יום חמישי, 4 בדצמבר 2014

בית המשפט קבע: יהודה גליק יורחק מהר הבית

גלי מסוכן לציבור? || אין גבול לאטימות

בית המשפט דחה את ערעורו של גליק נגד החלטה קודמת להרחיקו מההר בשל הליכים משפטיים המתנהלים נגדו בגין חשד כי תקף אישה ערבייה על ההר: "על רקע הימים הלא פשוטים בהם אנו מצויים, פוטנציאל הנזק הינו, אפוא, גדול"

מאת: ארנון סגל/ nrg

חודש לאחר שניצל מהתנקשות בחייו ולאחר ששוחרר מבית החולים, קבע היום (ה') שופט בית המשפט המחוזי בירושלים אריה רומנוב, כי יהודה גליק יורחק מהר הבית עד תום ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדו באשמת תקיפת אישה ערבייה וגרימה לחבלתה. 

בהחלטתו קבע השופט כי: "בשים לב לרגישות המיוחדת הקיימת בהר הבית; למתח הרב הקיים בין הקבוצות השונות; ועל רקע הימים הלא פשוטים בהם אנו מצויים, דומה שאיש לא יכול להבטיח כי אם אירוע דומה אכן יתרחש שוב, הוא יסתכם אך בשבירת יד ולא במהומה רבתי רבת נפגעים. פוטנציאל הנזק הינו, אפוא, גדול". השופט ציטט בהחלטתו פסק דין נוסף בו נכתב כי "התנגדות פסולה בתחום הר הבית טומנת בחובה פוטנציאל של התלקחות שסופה מי ישורנו". 

בא כוחו של גליק, עו"ד אביעד ויסולי הגיב להחלטה: "השופט התעלם לחלוטין מכל סרטי הוידיאו שהוצגו לו ובחר לצטט את דברי השוטרים הסותרים את הצילומים. שוב בית המשפט מאשים את היהודים באלימות של המוסלמים ואת המחיר ישלם יהודה גליק. על ההחלטה יוגש עירעור לבית המשפט העליון". 

בראשית השבוע דן בית המשפט בבקשתו של יהודה גליק לשוב ולהגיע להר הבית, בעקבות צו הרחקה שהוצא לו מהמתחם על ידי משטרת ירושלים, עוד קודם לניסיון ההתנקשות בחייו. גליק עצמו לא השתתף בדיון בשל מצבו הרפואי, אך שיגר מכתב לכבוד השופט אריה רומנוב, בו שטח את טענותיו. 

"מזה 25 שנה מאז 1989 אני מדריך קבוצות בהר הבית", כתב גליק לשופט, "עד היום הדרכתי מאות קבוצות ובהם אלפי משתתפים. בשנים האחרונות זו פרנסתי ואני מדריך קבוצות  לעתים 3 עד 4 פעמים ביום". גליק התייחס לטענה כי הואשם בתקיפת ערבייה בהר הבית וטען כי "מאז עליתי להר הבית שמונה פעמים ובשום שלב לא נתגלתה מסוכנותי. מוכח בעליל שאין בעליתי להר הבית משום מסוכנות לציבור". 

באשר לאירוע בו הוא מואשם טען גליק כי "כיהודי דתי שעולה להר הבית אני מלווה תמיד בשוטרים העומדים צמודים אלי. יצוין כי שני שוטרים וקצין אחד שהיו בסביבת מקום הזירה לכאורה טוענים חד משמעית שלא ראו אירוע כמדובר. – לא יעלה על הדעת שהייתי דוחף אישה מפיל אותה לרצפה וכל השוטרים בסביבה לא היו רואים. כל הסיורים שלי בהר הבית מצולמים הן על ידי והן על ידי משתתפים בסיור והן על ידי גורמים ערבים במקום והן על ידי המשטרה באמצעות מצלמות נייחות וניידות. שהותי המלאה בזירת האירוע לכאורה מצולמת במלואה מארבע זוויות שונות. בכולם ניתן לראות שאני המותקף במקום להגיב בהגנה עצמית אני פונה ומבקש מהשוטרים במקום שירחיקו את הפורעים". 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה