יום שלישי, 16 בספטמבר 2014

שוטרים מנעו כניסה להר הבית חרף צו ביהמ"ש

משטרת סדום || הרדיפה נמשכת

לאחר שהביא הוכחות לכך שלא נכח בהר הבית בזמן התקיפה לכאורה של אישה מוסלמית החליט ביהמ"ש, בדיון אליו לא הגיעה המשטרה, לבטל את הרחקתו מהמתחם. לאחר שבכל זאת נאסרה עלייתו להר הגישה המשטרה בקשה להחזרת ההגבלות

↓ מאת: ליאת נטוביץ-קושיצקי / nrg חדשות

יהודה גליק עם ראש הממשלה
הקרב על הר הבית: לאחר כמעט שבועיים בהם הורחק יהודה גליק מהר הבית בעקבות תלונה על תקיפת אישה מוסלמית שביצע בהר הבית בשעה שכלל לא נכח במקום כפי שהוכח מראיות שהביא גליק, החליטה היום בבוקר השופטת ג'ויה שפירא מבית משפט השלום בירושלים לבטל את ההרחקה. 

בדיון הראשוני הגישה המשטרה הודעות של קצין משטרה ושוטר על כך שגליק נכח בהר הבית בעת האירוע, אך לאחר שגליק הציג בפני השופטת ראיות חותכות לכך שבעת האירוע הנטען שהה בבית המשפט לענייני תעבורה ומכיוון שנציגי המשטרה כלל לא טרחו להתייצב לדיון הנוכחי החליטה השופטת לבטל את ההרחקה. 

בעקבות ההחלטה מיהר גליק להר הבית אך המשטרה עדיין אסרה על גליק להיכנס להר. לדברי השוטרים במקום מדובר היה בהוראה ישירה של תנ"צ אבי ביטון מפקד מרחב דוד. על פי גליק, ביטון רודף אותו באופן אישי מאז שהחל להגיש תביעות נזיקין נגד המשטרה עקב פעילותה נגדו. לפני כשנה פסקה השופטת אביב מלכה מבית משפט השלום פיצויים לטובת גליק בסך 30 אלף שקלים. על פי פסק הדין, גליק נעצר על ידי המשטרה ללא כל קשר למעשיו, אלא "בשל העובדה שהוא מסומן אצלה..." 

בהמשך פנתה המשטרה לבית המשפט בטענה כי לא קיבלה זימון לדיון שנערך היום וכי היא מבקשת שההגבלות על גליק יוחזרו עד לדיון חוזר בנושא. השופטת אישרה את בקשת המשטרה להחזיר את ההגבלות וקבעה דיון נוסף למחר. 

"ברור לי לחלוטין שההחלטה הזו תבוטלֿ, יש לי פה ראיות חד־משמעיות", אמר גליק. "אבל זה שיש עדויות שקר של שוטרים שנכחו באירוע, זה מפחיד. לא יכול להיות שזה בא מהם. מישהו הכתיב להם מה להגיד. הסיפור הזה הוא פעם ראשונה שממש הרגשתי שמדובר כאן ברדיפה. זה בהחלט מלחיץ". 

גליק המשיך ואמר בתגובה על התנהלות המשטרה כי "בהר הבית החמאס מפעיל אלימות קשה כלפי יהודים. המשטרה לא מצליחה להתמודד עם זה ומעדיפה להכניס עצמה למערבולת של מאבקים מיותרים נגד אדם שכל חטאו הוא בעובדה שהוא מעלה יהודים כחוק להר הבית. תוך כדי כך היא משקרת ומצפצפת על בית משפט ומדרדרת את המשטרה של כולנו לדיוטות נמוכות מאוד וחבל. בכוונתי להמשיך ולנסות להיעזר בבתי המשפט כחוק עד שמישהו שם יתעשת ויכוון את מאבקו לאויב האמיתי". 

גליק, מנהל מיזם הליבה לעידוד עליית יהודים להר הבית, נמצא בסכסוך מתמשך מול משטרת ישראל, שמרחיקה אותו פעם אחר פעם מהר הבית בטענות שונות ומשונות. 

במענה לפנייתנו נמסר ממשטרת ירושלים כי "מדובר באירוע שהיה בתאריך 31.8.14. לאחר שלא נענה לבקשת המשטרה להתייצב לחקירה, עוכב ביום 4.9.14, נחקר אודות האירוע והובא על פי דין לבית משפט לשחרור בתנאים אשר בסמכות שופט. "אין בכוונתנו לנהל את החקירה באמצעות התקשורת. עם זאת יודגש בשנית כי לגופו של עניין השופטת הורתה על הרחקתו, לאחר שבחנה את כלל הראיות". לגבי התאריך השגוי בהודעת השוטר וקצין המשטרה נמסר כי מדובר ב"טעות סופר".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה