יום רביעי, 1 באוקטובר 2014

עקדת יצחק בהר המוריה או עקדת ישמעאל בהר ערפאת?

חג השקר || לא רק באחד באפריל

דגלי חמאס. כך חוגגים הערבים בהר הבית
החל משבת הקרובה - יום הכיפורים ועד יום שלישי הבא - י"ג בתשרי יחגגו המוסלמים את עִיד אלְאַדְחא (חג הקרבן). משטרת ישראל תסגור בימים אלו את הר הבית בפני כל מי שאינו מוסלמי. הר הבית יפתח שוב ליהודים ביום רביעי הבא - ערב חג הסוכות.

↓ מהו עִיד אלְאַדְחא (חג הקרבן)?

חלקים גדולים מהקוראן מבוססים על סיפורים ומנהגים שנלקחו בצורה משובשת ומעוותת מהיהדות ולהבדיל מהנצרות עם תבליל של עבודת אלילים, שהיתה נהוגה בזמן המצאת הקוראן. דת האיסלאם מבוססת אמנם על הקוראן, אך הוא מפורש על ידי מאמיניה בצורה מגמתית שאינה תואמת בהכרח את הכתוב בו. חג הקרבן הוא דוגמא אחת לכך.

מוסלמים במכה. כאן מקומם של הערבים, לא בהר הבית.
בקוראן מסופר כי הנביא אברהם, המאמין בא-לוהים, חלם חלום בו הוא שוחט את בנו ומעלה אותו כקורבן לא-לוהים. אברהם סיפר לבנו על החלום, והבן השיב לאביו שעליו לראות בחלומו ציווי א-לוהי, ולהקריבו (את הבן) לעולה. אברהם מיהר להגשים את החלום שחלם, הלך להר ערפאת (הר הרחמים) וביקש לשחוט את בנו כדי להוכיח את חוזק אמונתו בא-לוהים. א-לוהים ראה זאת ושלח לו כבש, אותו שחט אברהם במקום את בנו. 

כפי ששמתם בודאי לב, הסיפור בקוראן מזכיר מאוד את המתואר בספר בראשית בפרשת וירא. המוסלמים הסונים מאמינים שהבן המתואר בקוראן הוא ישמעאל והר ערפאת הוא הר הנמצא מדרום לעיר מכה שבערב הסעודית.

המוסלמים קושרים את חג הקורבן, המכונה גם "החג הגדול" ל'עקדת ישמעאל'. החג המוסלמי נמשך ארבעה ימים ומציין את המועד לקיום החאג' - ה'עלייה לרגל' למכה. ה'עלייה לרגל' עצמה נמשכת כשבוע, וחג הקורבן מציין את אחד השיאים בטקסים הנהוגים בה. בעת העליה למכה הם עוברים דרך הר ערפאת, לוקחים משם אבן ומשליכים אותה על הקובה במכה - עבודת המזכירה את זריקת האבן לאליל מרקוליס.

↓ מה הקשר בין עִיד אלְאַדְחא (חג הקרבן) להר הבית?

התשובה בשתי מילים: אין קשר!

כפי שתואר לעיל, עיד אלאדחא קשור במהותו למכה. הניסיון לקשור אותו להר הבית הוא בעצם יריקה באמונה המוסלמית-סונית שמנסה "לגנוב" את עקדת יצחק אבינו בהר המוריה ולנכס אותו לעצמה, תוך הלבשת הסיפור על ישמעאל והעברת המיקום למכה.

אבל מה לא עושים בשביל להלחם ב"בני הקופים" היהודים?

הופכים כל ארוע לחגיגת הסתה גזענית אנטישמית (בחסות ממשלת ישראל, כמובן) ומונעים את כניסתם להר הבית - והנה יש עוד משמעות חדשנים לכל חג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה