יום חמישי, 17 באפריל 2014

אפילו האתר השמאלני לא מצליח להתעלם מהעוול ליהודים בהר הבית

פורטל מקומי מקבוצת ידיעות אחרונות- חדשות, פנאי ובידור - mynetלהלן ידיעה שהתפרסמה באתר המקומי של Ynet ירושלים, כאילו הר הבית שייך לתושבי ירושלים בלבד. למרות הניסיון לדחוק את הידיעה למקומון, אפילו אתר החדשות השמאלני של Ynet לא הצליח להתעלם מהעוול כלפי היהודים בהר הבית.

שימו לב לגינוי של סגן השר הרב אלי בן דהן את סגירת הר הבית בפני יהודים. נדמה שזו הפעם הראשונה שמשרד הדתות מתייחס לעליית יהודים להר הבית כאל חובה דתית.

שימו לב לשקרי המשטרה, כאילו ההר נפתח ונסגר לסירוגין, בעוד הר הבית היה סגור ליהודים מיום ראשון מלבד חצי שעה ביום רביעי האחרון.

שימו לב לתמונה שמביא האתר, בה נראות פורעות ערביות באופן שנראה כאילו הן הנפגעות, אין תמונה של יהודים הממתינים לשוא לקיים את מצוות העליה לרגל.


להלן הכתבה כלשונה:

פעילי ימין בירושלים זועמים על החלטת המשטרה לסגור את הר הבית בחול המועד: בעת הרמאדן הוא היה סגור בפני היהודים אך דווקא בחג שלנו הוא נסגר בפנינו

מאת: גיל בן נון/ mynet

כוחות משטרה גדולים נכחו בשבוע האחרון בהר הבית (צילום: רויטרס)
כוחות משטרה גדולים נכחו בשבוע האחרון בהר הבית (צילום: רויטרס)
משטרת מחוז ירושלים החליטה ביום חמישי לסגור את מתחם הר הבית למבקרים בעקבות הערכת מצב במטה המחוז, לאור ההתפרעויות שהתקיימו באזור ביממה האחרונה.

מתחם הר הבית נפתח בראשית ימי חג הפסח למבקרים יהודיים כמתוכנן, אך כמה עשרות רעולי פנים ערביים ממסגד אל אקצה החלו ליידות מתוך המסגד אבנים, סלעים וזיקוקים לעבר כוחות הביטחון שנכחו במקום.

המפגינים נהדפו בעזרת רימוני הלם ואמצעים לפיזור הפגנות. במהלך האירוע נפגע אחד השוטרים באורח קל. כמו כן, יידו צעירים נוספים אבנים לעבר כוח משטרה באחת מסמטאות העיר העתיקה. שוטר אחד נפגע באורח קל באירוע. כתוצאה מההתפרעויות האחרונות, הוחלט לסגור את הכניסה להר הבית למבקרים ולמתפללים יהודיים – והתגובות במגזר הדתי-חרדי זועמות.

הרב יהודה גליק, אשר מנהל את הליב"ה לחופש יהודי בר הבית, זועם על החלטת המשטרה לסגור את המתחם למבקרים שאינם מוסלמים, אך מדגיש כי "אנו נמשיך לעודד את כל מי שמאמין בכבוד הדדי ושלום לעלות למתחם הר הבית". 

העיתונאי ארנון סגל, אחד מאלו שנוהגים לעלות כל העת להר הבית, מפנה אצבע מאשימה לכוחות הביטחון."אין פה שום הפתעה, המתפרעים המוסלמים למדו את השיטה לסגירת הר הבית למבקרים שאינם מוסלמים".

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, מסר בתגובה: "המקום המקודש ביותר לעם ישראל הוא הר הבית ופעם אחרי פעם יש פגיעה בחופש הדת כאשר רק היהודים מופלים לרעה. בחודשים האחרונים אנחנו עמלים על תקנות שיסדירו את העניין. בעניין הזה, כמו גם במו"מ המדיני, עלינו לזכור ולהזכיר למי ששכח שארץ ישראל היא שלנו בזכות".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "המשטרה פעלה לאפשר השבוע ביקורים בשטח הר הבית ובמהלך השבוע החולף ביקרו מאות תיירים ויהודים בהר הבית. סגירת הר הבית לסירוגין, התבצעה בהתאם להערכות מצב אשר התייחסו למכלול רחב של שיקולים והיבטים ומתוך אחריות המשטרה לשלומם וביטחונם של האזרחים".

עוד הוסיפו במשטרת ירושלים: "המשטרה ערוכה בשבוע האחרון בכוחות מתוגברים לשמירת הסדר והביטחון, אבטחת החוגגים והמתפללים, הסדרה והכוונת התנועה באירועי חג הפסח, חג הפסחא ו"שבת האור" ותפילות המוסלמים, תוך הקפדה על חופש הפולחן לכלל הדתות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה