יום ראשון, 9 בנובמבר 2014

רבני בית הלל מוחים על דברי הרב יוסף

כך לא בונים את בית המקדש || כך מחזקים את ידי המרצחים

רבני בית הלל בהר הבית
ארגון רבני בית הלל פרסם הודעה (ר' מקור >>) בה מוחה הארגון על דבריו של הרב יצחק יוסף נגד העליה להר הבית והזלזול בגדולי התורה התומכים בעליה להר. הרבנים גם מוחים על דברי אחיו שקרא לראש הממשלה לסגור את ההר ליהודים בלבד.

↓ הודעת רבני בית הלל


הצטערנו לשמוע את דברי הרב הראשי הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א, מדבריו עלתה נימה שאינה מכבדת את עמדת הרבנים החשובים המתירים עליה להר הבית.

כמו כן הצטערנו לשמוע את דברי אחיו, הרב דוד יוסף, חבר מועצת הרבנות הראשית, שקרא לראש הממשלה לסגור את הר הבית ליהודים.

דיון על מעמדו של הר הבית, עלייה אליו וזכות תפילת יהודים בו, יש לנהל תוך כבוד הדדי, הקשבה ושמירה על כללי מחלוקת לשם שמים, ולא על ידי פסילת הלגיטימיות של הדעה החולקת.

במציאות בה יהודים נפגעים ונרצחים בארצם, אמירה המאשימה בכך את היהודים העולים להר הבית היא אמירה קשה, ויש בה בכדי לפגוע בזכר הקורבנות, ולחזק את ידי המרצחים.

מוסיף לכאב העובדה שהדברים נאמרו בהלווייתו של אהרון בעדני הי"ד שנהרג בפיגוע הדריסה. במעמד הכואב של לוויית קרבנות פיגוע מתאים להתבטא באיפוק, תוך הימנעות מהעלאת נושאים שנויים במחלוקת.

בכל דברינו, ובפרט בשיח על הר הבית ומקום המקדש, ראוי לזכור שבית המקדש נחרב על שנאת חינם, וכפי שאמר הרב הראשי הראשון, הראי"ה קוק – עתיד המקום להיבנות מתוך אהבת חינם בין חכמי הדור והפלגים השונים בעם ישראל.

2 תגובות:

  1. רק פרט קטן הראי"ה גם אמר שאסור לעלות

    השבמחק
    תשובות
    1. האם הראי"ה קוק אסר עליה לנצח?
      האם יהיה אסור להכנס להר הבית גם כשיבנה בית המקדש?
      איך בכלל נבנה את בית המקדש מבלי להכנס פנימה?
      והאם כב' יותר חכם מגדולי התורה, תלמידי הראי"ה זצ"ל שעולים להר הבית (למשל: הרבנים ליאור, ולדמן, דרורי שליט"א, נכדו - הרב רענן זצ"ל ועוד)?

      מחק