יום שני, 9 בפברואר 2015

צפו: חסידי גור מתכוננים לחידוש עבודת המקדש

לומדים את עבודת המקדש || הלכה למעשה

מאות חסידי גור השתתפו בשחזור קמיצה והקרבת המנחה בבית המקדש. בכך הצטרפו חסידי גור לאלפים שעוסקים הלכה למעשה בהלכות קדשים וטהרות.



↓ מצטרפים ללימוד המעשי לקראת בנין המקדש


שיעור מעשי בענייני המקדש בישיבת אמרי אמת (גור) בבני ברק
מאות תלמידי ישיבת אמרי אמת של חסידות גור בבני ברק, זכו להשתתף השבוע בפעם הראשונה בחייהם, בשיעור תורני הלכה למעשה קמיצה בבית המקדש והקרבת מנחה בבית המקדש. לפני שבועיים זכו גם תלמידי פני מנחם של חסידי גור בבית שמש זכו ללהשתתף בשיעור דומה.

יוזמתו של מרן החפץ חיים, שעודד את לימוד קדשים הלכה למעשה עוד בראדין לפני 80 שנה, הולך ומתגשם.

שיעור מעשי בענייני המקדש בישיבת פני מנחם (גור) בבית שמש
ארגון אמר אביי החל בחודשים האחרונים לארגן שיעורים הלכה למעשה הם המחשות עם מחבתות, תנור אפיה, סולת, זמן זית, לבונה, על מנת שהלומדים את הסוגיות המורכבות של מסכת מנחות, ידעו הלכה למעשה איך הכינו את הקורבנות בבית המקדש, על מנת שנהיה מוכנים לביאת המשיח והעבודה של הכהנים בקרוב בימינו שנזכה לביאת המשיח.

את השיעור הגיש הגאון רבי ישראל הכהן אייזנבלאט שליטא, מראשי ארגון אמר אביי, המכהן כראש כולל ישיבת הכהנים בירושלים.

תלמידי אמרי אמת בגור, למדו על מנחת סולת, מנחת מחבת, מנחת מרחשת, מנחת חביתי כהן גדול. לשיעורים הלכה למעשה נוספים ניתן לפנות לארגון אמר אביי 077-9000900
הדגמת מנחות בבית המקדש

לדברי הרב יהונתן שטנצל יו"ר אמר אביי:, ישנו מהפכה בכוללים ובישיבות, אם בעבר רק בריסק למדו קדשים, כיום ישנם עשרות כוללים לקדשים, רשת הכוללים עטרת שלמה של 3000 אברכים לומדים כיום זבחים, קבוצה של מאות אברכים מישיבת מיר לומדים קדשים, וניתן לומר כי לראות כיום מהפכה בכלל ישראל, שיש ציפית לישועה.

הזוהר הקדוש מביא בשם המדרש הנעלם הבטחה שמי שמזכיר בפיו בבתי כנסת ובבתי מדרש עניינים העוסקים בקורבנות ומכוון בזה, המלאכים חבלה שמזכירים את החובות של האדם על מנת להזיק לו, לא יכולים להזיק לו, אלא לעשות לו דברים טובים וזו לשונו: "אמר רבי כרוספדאי, האי מאן דמדכר בפומיה בבתי כנסיות ובבתי מדרשות, עניינא דקרבניא ותקרובתא ויכוון בהו, ברית כרותה הוא, דאינון מלאכיא דמדכרין חוביה לאבאשא ליה, דלא יכלין למעבד ליה אלמלא טיבו"

עולי הר הבית מציינים בסיפוק את ההתענינות הגוברת בציבור לחידוש עבודת המקדש. עוד מוסיפים העולים שאין ספק, שאותן זכויות של העיסוק בענייני עבודת המקדש וחידושה הן אלו שעמודו ליהודה גליק בפני ארבעת כדורי המחבל שנורו מטווח אפס והן אלו שיעמדו לכל העוסקים בחזרה להר הבית ובהנחלת תודעת המקדש.

3 תגובות:

  1. סליחה, אני מבין שרבים בעמנו מחזיקים מספר הזוהר כקדוש, אולם זה לא הופך אותו לכזה. מדובר בספר שסותר את התלמוד לפחות במקום אחד ושהע"ז ובמיוחד כישוף מפכה בין דפיו. אני יכול להבטיח שלא תגיע הגאולה כל עוד ספר שכזה נחשב קדוש ע"י יהודים רבים כל כך ומכונה ככזה בבטאון של ענייני הר הבית.

    השבמחק
    תשובות
    1. סליחה, דבריך הם כפירה ברמה הכי גדולה! תבדוק בנושא עוד פעם- ותחזור בתשובה...

      מחק
    2. במחילה, טענתך וקריאתך הם דברי הבל. חשבת אי פעם שתצעד את הפסיעות המעטות שנותרו לך אל מחוץ ליהדות בייסוד דת הזוהר? נותר לי רק לרחם עליך ולקוות שבסופו של דבר תראה את אור האמת ותתנער מעוונותיך.

      מחק