יום שלישי, 6 במאי 2014

כ-100 יהודים צעדו משער יפו לכניסה להר הבית | המשטרה עצרה 4 צועדים

למרות אלימות המשטרה || צעדת הר הבית המסורתית התקיימה, כ-100 יהודים צעדו עם דגלי ישראל ודגלי הר הבית משער יפו ועד לשער השלשלת, במהלך הצעדה המשטרה ניסתה לעצור את הצועדים באלימות ובמעצרים אך ללא הצלחה | שוטרים אלימים עצרו 4 יהודים ביניהם קטינה בת 15 וקטין נוסף || חוזרים להר
 
חלק מהצועדים - במרכז נראה ר' בנצי גופשטיין יו"ר ארגון להב"ה
עשרות יהודים הגיעו לצעדת הר הבית שארגנה תנועת 'חוזרים להר', מטרת הצעדה היא דרישה ציבורית להחיל ריבונות בהר הבית. וגם לעורר את עם ישראל לעלות להר הבית ולבנות את בית המקדש. הצעדה מתקיימת מידי שנה ביום העצמאות, התנועה תיאמה מראש את הצעדה עם משטרת ישראל.

כ-100 יהודים גברים ונשים הגיעו לשער יפו והחלו לצעוד בשירה ובריקודים. סמוך לבית הכנסת החורבה התנפלו על הצועדים קבוצות שוטרי יס"מ ומג"ב והחלו לעצור ולאזוק מספר צועדים, זאת במטרה להפחיד את הקבוצה ולהפסיק את הצעדה. זאת בניגוד לסיכומים.

הצועדים האמיצים לא נרתעו והמשיכו לצעוד הלאה עד לשער המוגרבים, שם התנפלו עליהם שוב עשרות שוטרים בכח ובמעצרים ודחפו אותם עד לרחבת הכותל המערבי. כ-20 צועדים הצליחו להגיע עד לשער הכותנה.

מתנועת חוזרים להר נמסר, כי בין העצורים, נערה קטינה בת 15 וקטין נוסף שנעצרו בניגוד לחוק. עו"ד איתמר בן גביר שהיה במקום מייצג כעת את העצורים, כמו כן אגודת חננו שלחה אף היא מספר עו"ד נוספים לפעול לשחרור העצורים.

הצעדה בסמוך לשערי הר הבית
צפו בהמוני הצועדים - בעיר העתיקה סמוך לבית הכנסת החורבה

כוחות משטרה משתמשים באלימות

המוני יהודים דורשים להחיל ריבונות יהודים בהר הבית

כוחות משטרה רבים שהגיעו במטרה להתנכל לצועדים

חלק מהצועדים

מכל גווני העם - דורשים להחיל ריבונות יהודית בהר הבית

 שוטרי יס"מ מונעים את המשך הצעדה

הצועדים נחים מעט לפני המשך הצעדה

תגובה 1: