יום שני, 27 באוקטובר 2014

אהרונוביץ': הסטטוס קוו בהר הבית לא ישתנה. פייגלין עונה: מדובר הסטטוס קוו רצחני

"הר הבית רק למוסלמים. אתם תעופו משם" || כך אמר ח"כ אבו עראר

חילופי דברים קשים בין חברי הכנסת במהלך דיון של ועדת הפנים על המהומות בירושלים. "יש אוזלת יד של משטרת ישראל ושל רשויות האכיפה", אמרה יו"ר הועדה ח"כ מירי רגב, שדרשה שלא למנוע מיהודים לבקר בהר הבית בכל ימות השנה
↓ מאת: יעל פרידסון/ nrg


סערה בוועדת הפנים צילום: מרים צחי
על רקע האירועים הביטחוניים בירושלים, דנה ועדת הפנים של הכנסת כדי לדון במצב הביטחוני במזרח ירושלים. השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הפנה אצבע מאשימה כלפי ההסתה ברשתות החברתיות, אותה מובילים לדבריו ראש הרשות הפלסטינית וראשי החמאס, הסתה שמטרתה "להביא לאי סדר בליבה של ירושלים ובהר הבית".

במהלך הדיון התעמתו חברי הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי וטאלב אבו עראר (רע"מ-תע"ל) והגיעו כמעט לחילופי מהלומות. "היינו בהר הבית אלף שנים לפני המוסלמים. אתם תעופו משם", הטיח יוגב אך אבו עראר תקף חזרה: "אתם תעופו משם". "חברי הכנסת הערבים תומכי טרור", אמר יוגב ונענה בקריאה "אתה טרוריסט". 

הדיון זוכה לנוכחות גבוהה מצד חברי כנסת, בהם ח"כ משה פייגלין, תמר זנדברג ויעקב ליצמן. לדיון הגיעה צמרת משטרת מחוז ירושלים, מפקד המחוז החדש ניצב משה אדרי וראש העיר ירושלים ניר ברקת מלווה בחברי מועצת העיר.  

יו"ר הוועדה מירי רגב פתחה את הדיון: "בחודשים האחרונים ראינו את התגברות האלימות בירושלים, ואני אומרת ירושלים כי מזרח ירושלים זה חלק מירושלים. יש אוזלת יד במשך שנים של משטרת ישראל וגופי האכיפה. כשאנחנו מתחילים לחשוש להיכנס לעיסוויה מחר נחשוש להיכנס לתל אביב. ואם הר הבית נסגר ליהודים מחר הוא ייסגר ליהודים וערבים כאחד. שאומרות לי סטודנטיות שהן פוחדות לצאת מהאוניברסיטה כי יטרידו אותן - זו בעיה. וכשזורקים אבנים על הרכבת הקלה - זו בעיה. אפשר להסתתר ולומר לא קרה כלום.

"המערכת המשפטית לא נותנת גיבוי למשטרה. כשהמשטרה תופסת ועוצרת, אני יודעת, אני הייתי עם פריינטי, אין לי מילה רעה לשוטרים. הם לוחמים אמיצים הבעיה היא מקבלי ההחלטות הנכונות. כשיש החלטה של ממשלת ישראל שיהודים יעלו להר הבית, לא מדברת על שינוי בסטטוס קוו. ההר נסגר כי יש התפרעות על ההר".
רגב התייחסה לקלטת שפורסמה אתמול באתר חדשות 0404 בה נצפה אהרונוביץ' בתדרוך למפקדי המחוז. "אני באה למשטרה ואומרים שמדיניות השר היא לא לחתור למגע, הוא לא יודע על מה אני מדברת. מזל ששמעתי את הקלטת בה השר אומר "תממשו את החוק והסדר במזרח ירושלים כמו בכל שטח במדינת ישראל". שמחתי לשמוע את זה".

אהרונוביץ' שלח בפתח דבריו תנחומים למשפחותיהן של התינוקת חיה זיסל בראון וקרן ימימה מוסקארה בררה, ושיבח את השוטר שהרג את המחבל בפיגוע. "טוב עשה שוטר ימ"ר ירושלים שהרגו. זו פעולה טובה שאני מצפה מכל שוטר".

"ירושלים מוסתת. אני רואה את החומרים מהרשות הפלסטינית בצורה אמיתית יום יומית על ידי ראש הרשות, על ידי החמאס. התעמולה רבה מאד ברשתות החברתיות הכל מרוכז להביא לאי סדר בליבה של ירושלים ובהר הבית. צריך לעשות את הכל להפסיק את האירועים בירושלים. אני מכיר את ירושלים לא מהיום. מעולם לא היה שבוע בלי אירוע פה ואירוע שם, אני לא מקבל את זה אבל צריך להגיד את האמת. יש רצף של אירועים, יש עליות ויש ירידות, צריך לומר את כל האמת.

''הר הבית שלנו'' צילום: מרים צחי
"הנושא של ההסלמה האמיתית כי היו גם לפני כן, גם לפני שנה וגם לפני כן היו אירועים, זה לא שלא היו אירועים. ההסלמה האמתית היא במבצע שובו אחים, רצח הנער הערבי, מבצע צוק איתן. אנחנו רואים פה אירועים בכמות די גדולה. כשאני מסייר בשכונות ובמחוז ירושלים ושומע את הדברים, אין ואם תשמיעו לי פעם אחת הנחיה שנתתי לא להיכנס לכפרים, לא לבצע מעצרים, לא יקבלו גיבוי, תשמיעו קלטת בקולי, לא שוטר משמר הגבול שנתתי הנחיה לא לעשות את הפעולה. אדרבא, להיות בכפרים תעשו מעצרים. מבחינת הנחיית הדרג המדיני, אין הנחיה כזו. השיקול דעת בהפעלת הכח הוא של המשטרה". אהרונוביץ' התייחס גם הוא לפרסום הקלטת "אני לא מסתתר מאחורי שום דבר. לא צריך קלטת, יש עשרים קלטות כאלו".

לגבי הר הבית אמר השר כי הוא מציע לכולם לא להתעסק בנושא. "אני לא אשנה את הסטטוס קוו בהר הבית. הר הבית צריך להיות פתוח גם ליהודים וגם למוסלמים וגם לנוצרים.

"מתחילת השנה ביקרו בהר הבית 200,00 איש. 8378 ישראלים ועוד 1150 חיילים והשאר תיירים. זה הר הבית סגור? זה הר הבית פתוח. ההר פתוח ישנם ימים ואירועים שמחייבים את סגירת ההר. 

השיקול הוא בידי המשטרה על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה יש להם את השיקול והגיבוי שלי ולכן צריך לראות אם יש סכנה לשלום הציבור בסמכות מפקד המחוז לסגור את ההר.

"ההר פתוח ישנם ימים ואירועים שמחייבים את סגירת ההר. השיקול הוא בידי המשטרה על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה יש להם את השיקול והגיבוי שלי ולכן צריך לראות אם יש סכנה לשלום הציבור בסמכות מפקד המחוז לסגור את ההר. כרגע יש 41 מורחקים מהר הבית מורחקים יהודים ועוד 10 יהודים כדי שההר יישאר פתוח לכולם. זאת הכוונה ולשמור על הסטטוס קוו.

"לא סיימנו, זה לא ייגמר ביום הכוחות יימצאו בתגבורים עד להודעה חדשה ללא הגבלת זמן. אם נצטרך להעלות עוד כוחות נעלה עוד כוחות. השקט יחזור לירושלים, אני לא מבטיח שלא תהיה אבן פה ואבן שם אבל השקט יחזור".  

ח"כ משה פייגלין: "הסטטוס קוו בירושלים הוא סטטוס קוו רצחני. לא יעזרו עוד שוטרים ועוד כוחות ועוד בלונים. הכל מתחיל כשליהודי אסור להתפלל במקום הכי מקודש לו בעולם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה