יום שלישי, 6 במאי 2014

תודה על עצמאות בהר הבית התשע"ד

 הרבנית רבקה שמעון ביום העצמאות בהר הבית 

לכבוד יום העצמאות הכינה משטרת ישראל מפגן עצמאות בהר הבית. רוב הערבים נשארו מחוץ לשערי הר הבית והיהודים הורשו לעלות באופן חופשי ושקט ההרה.


הרבנית רבקה שמעון היתה שם ומתארת את החוויה:


תודה על עצמאות בהר הבית התשע"ד

אמר ר' יוסי: פעם אחת נכנסתי לחורבה מחורבות ירושלים להתפלל... שמעתי בת קול שמנהמת כיונה ואומרת אוי לי שהחרבתי את ביתי ושרפתי את היכלי... מה לו לאב שהגלה את בניו ואוי להם לבנים שגלו מעל שולחן אביהם" (ברכות ג.(
יום העצמאות בהר הבית
יום העצמאות  על הר הבית ואנו עומדים בחומה המזרחית ומתדיינים בניחותא על משמעות המדרש. איפה השכינה, הבכי, היונה, מה אומר לנו המדרש הזה ומה מעשינו ביום העצמאות בהר הבית.אני הרגשתי שבעלייתנו היום, יום העצמאות,  קצת קרבנו את השכינה, קצת נחמנו אותה. אולי היום הנהמה של היונה נשמעה קצת פחות בחורבות ירושלים. טפטוף עדין של גשם ברכה הביס את השרב והחמסין.
היינו קבוצה גדולה של כארבעים איש. תיירים מארצות הברית בהדרכת הרב ריצ'מן ועוד משפחות עם ילדים, צעירים נלהבים וסתם עמך צמאי מקדש.
משטרת ישראל הוכיחה היום ש'אם תרצו- אין זו אגדה'. ה'מעודדות' הערביות לא נראו בשטח. על כל ההר אולי היו כמה עשרות בודדות של ערבים מבוגרים. 'איפה כולם?' שאלתי את השוטר שפסע לצידי. 'מה את חושבת? גם הם עושים 'על האש'. יום העצמאות זה לכל המדינה, לא?'
'ימות המשיח', חשבתי בליבי.
 הליווי המשטרתי היה ידידותי . אחד מהשוטרים אפילו גילה בקיאות מדהימה עם כל ההסברים שלנו, עד שהצעתי לו להצטרף לצוות ההדרכה שלנו על ההר! אנחנו פסענו בניחותא על המקום הכי קרוב לשכינה. לא אלימות מילולית נשמעה ולא פיזית. המשטרה כנראה עשתה עבודה טובה.
יום העצמאות הביא לכך שנדבר הרבה על ראשית צמיחת גאולתנו. כל הדוברים דברו על משק כנפי הגאולה בהקמת המדינה והצורך להודות ולהלל את בוראנו שסייע לנו לעצמאות מדינית בארץ ישראל. בין לבין התדיינו על הדרך. איך רואים את המדינה ואת עם ישראל בעיניים של לימוד זכות , גם אם יש עדין מה לתקן, מה לשנות ומה לשפר.
העליה להר הבית עבורי מאתגרת.  אחרי האכזבה בחול המועד פסח, הסתפקתי, האם בכלל יתנו לנו היום לעלות להר הבית? היו לי כמה תכניות אמש לכבוד יום העצמאות, שאליהן הוזמנתי, אך בגלל מגבלות שעות פתיחת המקווה בשכונתי, נשארתי בבית והסתפקתי בצפייה בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל. דאגתי בעיקר בגלל הבחורה שקבעה אתי שלה זו היתה הפעם הראשונה. פיה לא פסק מלמלמל תפילות במשך כל הזמן.
זה מוזר, אבל אני יושבת וכותבת, ועוד מעט ניסע למפגש משפחתי ו'על האש'.  פעם ראשונה שאני מרגישה שעשיתי משהו מיוחד לכבוד יום העצמאות, תחושת חג ורוממות מלווה אותי. 'את נראית מדושנת עונג' אמר לי בעלי כשהגעתי הביתה.אכן, יום חג. האם משטרת ישראל תגייס מאמצים לראות גם בימים אחרים, חגים אחרים 'חג' באותה צורה? באותה מידה? הכל תלוי ברצון ובכוונה.
את היכולת שלנו, את החוסן, את הרצון והנחישות , את תחושת האחדות של עשייה משותפת טעמנו היום.
תודה!!

רבקה שמעון 

3 תגובות:

  1. רשימה מעולה. תודה לכותבת.
    תביאו לנו עוד מפרי עטה.

    השבמחק
  2. להביא עוד ועוד יהודים להר הבית

    השבמחק
  3. מדהים.....ריבונו של עולם. יש עם מי לגשת לבית השלישי. משטרת ישראל מצדיע לכם. תודה רבקה היקרה ותודה לכתב שהביא הדברים

    השבמחק