יום רביעי, 6 באוגוסט 2014

מאות בחורי ישיבות בהר הבית ומעצר בעקבות... שירה

מחורבן לבנין || למחרת תשעה באב בהר הבית

המוני יהודים ממשיכים גם היום, לאחר תשעה באב לפקוד את הר הבית. בין העולים תלמידי ישיבות רבים שמיגיעים להר הבית ביחד עם רבניהם. אחד התלמידים נעצר לאחר ששרביציאה מההר, מחוץ לשער השלשלת.

↓ עוסקים בבנין במקדש לא רק בתשעה באב



תלמידי ישיבת בת ים בהר הבית
רבים מהעולים אמרו שבאו כדי להודיע ולהיוודע שהאבל על החורבן לא שייך רק לכמה ימים בשנה וכי הגיע הזמן במקום להתרכז באבל, להתחיל לגשת לבניין. בין העולים הרבים היו גם קבוצות מישיבות שיוצאות היום לפגרת הקיץ שלהם. בין היתר עלו היום תלמידים מישיבת מצפה יריחו, יחד עם הרב חיים גרינשפן שליט"א, ישיבת הר ברכה עם הרב גור גלון שליט"א, וישיבת מגדל העמק בברכת ראש הישיבה הרב שנאור קץ שליט"א.
איש וואקף סוגר את שער הר הבית בפני כוספי המקדש

תקדים מרענן היה בעליית תלמידי ישיבת בת יום שעלו לראשונה להר הבית, בברכת ראש הישיבה הרב דוד חי הכהן שליט"א. בערב תשעה באב עלו תלמידי ישיבת עתניאל עם ראש הישיבה הרב ראם הכהן שליט"א, וישיבת הר עציון יחד עם הרב יצחק לוי שליט"א.

משפחות בהר הבית
הרב ישראל אריאל שליט"א בהר הבית
העולים דיווחו על המתנות ארוכות מאד בשער ההר, ועל המשך האיסור המשטרתי על היהודים להתפלל ולהשתחוות במקום. גם גידופי המוסלמים נגד היהודים נמשכים, אם כי במידה פחותה מעט. לאור העובדה שהמשטרה מנעה עד הצהריים את הכניסה להר מהמגדפות המוסלמיות. בימים האחרונים המשטרה גם סגרה כליל כמה משערי הכניסה של המוסלמים לדילול המגדפים והמתפרעים.

קבוצת תלמידים שיצאה מהר הבית בשירי כיסופים למקדש, כפי שנוהגים כל העולים להר הבית, נתקלו היום בהתנגדות מפתיעה חדשה. השוטרים אסרו עליהם גם את השירה מחוץ להר, הדפו אותם אחורה, ולאחר כמה דקות עצרו את אחד התלמידים ששר במקום.

תלמידים מישיבת מגדל העמק דיווחו כי האירוע החל לאחר שאנשי וואקף הביעו התנגדות לשירת התלמידים, וסגרו מולם את דלתות שער השלשלת, כדי שלא יוכלו לשיר כאשר מקום הקדש לנגד עיניהם.

יהודה גליק מתנועת הליבה שנוכח במקום, הביע תרעומת על הוראת המשטרה החדשה לאסור שירת יהודים גם מחוץ להר הבית. בנימה צינית הוא ציין שהמשטרה עוצרת את הקטין על שלא שר בתוך ההר, בעוד שאותה משטרה אוסרת זאת.

תלמידי ישיבת באר טוביה ממצפה יריחו עם הרב חיים גרינשפן שליט"א בהר הבית
הרב ישראל אריאל שליט"א עם קבוצת יהודים בהר הבית
תלמידי ישיבת הר ברכה בהר הבית

הרב אברהם אייזיקס בהר הבית
הרב ישראל אריאל שליט"א עם קבוצת יהודים בהר הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה