יום רביעי, 13 באוגוסט 2014

הערבים צודקים! כשיהודי עולה להר הבית, אלוקים גדול!

רק כשרואים יהודי || מזכירים את גדלות האל

קבוצות של ערבים יושבים בהר במקומות רבים, וכל היום הם עושים דבר אחד: ממתינים ליהודי שיבוא. במשך היום הם יושבים משועממים. במקרה ה"טוב" הם קוראים מהקוראן. אך ברגע שיהודי עובר בקרבתם, מייד הם מתעוררים מתרדמתם, ומכריזים "א-ל-לה אכבר!". בתרגום לעברית: אלוקים גדול.

↓ מאת: הרב מאיר גולדמינץ

מזה כמה חודשים, יהודים העולים להר הבית זוכים לקיום הפסוק "ונשמע קולו בבואו אל הקודש".

קבוצות של ערבים יושבים בהר במקומות רבים, וכל היום הם עושים דבר אחד: ממתינים ליהודי שיבוא. במשך היום הם יושבים משועממים. במקרה ה"טוב" הם קוראים מהקוראן. אך ברגע שיהודי עובר בקרבתם, מייד הם מתעוררים מתרדמתם, ומכריזים "א-ל-לה אכבר!". בתרגום לעברית: אלוקים גדול.

והאמת היא, שהם צודקים!

כשיהודי שב לציון ועולה להר הבית, אכן אלוקים גדול!
לפני אלפיים שנה גלינו מארצנו, ונתרחקנו מעל אדמתנו. אלפיים שנה ציפינו ליום שבו "נשוב לציון עיר קודשנו, ונשלוט בה ביד רמה". אלפיים שנה המתנו ליום שבו הקב"ה יקיים את הבטחתו "וֶהֱבִיאֲךָ ה' אֱלֹקֶיךָ אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר-יָרְשׁוּ אֲבֹתֶיךָ וִירִשְׁתָּהּ".

והנה זכה דורנו, ורבש"ע מחזיר שכינתו לציון, ומשיב בנים לגבולם. עם ישראל חוזר לארצו, מקים את מדינתו, ואף משחרר את הר הבית מעול זרים. האם עליית יהודי להר הבית אינה מעידה עד כמה גדול רבש"ע, אשר מנהל את ההיסטוריה העולמית למען בניו אהוביו?!

יודעים הם הישמעאלים את מהות עלייתנו להר הבית.

אין אנו עולים רק כאבלי ציון הבוכים על המקדש שחרב. עולים אנו כשבי ציון, כמתקדמים לקראת המקדש שיבנה. יודעים הם היטב מה המשמעות של כל יהודי העולה להר הבית. יודעים ומכריזים: כאשר יהודי עולה להר הבית, כבעל הבית, כנציג האומה השבה אל ארצה ואל מקדשה- אכן אלוקים גדול!

כשיהודי עולה להר הבית, גם אם הוא היחיד שעלה היום, כל ההר סובב סביבו. הערבים מכריזים, השוטרים מלווים, ואנשי הווקף בוחנים שמא הוא מתפלל. מקצה ההר ועד קצהו שומעים את הקול, שהנה בן המלך חוזר אל ביתו. נראה כי מאות הערבים בעשרות הקבוצות הצועקות, מבינים היטב כי בשביל ישראל נברא העולם, ובשביל היהודי נפתח ההר וכל השאר נכנסו רק דרך אגב.

אכן, אין אנו עולים להר כעבדים תחת שלטון זר. עולים אנו כבני חורין תחת ריבונות ישראל. אמנם ממשלתנו שלנו מטילה עלינו מגבלות שונות וכואבות, והן מצריכות דיון נפרד, אך עדיין עם ישראל נוכח בהר הבית כריבון, כאשר שוטרי משטרת ישראל הם אלו שמופקדים על הסדר במקום.

נכון, הריבונות עדיין חלשה וצריכה חיזוק. ואת זה עושה כל יהודי שעולה להר הבית בטהרה. אך הכל יודעים, כי הריבונות שאותה מחזק היהודי בעלייתו להר הבית, היא ריבונות ישראל, כבסיס שעליו בע"ה יבנה בית המקדש.

כן, כשיהודי עולה להר הבית כריבון, אלוקים גדול. הוא מכריז בכך, כי אלוקי ישראל גדול הוא מכל האלילים, והוא מקיים את הבטחתו לגאול את ישראל.

והערבים מכריזים על כך. מכריזים, שלא יטעה היהודי לחשוב בענוותנותו האם יש בכלל משמעות לעלייתו אל ההר, כיהודי יחיד מול מאות נוכרים. מוכיחים הם כי משמעות גדולה יש לעלייתו. קבוצות קבוצות של ערבים ממתינות רק לו, ומכריזות על בואו. בכך הוא מקדש שם שמיים, שמבלי משים ומבלי שתהיה להם כוונה לכך, אותו "א-ל-לה" שהם מכריזים על גדלותו, הוא אלוקי ישראל, שאין כמוהו גדול בכל הארץ.


* המאמר פורסם לראשונה באתר ישראלי פטריוטי: http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=974849

2 תגובות:

  1. ר' מאיר גולדמינץ! הסבור אתה באמת שלפני אלפיים או אפילו 1000 שנה כתבו יהודים "אלוקים" כפי שעשית אתה?? לא תהיה התקדמות רצינית בשחרור הר המוריה מידי ה"שועלים" הללו כל עוד אתה ודומיך ממשיכים בנוהג הגלותי שהומצא ב"תורת" הקבלה של שיבוש המילה אלוהים ל"אלוקים", ובמיוחד שיבושה בפסוקים מהמקרא. דבר דומה חל לגבי שמו של אלוהינו, י-ה-ו-ה.
    לא די ביציאה פיסית מהגלות; חשוב באותה מידה להוציא אותה מנפשנו ורוחנו!

    השבמחק
  2. נפש רוח הוא מושג קבלי

    השבמחק