יום ראשון, 29 במרץ 2015

מתרגלים את הקרבת הפסח

מתרגלים את הקרבת הפסח || נמנים על הקרבן

כמדי שנה, גם השנה מקיימות תנועות המקדש תירגול והדגמה של מעמד הקרבת קרבן הפסח. תירגול העבודה ייעשה בבגדי כהונה כשרים ויכלול שירת הלל בליווי האמן מרדכי יצהר ולהקתו, שחיטת גדי וצלייתו ראשו על כרעיו ועל קרבו.

↓ חוזרים קדימה

לא רק השומרונים: כמדי שנה, גם השנה מקיימות תנועות המקדש תירגול והדגמה של מעמד הקרבת קרבן הפסח. האירוע החגיגי הזה יתקיים ביום שני הקרוב, י' בניסן (30.3.15) החל מהשעה 16:45 ברחבת תלמוד תורה מאור התורה (לשעבר 'מימון'), רח' בן ציון 7, קרית משה בירושלים. תירגול העבודה ייעשה בבגדי כהונה כשרים ויכלול שירת הלל בליווי האמן מרדכי יצהר ולהקתו, שחיטת גדי וצלייתו ראשו על כרעיו ועל קרבו כשבסופו של דבר יחולק הבשר למשתתפים.

בין השאר ישתתף השנה באירוע גם רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן ויישא בו דברים. כן ידברו במעמד איש הר הבית, יהודה גליק, ראש המכון הגבוה לתורה באונ' בר אילן – הרב שבתי רפפורט, ראש ישיבת הר עציון – הרב יעקב מדן, נשיא מכון המקדש – הרב ישראל אריאל, הרב דניאל סטבסקי וחבר מועצת עיריית ירושלים – אריה קינג.

הכניסה חופשית. לפרטים: מטה ארגוני המקדש 054-5720066.
במקביל, כבכל שנה, גם השנה יבקש מכון המקדש מהציבור לרכוש את חלקו בכבשים ועזים מתוך עדרים גדולים שהועמדו הכן לצורך זה, וזאת במטרה למנות אלפי יהודים על קרבנות הפסח. היעד, במקרה הזה, הוא ליצור קהל רחב שידרוש מהרשויות לאפשר את קיום המצווה. בפסח בשנה שעברה רשם מכון המקדש עד ערב הפסח כ-3,400 מנויים על הקרבן – שכידוע לא הוקרב לבסוף בשל איסור הרשויות. גם במקרה הזה אין מדובר בניסיון להמחשת ימי המקדש גרידא. זהו צעד הנעשה מתוך הנחה שעם צבירת המומנטום, כשעשרות ומאות אלפי יהודים ירכשו את חלקם בקרבן הפסח, תיווצר מסה קריטית שתשכנע את הרשויות לאפשר את קיום המצווה במועדה ובמקומה – בהר הבית בערב הפסח.
לרכישת מנוי על קרבן הפסח: 1-800-800-455 או באתר מכון המקדש. ההתמנות נעשית עבור כל בן משפחה המסוגל לאכול בשר, ואפשרית לכל היותר עד ערב הפסח בחצות היום. עלות: 12 ₪ לנפש.

תגובה 1:

  1. רק טהור מכל שאר הטומאות מלבד טומאת מת שנדחית כשרוב הקהל טמאים לפני יום יד ניסן ורק גר צדק או בן לעם היהודי וששומר מצוות נמנים על הקרבן (יתכן שמספיק מהרגע שהחליט ברצינות לקיים)

    השבמחק