יום רביעי, 4 במרץ 2015

הערבים מתכננים להשתלט בפסח על הר הבית

הכיבוש הערבי נמשך || בחסות משטרת ישראל

לחדשות 10 נודע כי בארגון מתכננים לשנע אלפי מוסלמים מאזור הצפון לירושלים, באמתלה של פסטיבל שגרתי לכאורה, וכדי כך – לשדל אותם לעלות בהמוניהם להר הבית, "ולהגן" על המתחם הקדוש מפני "השתלטותם" של היהודים. כל זאת, בתקופת חג הפסח וחול המועד, בה יהודים רבים מוצאים את דרכם אל ההר

↓ מאת: עמרי מניב/ חדשות 10

לחדשות 10 נודע כי אחרי חודשים של שקט יחסי בהר הבית, שהביא גם לשקט בירושלים כולה, מתכוונים ב"תנועה האסלאמית" להבעיר את האזור מחדש, והפעם באמתלה של פסטיבל תמים.

ראאד סלאח וכמאל חטיב, ראשי הפלג הצפוני של הארגון, מתכננים לשנע אלפי מוסלמים מאזור הצפון לירושלים. זאת, על מנת שיעלו להר הבית "ויגנו על ההר מהשתלטות היהודים". זה יקרה החל מהיום הרביעי בחודש אפריל, במהלך חג הפסח ובמהלך כל השבוע של חול המועד, תקופה בה יהודים רבים עולים להר.

על מנת למנוע משירותי הביטחון לשים לב לפעילות חריגה, מצא סלאח פתרון יצירתי - הוא מארגן פסטיבל קניות סמוך לעיר העתיקה. במסגרת אותו פסטיבל לכאורה, אנשיו נפגשו עם הסוחרים, שיפתו את הבאים בהורדת מחירים. כל אוטובוס שיצא מהצפון ילווה על ידי אנשי התנועה, שגם יציעו כסף במזומן למצטרפים. אלה, פרט למסע קניות, יוזמנו גם לעלות "להגן" על הר הבית.

במשטרה, למרבה המזל, יודעו מבעוד מועד על כוונת המחבלים. אומנם מאז שמונה מפקד המחוז צ'יקו אדרי התאפשרה למוסלמים העלייה להר ללא הגבלת גיל והשקט נשמר, אולם כעת גוברת ההבנה שב"תנועה האסלאמית" לא מרוצים מהסטטוס קוו הנוכחי ויתרה מכך - רוצים להצית מחדש את העימותים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה