יום ראשון, 12 באוקטובר 2014

אלפי יהודים צפויים לעלות מחר להר הבית. המלצות לעולים

לא משנה אם סגור או פתוח || אנחנו מגיעים

נתניהו מתעמר וסוגר את הר הבית לעולי רגל יהודים. מאות עולים מבטיחים: "עברנו את פרעה, נעבור גם את נתניהו". אלפים צפויים להגיע מחר ולנסות לקיים את מצוות העליה לרגל. "עם נתניהו כבר נתחשבן אחר כך" הם מבטיחים.

↓ לא נכנעים. מגיעים להר הבית בהמונינו

מאות מול שער הר הבית הסגור ליהודים בסוכות
מאות יהודים הגיעו היום לשער המוגרבים כדי לעלות להר הבית לכבוד חג הסוכות. בהחלטה נבזית של ראש הממשלה ושר המשטרה, נסגר הר הבית בפני מאות היהודים, כדי לאפשר לערבים להשתולל בחופשיות בהר הבית.

עולי הרגל המאוכזבים הבטיחו לחזור מחר ולנסות שוב לעלות להר הקדוש, לראות וליראות לפני ה' בחג הסוכות. עוד מאות יהודים נוספים צפויים להגיע מחר כדי לקיים את מצוות העליה לרגל בחג.

יהודים רבים סיפרו, שהגיעו היום בעקבות קריאת רבני הר הבית לעלות בטהרה להר הבית במשך כל השנה ובפרט ברגלים. רבני הר הבית שבים וקוראים להמוני בית ישראל להגיע לשערי הר הבית ולעלות למקומות המותרים הכניסה לטמאי מת.

ארגוני המקדש גינו היום את התנהגות נתניהו ואהרונוביץ' ואת אטימותם המוחלטת לכבוד ישראל ולחופש הדת המינימלי. בעוד נתניהו מסתתר מאחורי סטטוס קוו מדומה, הוא מביא את הר הבית לשפל שלא היה כמותו מאז שחרורו בשנת תשכ"ז.

ארגוני המקדש מברכים על החלטת רבני הר הבית ומצטרפים לקריאתם לעלות ברגלים  להר הבית. ארגוני המקדש מקווים שבניגוד לימים האחרונים, משטרת ישראל תעמוד בהבטחתה ותפתח את הר הבית לעולי הרגל היהודים. אולם ללא קשר למצב בהר הבית, עצם ההגעה לשערי ההר, יש בה משום אמירה חזקה שלא נעזוב את בית א-לוהינו.


↓ המלצות לעולי הרגל

איננו מתייחסים להלכות טהרה, מתוך הנחה שהדברים ברורים וידועים לכל עולי הרגל.

בגלל העומס הרב הצפוי בכניסה להר הבית, מומלץ להגיע מוקדם ככל הניתן (עוד לפני שבע וחצי בבוקר), גם אם הגעתם מאוחר יותר לא נורא, הר הבית פתוח ליהודים עד אחת עשרה ואח"כ שוב מאחת וחצי למשך שעה. 

רצוי להצטייד בבקבוק שתיה שיספיק לכל אחד מבני המשפחה.

למשפחות מומלץ להצטייד בחטיפים לילדים ובהרבה סבלנות ושמחה.

חובה להגיע עם תעודה מזהה לכל אחד מהמבוגרים במשפחה ולמוסרה מוקדם ככל הניתן לשוטר בכניסה לעמדת הבידוק.

מאוד מומלץ לא להגרר לויכוחים עם השוטרים ושומרי חברת השמירה בכניסה לעמדת הבידוק ובהר עצמו. אנשי הביטחון עמוסים ולחוצים בימים אלו ואין טעם בויכוחים רעיוניים איתם, זה לא הזמן.

אין בהר הבית שירותים. יש להתכונן בהתאם ולקחת זאת בחשבון ביחס לילדים הקטנים.

חשוב לזכור כמה נקודות מפתח שיהפכו את העליה לחוויה מרוממת:

  • הר הבית הוא שלנו! אף צעקה של ערבי או אמירה של שוטר לא תשנה זאת.
  • ושמחתם לפני ה'! היום חג ויש לשמוח. אל תתנו למציאות המשתנה להעיב על שמחת החג.
  • המצב קשה, אך המגמה הכללית הולכת לקראת הגאולה השלמה! לפני חמישים שנה יהודי לא יכול היה להתקרב להר הבית והיום אנחנו נכנסים פנימה על אפם וחמתם של הערבים. נעלה להר הבית בשמחה וננצח!
  • הערבים צועקים ומשתוללים, כי הם מפחדים! מעקב אחר אתרי האינטרנט של הערבים מוכיחים זאת.
  • עלה נעלה כי יכול נוכל! כל יהודי בהר הבית, הוא נדבך נוסף בדרך למקדש.
לפני העליה להר הבית, חישבו על הזכות שנפלה בחלקנו, שננו זאת לעצמכם ולילדיכם, עלו להר כעבדים לפני קונם, אך גם כבעלי בית כלפי הזרים. עלו בשמחה וברוגע, כי חדוות ה' היא מעוזכם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה