יום שני, 1 ביוני 2015

גזרה חדשה בהר הבית: ליהודים אסור לשתות

מים לשתיה לכולם || חוץ מיהודים

על צעיר יהודי שביקר בהר הבית נאסר לשתות מברזיות המוצבות במקום. השוטר טען כי מדובר בהנחיות חדשות

בכתבה באתר Ynet מביא העיתונאי עקיבא לם את הסיפור הבא:

כמדי שבועיים, גם הבוקר עלה אלישמע סנדמן, 19, מצפת אל הר הבית. סנדמן הגיע אל שער המוגרבים ב-7:30 יחד עם עוד ששה יהודים שביקשו לבקר באתר.

תחת השמש הקופחת, צמאונו של סנדמן גבר והוא ביקש לנצל את ברזי המים על מנת לשתות. אך כשהגיע אל הברזים, השוטרים עצרו אותו.

"באופן טבעי, יום חם היום, הלכתי לשתות. כשהתקרבתי לברזים, השוטר עצר אותי ואמר לי שאין לי אישור לשתות. שאלתי אותו מה הסיפור, הוא ענה שמדובר בהנחיה חדשה שקיבל שאסור ליהודים לשתות". סנדמן תהה אם האיסור תקף ליהודים. "לתיירים מותר לשתות?", הוא שאל את השוטר וזה השיב שכן, והוסיף כי "רק ליהודים אסור".

סנדמן, שמבקר בקביעות בהר, מכיר את הנחיות המשטרה הקפדניות למבקרים. לכן בטרם עלה אל ההר, ביקש לקבל דף הנחיות מהשוטרים המוצבים בביתן הבידוק בכניסה להר, על מנת שלא לחרוג מהן. אלו השיבו כי אין דף כזה ואין צורך בו, וההנחיות המוכרות תקפות ואין משהו חדש. ההנחיות הרגילות הן איסורים מגוונים הקובעים כי ליהודי אסור להתפלל, להשתחוות, לברך, למלמל או לעשות כל דבר אשר דומה לפולחן דתי בהר.

יש הנחיה או אין הנחיה

"אחרי שסיימתי את הביקור בהר הלכתי אל השוטר בכניסה שנותן את ההנחיות, לבדוק מה השתנה, כי הוא לא אמר משהו כזה. שאלתי אם יש הנחיה כזאת, הוא אמר שאין והוא לא הבין מאיפה השוטר שעל ההר הביא את ההנחיה. היא לא עברה בקשר, או בשום מקום ולכן הוא לא עדכן מראש".

סנדמן מספר כי בביקורים קודמים בהר מי שהיה מקשה עליו להגיע אל ברזי השתייה היו דווקא המוסלמים במקום. "היו כמה פעמים שערבים עשו בעיות להגיע אל הברזים, אבל התעקשתי על זכותי לשתות. יש פעמים שזה מסובך והשוטרים דוחפים את האנשים כדי שכן אוכל לשתות". בפעם הזו, מציין סנדמן – לא היו הפרעות כלל, ההר היה ריק, אך השוטר אסר עליו את השימוש בברזים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה