יום ראשון, 31 במאי 2015

צפו: רעננה רוצה מקדש

כך התכוננה רעננה לקראת שבועות || חווית המקדש שבדרך

בין יום ירושלים לחג השבועות נאספו רבים מתושבי רעננה - אנשים נשים וטף לערב שכולו מקדש. הערב המוצלח נערך ביזמת פעילי המקדש ברעננה ובשיתוף מכון המקדש.

↓ צפו בסרטון: רעננה מתכוננת לבניין המקדש


ילדים ומבוגרים רבים מרעננה באו לקראת שבועות לבית הכנסת "יד בנימין" במטרה לחוות לקראת שבועות את המקדש. האירוע נערך ביוזמת פעילי המקדש ברעננה בראשות ד"ר דליה שטרן, בשיתוף עם מכון המקדש מיסודו של הרב ישראל אריאל.

במעמד המרגש הצטרפה רעננה לערי מעמד ולטקס עיר המעמד כפי נעשה בישובים: קרית ארבע, גוש טלמונים, קדומים, רמת בית שמש, ויד בנימין.


הילדים שטיפסו עם הוריהם לקומה השניה של בית הכנסת חוו כעין עליה לרגל, ולא יכלו להסתיר את התפעלותם מהדגם הענק של בית המקדש שהוצב במרכז בית הכנסת וזכה לסקרנות רבה מצד מבוגרים וילדים כאחד.


ילדים רבים התקבצו סביב תחנות הפעלה מסביב לרחבת בית הכנסת, בתוך אוהלים שתיפקדו כלשכות בבית המקדש ויכלו לחוות את עשיית קטורת הסמים עם מכתשים קטנים ועלי, לשמוע הסברים על בגדי הכהנים ולנסותם, לנגן בכלי נגינה דמויי הנבל ששימש בבית המקדש, בחצוצרה ובשופר.

בבשע בערב נאספו הורים וילדים כאחד סביב המבנה הענק ,קיבלו הסבר על המקדש ולשכותיו , צפו בסרט על ירושלים , ובעמידה משותפת מרגשת, נאמרה תפילת המעמד לבנין בית המקדש ולהגנה על חיילי צה"ל .

את הערב סיימו בתקיעות שופר וחצוצרות כסף , כפי שנוהגים בטקסי המעמד.

ד"ר דליה שטרן שפתחה את הערב עם שירה "בית מיקדש שלישי" חתמה אותו בהדגישה את החשיבות של ערב זה בחיבור הילדים הצעירים לנושא המקדש.

אחת המטרות החשובות של הערב היתה לעור את הילדים לשאול שלוש שאלות בראותם את מבנה המקדש: מה זה? איפה זה? ומתי כבר ייבנה????

בתקוה שבמהרה. אמן .

↓ ולסיכום: תודה

אסרו חג שבועות: דליה שטרן בהר הבית
ד"ר דליה שטרן שיזמה את האירוע חשה צורך גדול להודות למי ששיכן שמו בבית הגדול והקדוש על הצלחת הארוע, היא גם ביקשה להתפלל שלא יהיה צורך בארועים כאלו בעתיד, אלא שנוכל להשתתף בדבר האמיתי וכך היא מספרת:

ביום שני אסרו חג שבועות הגעתי כל עוד רוחי בי ב-14:10 לשער המוגרבים. פיספסתי את הקבוצה שניכנסה דקות מספר לפני. זו היתה עליה בודדת וניכר היה שהשוטר בכניסה לא מרוצה, הוא התחיל לעשות את ההצגה הרגילה של מלך ההר: "הפסדת את הקבוצה שנכנסה", "אין לי שוטרים להצמיד לך" וכו'.

ביקשתי: "טוב, צרף אותי אליהם" - התכוונתי לקבוצה שבפנים.

השוטר: "לא הם בסוף אני לא יכול, את תקבלי את המסלול הקצר". הוא החליט להעניש ולתת את הקצר. לו היה מישהו עומד מן הצד, היה חושב שמדובר בקניית סיגריות.

המזל היחיד במסלול הקצר, שנמלטתי מהצועקות שהיו בסוף מסביב לקבוצה. בשביל אחת בודדת לא כדאי להוציא את הגרון. יש יתרון מסוים לעליה בודדה, הרהרתי מבלי להזיז את שפתי שלא אנזף כמתפללת...

בבידוק נזכרתי שהבאתי ג'קט לבן. רגע אני רוצה ללבוש אותו אמרתי לבודק. הוא הסתכל בחשדנות "את כלה?", עניתי כן בשבועות כל עם ישראל כלה". הוא הסתכל מוזרות והחזיר את התיק.

להתראות בעליה הבאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה