יום רביעי, 6 במאי 2015

הר הבית: כלה, חסיד סאטמר, טרקטור ול"ג בעומר

ל"ג בעומר: מעדיפים את הר הבית || עשרות עולים

יהודים בהר הבית לקראת ל"ג בעומר צילום: גלעד הדרי
קבוצת יום רביעי עלתה להר הבית • עשרות עולים הצטרפו לרגל ל"ג בעומר • מעדיפים את הר הבית על פני מירון • ל"ג בעומר: כלה עלתה ביום חתונתה • חסיד סאטמר הגיע מארה"ב להר הבית • עליה רגועה • ערביה נעצרה בהר הבית לפני שהתקרבה ליהודים

יהודים בהר הבית לקראת ל"ג בעומר
↓ חסיד סאטמר, כלה ביום חופתה, מתכוננים לל"ג בעומר
 
כבכול יום רביעי עלו היום חברי הקבוצה השבועית הקבועה להר הבית. עשרות יהודים הצטרפו היום לעולים הקבועים לקראת ל"ג בעומר. הרב חיים ריצ'מן דרש בבית המדרש על משמעותו של ל"ג בעומר ועל החשיבות שבעליה להר הבית דוקא ולא למקומות אחרים שעלולים להוות תחליף למקום הקדוש.

יהודים בהר הבית לקראת ל"ג בעומר
בין העולים היתה כלה ביום חופתה. העולים ביכו את הכלה בברכה הנהוגה בהר הבית: "השוכן במקום הזה יברככם בבנים ובבנות". עוד הוסיפו העולים ובירכו את הכלה, שכשם שביום חופתה היא נתנה את ליבה אל בית ה' החרב, כך ה' יתן את ליבו לברך את ביתה.

אחד העולים - חסיד סאטמר, סיפר שהגיע במיוחד מארה"ב ארצה לכבוד ל"ג בעומר. הוא טבל ועלה לראשונה בחייו להר הבית. ההתרגשות היתה ניכרת מאוד על פניו והוא לא הפסיק להודות לקב"ה על הזכות עלות למקום מקדשו להתפלל שנדכה במהרה לבנותו (על פי בקשתו, נמנענו מלפרסם את פרטיו ואת תמונתו).
 
טרקטור עובד באין מפריע בהר הבית
העולים סיפרו על אוירה רגועה יחסית בהר הבית. הפרובוקטוריות הקבועות נדחקו על ידי המשטרה לפינה דרומית בהר הבית וקולן לא נשמע משם למרחוק. המשטרה עצרה היום פרובוקטורית מוסלמית שניסתה לעורר מהומות הרחק מהעולים היהודים.

המשטרה הגבילה את מספר העולים בכל קבוצה לשניים עשר והאיצה בעולים לסיים בזריזות את השהייה בהר. ביציאה מההר שרו העולים ורקדו לכבוד הכלה, אשר התרגשה מאוד וביקשה להודות לשוכן במקום ולעולים ששמחו בשמחתה.
טרקטור עובד באין מפריע בהר הבית

העולים מדווחים על המשך עבודות ההרס של המוסלמים בהר הבית. בין היתר נראה טרקטור עובד בהר הבית באין מפריע ללא כל פיקוח.

תגובה 1:

  1. משובב את הלב, מרנין את הנשמה.

    הנה הדברים באנגלית:
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10150541852969969&id=22738684968

    השבמחק