יום ראשון, 28 בדצמבר 2014

כך מתעללת משטרת נתניהו בנכה שעולה להר הבית

נתניהו ממשיך להשתולל || מתעלל ביהודים לפי דרישת המחבלים

אליעזר ברויער בהר הבית
בשבוע שעבר דיווחנו כאן על חקירתו של אליעזר ברויער והרחקתו מהר הבית לפי דרישת מחבלי הוואקף במקום (ר' קישור >>). המשטרה הסתמכה על סרטון שהופץ ברשתות החברתיות של המחבלים, בו נראה אליעזר בהר הבית. לטענת הערבים והמשטרה, אליעזר נראה בסרטון מקלל את מוחמד.

שופטת בית משפט השלום לא השתכנעה מהטענות המופרכות של המשטרה וביטלה את הרחקתו של אליעזר מהר הבית. אליעזר מספר על ההתנהגות הבלתי אנושית של המשטרה כלפיו, על הטענות המופרכות ועל חזרתו הצפויה להר הבית.

↓ אליעזר ברויער מספר:

הנידון: התנהגות של משטרת מרחב דוד, אלי, הלוקה בחוסר מידתיות קיצונית ומעלה מחשבות על קשירת תיק, והתנהגות בצורה משפילה, גרימת נזקים וסיכון בריאות.

בזמנו הגשתי מספר תלונות:
  1. למשטרת ישראל על הסתה מצד אתר חמאס שפרסם את תמונתי בין יתר הראשים שע"פ טענתם, רוצים לקחת את מסגד אל-אקצה מן המוסלמים ולמסור אותה ליהודים וקוראת לעצור אותנו בכל מחיר ובכל אמצעי. על זה הגשתי תלונה למשטרת ישראל.
  2. הגשתי תלונה על אוזלת יד של משטרת מרחב דוד וטיפול להתפרעויות של מוסלמים על הר הבית. את התלונות שלחתי למבקר המדינה ולמשרד ביטחון הפנים ויועץ המשפטי לראש הממשלה, לשרים וחברי הכנסת.


לעניין, ביום הרביעי האחרון, עליתי ביחד עם קבוצה של אנשים אחרים שאני לא מכיר אותם להר הבית. למרות התפרעויות קשות של מוסלמים שהיו שם, שמרנו על איפוק והסיור עבר בלי שום הערה מצד השוטרים הצמודים אלינו, וגם לא ידוע לי עד עכשיו על איזו תלונה מצד אנשי הוואקף שליוו אותנו.

אחרי צהרים של אותו יום, התקשר אלי איש שכינה את עצמו בתור "גיא" ממחלקת חקירות של תחנת קישלה (מרחב דוד) וביקש ממני להתייצב לבירור עניינים מסויימים במחלקת חקירות. על שאלתי על מה מדובר, הוא ענה לי: "זה סודי". הוא דרש ממני בתוקף להתייצב באותו יום או יום למחרת. ביקשתי לדחות את התייצבות ליום ראשון, אך הוא ענה לי: "שזה בלתי אפשרי". 

אני מדגיש: שע"פ החוק לא הייתי חייב לענות לו לפנייה הטלפונית, ללא הזמנה לחקירה בכתב. אבל, חשבתי שזה בירור על התלונות שהגשתי ורציתי להפגין אזרחות טובה. במאמצים גדולים הגעתי ביום חמישי ב 19:00 בערב לתחנה. לצורך זה שכרתי מונית אשר עלתה לי 70 ₪ סכום לא קטן לבן אדם אשר מפרנס את משפחתו מקצבת נכות.

כאשר הגעתי לתחנת קישלי בהתחלה החוקרים אמרו לי שלא ידוע להם על מה מדובר. אחרי כחצי שעה אמרו לי שקצין רוצה לדבר איתי אבל לא ידוע על מה. כאשר אמרתי להם שאני בן אדם שעבר 4 התקפי לב הסובל גם מסכרת קשה ומבצקת קשה ברגליו ולא מסוגל לחכות במשך השעות כאשר אני מנותק מתרופות ומאוכל ובלי אפשרות להוריד תחבושות אלסטיות אשר נמצאות על רגליי מהבוקר, החוקר אמר בבדיחות הדעת: "אין דבר , אם אתה תתעלף, נזמין לך אמבולנס".

ברצוני להדגיש שעל אמבולנס צריך אני לשלם. פתאום לתדהמתי החוקר אמר לי שאני מעוכב, על שאלתי: "על מה?" הוא ענה לי שאינו יודע, ואת זה יודע רק קצין. התקשרתי לידידי עורך דין, וביקשתי ממנו לשאול מדוע אני מעוכב, ואז פתאום חוקר אמר שאני מעוכב על התנהגות אלימה העלולה לגרום להפרעות סדר בזה שקיללתי את מוחמד על הר הבית ואמרתי: "מוחמד זונה!". בתגובה לאמירתי שאף אחד מהשוטרים הצמודים אלינו לא טען זאת, הוא אמר: "תעזוב שוטרים, הנה לך סרט ווידאו". 

בסרט ווידאו נראית בברור התפרעות מוסלמית. אני הלכתי ליד אדם לבוש שחור, אולי שוטר. אח"כ התרחקתי לאחור ממקום האירוע, והתיישבתי על אבן כדי לנוח והגב שלי היה מופנה לכיוון ההמון הערבי. אז נשמע משהו שלא הבנתי בדיוק על מה מדובר. בכל מקרה, לא היה כל קשר בען הרעשים לבין האמירה המיוחסת לי.

ברצוני להדגיש, שאף על פי שאני ממשיך לשלול בתוקף את המיוחס לי, אני בהחלט מבין שלבן אדם שנתון בצורה קבועה, במתקפה מילולית ולעיתים פיזית של ערבים, יכולה להיפלט אמירה מרוגזת. אחרי זה שאל אותי החוקר: אם אני רוצה להגיע עוד פעם לשימוע? כי אני מורחק ל-15 יום מהר הבית. אמרתי: "שאני מוותר על השימוע ומעדיף להמשיך את השיחה בין כותלי בית המשפט". למרות זאת, קיבלתי הזמנה לשימוע שאין לי אמון בו. שוחררתי אחרי 22:00 בלילה ללא אוכל וללא תרופות, דבר המסכן את חיי. בקושי רב תפסתי אוטובוס אחרון שמגיע הביתה.

הגשתי ערר לבית משפט השלום בירושלים. השופטת קסלסקי קיבלה את הערר וקיצרה את הרחקתי מהר הבית.

↓ תגובת המשטרה לערר לבית המשפט

↓ פרוטוקול הדיון בבית משפט השלום
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה