקצא כולל את כל רחבותיו, יסודותיו, שמיו, שעריו, כיפותיו, חומותיו, וספציפית את החומה המערבית (כותל אל-בוראק) [סוגריים במקור], שהרי היא חלק ממנו... אנו זוכרים בגאווה רבה את עמדתו של הנשיא השהיד יאסר ערפאת זכרונו לברכה... שסירב להעניק ליהודים זכות כלשהי על מסגד אל-אקצא המבורך."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/02/2014]

השייח' תייסיר תמימי הוא השופט השרעי העליון לשעבר של הרש"פ ומכהן כעת כראש המועצה האסלאמית העליונה בירושלים.

השר לענייני דת ברש"פ, מחמוד אל-הבאש אמר:

"מסגד אל-אקצא יישאר, על סמך החלטה אלוהית, מסגד אסלאמי, וכי הוא לא יהיה משותף לאף אחד, לא יהפוך להפקר ולא יתפלל בו אף אחד פרט לבני האסלאם."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 28/02/2014]

המופתי של ירושלים והשטחים הפלסטיניים, שייח' מחמד חוסיין:
"לאור התגברות מתקפת הכיבוש על העיר ירושלים, מתוך ניסיון לייהד אותה לחלוטין, לטשטש את מאפייניה האסלאמיים, [ו]להניח יד על מסגד אל-אקצא המבורך... בנוסף לאיום להרוס את מסגד אל-אקצא כדי להקים על חורבותיו את בית המקדש המדומה - חס וחלילה - אנו מבקשים להדגיש את פסקי ההלכה הקודמים שלנו בעניין...:

א. רחבות מסגד אל-אקצא, חומותיו, מבניו, חצרותיו, כיפותיו, הסטווים שלו, ספסלי האבן שלו, מה שמתחת למסגד אל-אקצא ומה שמעליו הם הקדש אסלאמי עד ליום הדין, והם זכותם הבלעדית של המוסלמים, שאיש אינו מתחלק איתם בה."
[מסוכנות הידיעות הפלסטינית "ופא",
אל-חיאת אל-ג'דידה, 26/03/2014]

השר לענייני דת ברש"פ מחמוד אל-הבאש:
"ירושלים היא פיקדון של הדת ופיקדון של ההיסטוריה בידי המוסלמים כולם, בידי האומה הזו. אנו יורשי מוחמד, עליו השלום. אנו אלו שירשו את ירושלים, בכיבושה באמצעות הרצון, בכיבוש הדתי של הנביא [מוחמד] עליו השלום, ואחר כך בכיבושה בפועל [ב-683] על בסיס 'חוזה עמר אבן אל-ח'טאב'. אנו יורשיה והיא שייכת לנו ולא לזולתנו. בקרו בירושלים. עלינו כפלסטינים, כערבים וכמוסלמים לבקר גם בכותל אל-בוראק (כלומר, הכותל המערבי). כותל אל-בוראק הינו חלק אותנטי של מסגד אל-אקצא המבורך בלבד... [הכותל] הוא זכות שלנו, הוא זכות קבועה שלנו. הוא חלק מ[מסגד] אל-אקצא שלנו, מבלי לחשוב על פגיעה כלשהי בזכויות האחרים. ומבלי לפגוע בזכויות האחרים. חירות הפולחן בירושלים שלנו מובטחת לכולם... איננו מתווכחים עם המסורת של אף אחד, ואיננו מתווכחים עם דת של אף אחד. עם זאת יש לנו זכויות, עקרונות ועמדות, שלא ייתכן שישתנו."
[הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 06/12/2013]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה