יום שלישי, 12 באוגוסט 2014

נקודות לדיון לקראת דיון ועדת הפנים של הכנסת בנושא הר-הבית

לקראת הדיון בועדת הפנים || ישראל מידד שואל מה יצא מכל הדיבורים?


ביום רביעי הקרוב תיערך ישיבת ועדת הפנים של הכנסת בעניין התנהלות המשטרה בהר הבית. יו"ר אגודת אל הר ה' ישראל מידד הכין מזכר ממצה ללקראת הדיון (למקור לחץ כאן >>).


↓ מזכר ממצה לקראת דיון ועדת הפנים של הכנסת

נשלח לקראת הישיבה שתיערך ביום רביעי הקרוב,

אל: יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, ח"כ מירי רגב וחברי הוועדה
מאת: ישראל מידד, חבר "מטה ארגוני הר הבית והמקדש" ומזכיר "אגודת אל הר ה'"

הנדון: ישיבת הוועדה המוקדשת לנושא: "הערכות המשטרה לעליית יהודים להר הבית בחגי תשרי"

מאות היהודים שהצליחו, זו הפעם הראשונה בשלוש שנים, לעלות למתחם הר-הבית ביום הצום של ט' באב, שמחו, על אף היום וזכר החורבן, שמשטרת ישראל איפשרה את הדבר, גם אם בצורה מוגבלת ככל ששעות היום עברו לפי העקרון "כמה שגדולה המחאה המוסלמית כך קטנה הכניסה היהודית". כפי שמופיע ביומנו של "הנוסע מבורדו" חלק 591‏ – עולה רגל נוצרי, שהגיע לירושלים בשנת 333, היו בחצר הר הבית: "שתי אנדרטאות של אדריאנוס, ולא רחוק מהאנדרטאות נמצאת אבן נקובה שהיהודים באים אליה כל שנה ומושחים אותה בשמן. הם מקוננים על עצמם באנחות וקורעים את בגדיהם ואז עוזבים". היהודים לא ויתרו על נוכחות בהר וגם מעשה זה של "חסד" דאז מזכיר לנו את המצב של היום. מצד אחד, יש להודות על פעולות מסוימות של המשטרה ומצד שני, יש לציין תהיות ואכזבות.

מדוע המשטרה איננה מקיימת הסדרי בידוק של מוסלמים כנוהל קבוע כמו ליהודים?

מדוע המשטרה מרשה לצעירים לשהות משך כל הלילה במתחם?

מדוע, שוב ושוב, שמענו חדשות בסוף חודש רמאדן ואף ראינו את התמונות, היינו עדים לפריצות של המשטרה כדי להפסיק יידוי "חפצים מעופפים" כולל זיקוקים מסוכנים כשהמיידים מצליחים שוב ושוב להסתנן ולהתבצר ולצבור עימם משק קר אבל אף קטלני? האם יש מנהרות, לא של החשמונאים אלא של המוסלמים? איך הם נכנסים מצויידים כך?

מדוע המשטרה מרשה הפרת הסטטוס-קוו זה כשלוש שנים האחרונות ומרשה למוסלמים, המקבלים מימון בידי תנועתו של השייח' ראד סלח מהתנועה האיסלמית-סניף צפון, קודם גברים וכעת נשים, להתמקם דווקא במסלול הליכתם של יהודים במקומות שהם מחוץ לשטח המקודש דווקא? מדוע המשטרה מתירה להם להתקרב על מרחק נגיעה או זריקת נעל אל יהודים, ובמיוחד ילדים, ולקיים מעשי פרובוקציה?

מי החליט את ההחלטה להעזיב את תחנת המשטרה ברמה בהר-הבית?

מדוע, משך שנות דור מאז 1967, אף לא מוסלמי אחד שנעצר בגין הפרת הסדר הצבורי לא הואשם גם בסעיף 2 לחוק השמירה על המקומות הקדושים"?

מדוע מתעכב ביצוע התוספת של עמדות בידוק כדי להקל על תנועת התיירים שהטורים משתרכים עד לחניון גבעתי לבושת המדינה שכך מסבירה פניה לתיירים? האם זה נכון שהגורם המעכב הוא רב הכותל שמסרב לוותר על כמה מטרים מרובעים של תחום הרחבה?

אכן, המשטרה מיישמת את תכתיבי המדיניות של הממשלה. בסוף פברואר השנה, הבהיר מרק רגב, על רקע דברי ראש הממשלה מר בנימין נתניהו בכנסת:
“The policy of the government of Israel has been and continues to be the maintenance of the status quo at the Temple Mount, including freedom of access for all faiths to the holy sites,..The government has no intention of changing this policy.”

אך בפני התקשורת העולמית ביום 4 באוגוסט, הוא הכריז ודומני שאין אזכור בעברית לדבריו אלא רק באנגלית לצערנו:
I want to make sure that everyone understands that Israel respects and will continue to respect the status quo on the Temple Mount. We know that there are arrangements there, including the traditional role of the Hashemite Kingdom of Jordan, and we are not about to change it."

אך, משום מה, ואולי מתוך שכחה, ראש הממשלה לא ציין את השמירה על גישה חופשית. וחבל כי אולי זה מקרין על המשטרה. האכן?

מדוע עדיין אין סידורים נאותים כדי לשמור על ממצאי העבר היהודיים של האתר?

האם, מאז ישיבת הוועדה בה הופיע דר' יובל ברוך, משהו הסתדר עם רשות העתיקות?

ביום 8 בינואר השנה, קיימה וועדה מכובדת זו ישיבה בנושא העתיקות שבהר ואני מבקש לצטט כמה שורות מהפרוטוקול, לקראת הסוף:

"היו"ר מירי רגב: מצוין. מה הבעיה שפקחים יהיו 24 שעות? תחלקו עם הוועד.

יובל ברוך: עם כל הכבוד, הוועד הוא לא גוף סטטוטורי ואנחנו שמחים על זה שהוא עוזר לנו.

היו"ר מירי רגב: יפה. אני מבקשת נוכחות של 24 שעות של פקחים בהר הבית, שיעבדו עם פקחי עיריית ירושלים – לא משנה איך תעשו את זה – 24 שעות, ודיווח לוועדה בדיון הבא על ביצוע ההנחיה הזאת.

ישראל מידד: או שלא.

היו"ר מירי רגב: או שלא.


אז, גבירתי, כן היה פיקוח רציף ומועיל, או שלא היה?

ולסיום, אני מצטט מדברי כבוד יושבת הראש של הוועדה מיום ה- 23 ביוני השנה: "אני מאמינה שהר הבית סגור יותר מידי ליהודים בשעות שהם צריכים לעלות. יש התפרעות על ההר? שההר ייסגר לכולם – ליהודים ולמוסלמים. לא יכול להיות שהמתפרעים יקבלו מתנה, פרס. אם מתפרעים – אף אחד לא יעלה. אנחנו צריכים לשמור על ציבור המוסלמים ועל ציבור היהודים…".

תגובה 1:

  1. גם אני לא רואה תוצאות חיוביות מוחשיות מכל הדיבורים האלו בוועדות הכנסת. לכל היותר יש שיפור רגעי נדיר בתפקוד המשטרה על הר הבית, שנבלע באוקיינוס של התנכלויותיה השגרתיות לעולים יהודים להר. כל עוד הרשע הזה מתפקד כשר לבדחון פנים ונתניהו הוא רה"מ, מה שהיה הוא שיהיה ולא יהא חדש תחת השמש, מלבד הרעה מסויימת במצב, לכל היותר.

    השבמחק