יום חמישי, 28 במאי 2015

סקירה שבועית - שבוע סוער בהר הבית

התעוררות יהודית || תרדמת ממשלתית



מאות יהודים עלו לרגל חג השבועות    עשרות עצורים מוסלמים ומתפללים יהודים    תחילתה של מחאה נגד אפליית היהודים בהר הבית    הרבנות דנה בשינוי שלט האזהרה בכניסה להר    רבנות הכותל מסתירה את עליית היהודים להר הבית    המוסלמים זועמים על הגשר החדש  •  ח"כ ינון מגל מתריע בשר החדש גלעד ארדן: זה ייגמר לא טוב. 


↓ סקירת שבוע סוער בהר הבית


עולי רגל בשבועות ובימי התשלומים


כארבע מאות יהודים עלו השבוע לרגל להר הבית לכבוד חג השבועות. על אף החום הכבד ולמרות ההמתנות הארוכות שהמשטרה הטילה על היהודים בכניסה להר.

במהלך השבוע עיכבה המשטרה בהר הבית עשרות עצורים. רובם מוסלמים שהתפרעו במקום נגד יהודים. כעשרה יהודים נעצרו במהלך השבוע, כמעט כולם בחשד שהתפללו במקום.

בעקבות העליה התלולה במספר העולים להר הבית, הפלתה המשטרה קשות את היהודים במשך כל השבוע. רוב היהודים אולצו להמתין בין שעה לשלוש שעות בשמש הקופחת בחמסין. השוטרים דרשו מהיהודים להסתלק מהתור ולאפשר לגויים ותיירים לעקוף אותם. גם בתוך ההר הפלתה המשטרה את היהודים לרעה, ולא איפשרה ליהודים תנועה חופשית. בחג ובאיסרו חג המשטרה אף מנעה כליל ממאות יהודים את הכניסה כמעט מכל מתחם ההר, מלבד מסלול הצצה ובריחה של מטרים בודדים.

בעוד המשטרה איננה מספקת ליהודים הגנה ולא צל בהמתנה הארוכה, היא בחרה לפרוס השבוע בדי יוטה באתר ההמתנה ולא לצל לממתינים, אלא למחיצה שתסתיר את היהודים העולים להר הבית מעיניהם של באי הכותל המערבי. פעילי הר הבית טוענים שהמחיצה החדשה נועדה גם להסתיר את מעשי המשטרה הבלתי חוקיים מעיניים חיצוניות.

חבר הכנסת מגל: זה ייגמר לא טוב

חבר הכנסת ינון מגל התייחס להתקפות המטרידות והמסוכנות של קבוצות ההתנפלות המוסלמיות בהר הבית. בסטטוס שהעלה עם סרטון מאחת ההתנפלויות המילוליות בהר הבית, תחת הכותרת "כך נראית עליית יהודים למקום המקודש ביותר הנמצא בריבונות ישראל", כתב מגל ש"זה יגמר לא טוב". לדבריו הוא בטוח שהשר החדש לבטחון הפנים גלעד ארדן מבין שכך זה לא יכול להמשך.

הרב הראשי מתחשב ברבנים שמתירים עליה להר הבית

במקביל, לעליית היהודים להר, התכנסה השבוע מועצת הרבנות לדון בהסרת השלט בשער הר הבית שלפי הכיתוב בו אסור לכל אדם להכנס להר הבית, בעוד אלפי יהודים נוהגים כרבותיהם ועולים להר לאחר טבילה כהלכה. על פי הפירסומים, הרבנים אברהם יוסף ויהודה דרעי הכשילו את המהלך שהעלה הרב הראשי דוד לאו בתמיכתם של הרב שמואל אליהו והרב אריה שטרן.

גם הרב דב ליאור הצטרף לתומכים וקרא השבוע לעלות להר הבית. לדבריו "מועצת הרבנות הראשית חייבת לשנות את השלט ולכתוב שישנם רבים המתירים את העלייה, ולהתחשב בהמונים הכמהים לעלות במקומות המותרים שבהר. ממטה ארגוני המקדש פנו אל מנכ"ל הרבנות הראשית בדרישה להסיר את השלט הפוגעני.

הערבים זועמים על הקמת גשר רעוע נוסף

מהצד האיסלמי החלו להישמע ביממה האחרונה קריאות זעם נגד גשר חדש שהולך ונבנה בצמוד לגשר המוגרבים הקיים. בניסיון הקודם הורה נתניהו לפרק גשר כזה שכבר היה כמעט מוכן וגמור בעקבות הוראות ולחצים מירדן.

נערים בלמו את עקיפת היהודים בהר הבית ונעצרו

שני נערים שבלמו השבוע את עקיפת היהודים ונעצרו בשל כך עוררו סקירה בתקשורת היהודית העולמית לאפליית היהודים בשערי הר הבית. 

בתחילת השבוע, באיסרו חג שבועות (ב) המתינו השניים יחד עם כל היהודים שאולצו על ידי המשטרה לאפשר לגויים ותיירים זרים לעקוף אותם. השניים שהגיעו יחד עם כל המשפחה בת שמונה נפשות, אב ואם עם תינוקיהם, אולצו להמתין במקום במשך שלוש שעות בשמש הקופחת, בעמידה ללא מקום לשבת.

שני הנערים שהם הבוגרים במשפחה, לא סבלו יותר את ההמתנה הארוכה של הוריהם ואחיהם הפעוטות, והחליטו שלא לאפשר יותר לאיש לעקוף את התור. לאחר שהעמידו במקום ספסל, עלו עליו ודרשו מהשוטרים "להפסיק את הגזענות נגד יהודים בהר הבית" ולאפשר להם להיכנס.

בתגובה התנפלו מספר שוטרים על הנערים המוחים, ולעיני המצלמות של הממתינים הרבים, אזקו אותם, עצרו אותם ופינו אותם מהמקום, תוך כדי שהנערים מסבירים לתיירים במקום את האבסורד הגזעני שדווקא יהודים מנועי כניסה חופשית להר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה