יום שלישי, 16 בספטמבר 2014

אריאל הורוביץ – זמר ומלחין, בנה של נעמי שמר

בית חלומותי || אריאל הורוביץ



לא נראה לי שאנחנו צריכים ו/או יכולים להכתיב להשם מתי ואיפה הוא יחזור לשכון בעולם, לכן הייתי שמח להסתפק במרכז רוחני שנוכל לשאת אליו עיניים. לא בית מקדש אלא יותר בית מפגש. אם יצליח בית המפגש הזה לגרום לחלק מהצעירים הישראלים להקדיש את חייהם למטרה נעלה יותר מהצטרפות לנבחרת של אביב גפן ב״דה וויס״, אולי גם השם ירגיש שמשהו טוב קורה סופסוף



מאת: ארנון סגל


על-פי הבנתי (ואני רחוק מלהיות מומחה בתחום), הקבלה מפרשת את המושג ״עולם״ כמקום בו השם נעלם. על פי הקבלה, על מנת שיהיה מקום לבריאה, צמצם את עצמו הא-ל האינסופי והשאיר חלל פנוי שנקרא ״טהירו״ ובו  ברא את העולם ובכלל זה גם אותנו.
ובכן – לא נראה לי שאנחנו צריכים ו/או יכולים להכתיב להשם מתי ואיפה הוא יחזור לשכון בעולם, שהוא בחר כנראה לתת לו להתנהל בינתיים ללא התערבותו הגלויה ולכן – וגם משום שאין בעיניי דחיפות מיוחדת לייצר בארץ מעמד מודרני של כוהנים גדולים וגדולים פחות, הייתי שמח להשאיר את בניין המקדש כמרכז פולחני לימות המשיח ולהסתפק במרכז רוחני שנוכל לשאת אליו עיניים – פונקציה שאולי בית הנשיא היה אמור למלא אותה, אבל מכיוון שהמערכת הפוליטית בוחרת את המועמדים לנשיאות מקרב עצמה, זה כבר מזמן לא המצב.

אז מה צריך להיות שם? לא בית מקדש אלא יותר בית מפגש: בעיני רוחי זה מעין מרכז מחקר ופיתוח שנמצא כמובן בירושלים. אפשר למשל לבנות אותו כך שממעוף הציפור תהיה לו את צורת המנורה: שלושת הקנים השמאליים הם פרוזדורים שהיושבים בהם עוסקים במדעי הרוח למשל: מחשבת ישראל ופילוסופיה, אמנות ותרבות ישראלית ויהודית וחברה, כלכלה ומשפט.

שלושת הקנים הימניים עוסקים במדעי החומר: פיזיקה ואסטרופיזיקה, רפואה ביולוגיה וכימיה ומתמטיקה ומחשבים. בקנה השביעי והאמצעי של המנורה יפגשו החוקרים מכל הדיסציפלינות בקפיטריה ויחליפו רעיונות (דמיינו פרופסור לאינטליגנציה מלאכותית מצד ימין של הבית, פוגש שם את יוני רכטר מצד שמאל והם מסכימים לתת ליוני לאלתר על הפסנתר כשאלקטרודות רושמות את גלי המוח שלו, כדי לקדם מחקר שיאפשר בעתיד  למחשבים גם כושר המצאה ולא רק יכולת חישובית). חשוב מכל: בבסיס המנורה תהיה מחלקת היישום שתפקידה להפוך את התגליות, המודלים וההמצאות, ליוזמות בשטח ששומרות על מדינת ישראל בראש החץ של המדינות המפותחות בעולם, מדעית, טכנולוגית, כלכלית, חברתית ותרבותית, כדי שבאמת ״מציון תצא תורה״.

ולבסוף: בשלושת הרגלים נפתח בית המפגש הזה לקהל הרחב כדי שמי שרוצה יוכל לעלות לרגל, לערוך סיור בכל חלקי המנורה, להתרשם מההישגים, וילדים יוכלו לחלום שיום אחד הם יזכו לעבוד באחד מהקנים. אם יצליח בית המפגש הזה לגרום לחלק מהצעירים הישראלים להקדיש את חייהם למטרה נעלה יותר מהצטרפות לנבחרת של אביב גפן ב״דה וויס״, אולי גם השם ירגיש שמשהו טוב קורה סופסוף ב״טהירו״ ויבוא לבקר בו בעצמו מדי פעם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה