יום שישי, 23 בינואר 2015

עשר מפלגות, ארבע קושיות

בוחרים בבית הבחירה || מי איתנו?

מה כבר שאלנו? כמה שאלות לא מסובכות, שאף לא אחד מדוברי המפלגות בחר להשיב עליהן לגופו של עניין * ובכל זאת, מבעד לערפל הסמיך שמפוזר בשפע סביב ההר והנושא הצלחנו לזהות כאן כיוונים ברורים לגמרי

↓ יחס המפלגות להר הבית


1.      האם על-פי עמדתכם יש לבנות את גשר הקבע בשער המוגרבים גם ללא לקבלת אישור ממלך ירדן?
2.      האם אתם תומכים במתן האפשרות להניף בהר הבית את דגל המדינה?
3.      האם המפלגה מצדדת במתן חופש פולחן לכל הדתות, כולל יהודים, בהר הבית? האם תדרשו זאת לאחר הבחירות​?​
4.      האם תנועתכם תומכת בהוספת הר הבית לרשימת המקומות המקודשים ליהדות אשר מופיעה בחוק המקומות הקדושים (בתוכה נכללו כבר הכותל המערבי, יד אבשלום, מערת אליהו הנביא וכיוצא באלו)? 

נגד:
מרצ: "מרצ מאמינה כי כל שינוי בסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים צריך להיעשות באמצעות הסדר מדיני עתידי, שבמסגרתו תכיר ישראל בזכות בני כל הדתות לגישה חופשית לאתרי הפולחן בירושלים וברחבי הארץ. מרצ תומכת בזכותם של יהודים להתפלל בהר הבית אך עושה הבחנה בין זכות לבין התבונה במימוש הזכות, בסיטואציה מדינית, דתית ופוליטית נפיצה.
"ניצול חופש הפולחן כדי לייצר פרובוקציות, לקדם אג'נדה לאומית ולהתסיס את הרוחות בירושלים הוא מסוכן. כל עוד אין הסדר מדיני אשר מסדיר את חופש הפולחן, לצד נושאים נוספים, עלייה להר הבית ושינוי הסטטוס קוו במקומות הקדושים אינם משרתים את חופש הדת אלא עושים בו שימוש ציני כדי לקדם אג'נדה פוליטית לאומנית ומסוכנת".

ח"כ משה גפני, יהדות התורה: "הר הבית הוא אחד המקומות המקודשים ביהדות ואולי אף המקודש ביותר. יחד עם זאת
הר הבית הוא המקום שבו טמא מת אינו רשאי לעלות אלא אם כן יתגלו נביאים שיקבעו את מיקומו המדוייק של קודש הקודשים.  לצערנו אין בידינו אפשרות כזו כיום".

בעד:
הבית היהודי: "הר הבית הוא המקום המקודש ביותר ליהודים ויש להם זכות להתפלל בו, ובטח לא להיות מופלים בו. מפלגת הבית היהודי לא תוותר על מתן האפשרות ליהודים לממש את זכותם להתפלל בהר הבית ותחתור למימוש הזכות הזו, ותפעל לשם כך בחוכמה וברגישות".

כולנו בראשות משה כחלון: "מפלגת כולנו בעד שמירה על אחדותה של ירושלים בכל הסכם עתידי ולשיטת המפלגה אין כל פשרות בעניין. העיר העתיקה כולה הינה תחת ריבונות ישראלית ושייכת לעם ישראל מבחינה היסטורית. במקביל אנו מאמינים כי יש לאפשר את המשך חופש פולחן לכל הדתות במקומות הקדושים".

התחמקו:
הליכוד: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהיג מדיניות אחראית ושקולה תוך עמידה איתנה על זכויותינו הלאומיות בכל חלקי הארץ. בנושא ירושלים עמדתו ברורה, והיא כבר עמדה פעמים רבות בפני לחצים בינלאומיים: ירושלים השלמה והמאוחדת, על כך חלקיה, תישאר בריבונות ישראלית מלאה לנצח. בנושא זה לא תהיה שום פשרה״.
"המחנה הציוני" (עבודה+התנועה): "מצע מפלגת "המחנה הציוני" יוצג בקרוב לציבור ויכלול תשובות מעמיקות ומנומקות לכלל השאלות הנוגעות לחייהם ולטובתם של אזרחיות ואזרחי מדינת ישראל".
יש עתיד: "עם פרסום המצע המדיני של "יש עתיד" בתקופה הקרובה, נדאג להעבירו לכל דורש".
ש"ס: "בשל חשיבות העניין, כל נושא הקשור להר הבית יובא להכרעת מועצת חכמי התורה לכשיעלה לדיון בכנסת או הממשלה".
העם איתנו בראשות אלי ישי: "ועדת המצע טרם התכנסה לדון בעניין".

בחרו שלא להגיב:
ישראל ביתנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה