יום חמישי, 8 במאי 2014

לבטל את מסמך האיומים נגד היהודים בהר הבית


פעילי המקדש יצאו היום במערכה ציבורית לגניזתו של מסמך התנאים והפרובוקציות של המשטרה בהר הבית

מדובר במסמך שהמשטרה מחתימה עליו כל יהודי שעצרה לאחר שהתפלל או השתחוה בהר הבית. מפקדי המשטרה בהר דורשים מיהודים אלה לחתום על מסמך "כללי התנהגות", מסמך שהולך ומתעדכן מדי פעם לפי דרישות הוואקף הירדני, שאינו סובל כל פעולה יהודית בהר הבית.. 


במסמך מפורט נדרשים ה"חשודים" המבקשים לעלות להר הבית, לחתום על הסכמתם לסדרת תנאים, האוסרים תפילה, אחיזת סידור, השתחוויה לא-לֹהֵי ישראל, ופעולות נוספות מעין אלה, המכונות במסמך המשטרתי "פרובוקציה".


בהתאם למדיניותה זו מונעת כיום המשטרה את כניסתם להר הבית של עשרות יהודים שמסרבים לחתום על המסמך המביש כלשונם. "קשה לדמיין מסמך מביש יותר המונפק על ידי מדינת ישראל ומשטרת ישראל" הם טוענים.


במשך תקופה ארוכה הכחישה המשטרה את קיומו של מסמך כזה, ולא אפשרה לאף יהודי להוציא עותק של המסמך מתחומי תחנת המשטרה, או להתייעץ עם עו"ד על אודותיו. לאחרונה נאלצה המשטרה להודות בקיומו, לאחר שאחד מפעילי המקדש הצליח לצלם את המסמך בתחנת המשטרה. 


בקמפיין שעלה היום לרשת מוצג המסמך המלא, יחד עם אפשרות נוחה לשגר בלחיצת כפתור פניה אישית אל עשרות ממקבלי ההחלטות בממשלה בכנסת ובמשטרה, שיעשו הכל כדי "שייגנז המסמך העלוב והמעליב הזה!".

בהצעה המקוונת יכול כל אחד לנסח את הפניה שתגיע ישירות בסמס לנייד האישי או למייל האישי של מקבלי ההחלטות.


באחת ההצעות שהעלו מנסחי הקמפיין כותב הפונה: "אני נדהם מעצם קיומו של מסמך רשמי כזה! קשה לדמיין מסמך מביש יותר המונפק על ידי מדינת ישראל ומשטרת ישראל.

"האם תפילה והשתחוויה לָאֵ-ל בהר הבית, מקום קודשו של עמֵנו, הם "פרובוקציה"? מהיכן החוצפה לאיים על יהודי המתפלל לא-לֹהיו שיורחק מהר הבית? על מה ולמה? באיזו סמכות? והרי התפילה בָּהָר היא חוקית בהחלט!", נכתב בפניה אל שרי הממשלה.


קישור לקמפיין הפניות והחתימות:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה