יום רביעי, 17 ביוני 2015

מהומות בדיון על הר הבית

הח"כים הערבים התנהגו כמו בהר הבית || פוצצו את הדיון

פוצץ דיון בוועדת הפנים בנושא החמרת האפליה כלפי יהודים בהר הבית. חברי הכנסת חוו מקצת מהמהומות של האספסוף הערבי בהר הבית.
ח"כ ינון מגל (הבית היהודי): על המשטרה לאכוף את הסדר בהר ולהרחיק את המוראביתון באופן מידי"
ח"כ מיקי זוהר (הליכוד): "איך העולם היה מגיב אם אנחנו היינו מגבילים את חופש הדת של המוסלמים?"
 
↓ כך התפוצץ הדיון בועדת הפנים

פיצוץ בדיון וועדת הפנים של הכנסת: דיון מיוחד שיזמו חברי הכנסת ינון מגל (הבית היהודי) ומיקי זוהר (הבית היהודי) בנושא החמרת האפליה כלפי יהודים העולים להתפלל בהר הבית פוצץ לאחר עשר דקות במזיד בשל התלהמות חברי הכנסת הערבים שהתעקשו לייצר פרובוקציה בדיון.

ח"כ מגל: הדיון נובע מהמצב הבעייתי בהר הבית, בו יהודים רוצים להתפלל ולא יכולים לעשות זאת. זכותם של יהודים להתפלל על ההר והמטרה הראשונה שלנו צריכה להיות שמירה על סדר ולאפשר ליהודים לעלות בשקט ובחופשיות. אני מצפה מהמשטרה שתרחיק את המורביטאט מידית ואפילו לצמיתות מההר. האכיפה צריכה להיות חד משמעית".
ח"כ ג'מאל זחלקה איים כי אם יהודים יעלו להר הבית "יישפך דם" כדבריו וגרם לסערה בדיון. הוא הוסיף : "יהודים יתפללו על הר הבית על גופתי המתה"

חבר הכנסת ינון מגל (הבית היהודי) אמר בדיון: "יש פה שתי בעיות עיקריות. האחת שיהודים אינם יכולים להתפלל בהר הבית במקום המקודש להם ביותר. השנייה היא אותם מוראביתון (ערבית- משומרי המקומות המקודשים לאיסלאם) המעוררים פרובוקציות ותוקפים את היהודים שעולים להר, ובכך מפרים את הסטטוס קוו. על המשטרה לאכוף את הסדר בהר ולהרחיק את המוראביתון באופן מיידי"
ח"כ מיקי זוהר (ליכוד): "אני מבין את הרצון של המוסלמים להתפלל בהר הבית זה מקום קדוש עבורם. מה שאני מבקש זה שיכבדו את הדת שלי, הדת היהודית ויתנו ליהודים להתפלל במקום הקדוש שלהם. לא ייתכן שבמדינת ישראל בשלטון יהודי לא נוכל לעשות פעולות מינמליות כמו תפילה, מדובר בפגיעה בחופש הדת, איך העולם היה מגיב אם אנחנו היינו מגבילים את חופש הדת של המוסלמים?

צריך לפתור את הסוגיה אחת ולתמיד ולכבד חופש הדת של העם היהודי בארצו"

יהודה גליק, שבשנה שעברה ניצל בנס מניסיון התנקשות על רקע פעילותו למען העלייה להר הבית אמר: "קיבלנו בשידור חי את מה שאנחנו רואים מידי יום בהר הבית שהגורמים הערביים העוינים משתמשים בטרור מילולי ופיזי כדי ליצור אימה ומדינת ישראל מתכופפת ופוחדת מהצל של עצמה במקום לפעול כמדינה ולעצור באיבו את האלימות אנחנו נותנים להם יד חופשית גם בתוך מרכז הריבונות הישראלית והדמוקרטיה הישראלית"

היו"ר ח"כ אמסלם: "לא מוכן להשתתף בהצגה רדודה. מי שרוצה דיון ענייני שלא יחפש כותרות ויחזור לדבר. הדיון הוא לא על דת אלא על האפליה בעליה להר הבית".

ח"כ זחאלקה כינה את ח"כ גל פאשיסט.
ח"כ מכלוף זוהר: אני מכבד את האסלאם ומבקש שיכבדו את דתי חזרה ויאפשרו למי שרוצה להגיע למקום הקדוש לו. זה אבסורד שבמדינה שלך לא מתאפשר לעשות פעולה מינימאלית כלפי הקדוש ברוך הוא. יש חשש אמיתי לחופש הדתי שלנו באזורים הקדושים לנו. ליהודים מאפשרים לעלות רק בשעות מוגבלות והרבה פעמים מונעים גם זאת. למה לא מאפשרים לי להגיע למקום הקדוש לי? אני לעולם איני מתנגד לשום פולחן דתי, עבור כל הדתות".

ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני): "אני מצר על הניצול הציני של ועדת הפנים. אתם מעלים את הסוגיה בפעם ה-16 בשנה וחצי האחרונות. הדברים נאמרו כבר ונחרצו המשטרה וכוחות הביטחון החליטו שהמצב הנפיץ צריך להסתיים ויש להחזיר את המצב לקדמותו, לסטטוס קוו. אנחנו על סיפו של חודש הרמדאן הוויכוח תמיד לגיטימי אבל העיתוי של הדיון אומלל. הוא מכניס לסחרור ולספינים את כל העוסקים בנושא".

ח"כ מגל, התפרץ לדבריו: "ולתת למשוגעות עם המסכות על הפנים להמשיך להתפרע?

ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת): אנחנו נדרשים מדי כמה זמן לדיון שנועד לשנות את הסטטוס קוו. הנושא רגיש ויש פה פירומאנים שרוצים לקבל כותרות על הפטריוטיות שלהם. גדול הרבנים מתנגדים לנושא והם מונעים בכך אסון גדול. אין בעיה לבקר באל-אקצה אם אלו לא ביקורים פרובוקטיביים, בהצהרה שבאים לחלק את אל-אקצה. זה לא יהיה. אתם אומרים שהמוסלמים יסכימו אבל הם לא יסכימו לעולם. מי שמנסה לעשות את זה בכוח שופך דם. אנחנו נגד שפיכות דמים".
ח"כ גל הזדעק: אתה מאיים? הנה הטרור. מי פה הריבון? הר הבית לא כבוש, הוא משוחרר והוא שלנו. חצוף, אל תאיים עלינו בדם. מי אתם בכלל? זה שלנו ולא תשנו את ההיסטוריה. הר הבית בידינו צריך להיות הלכה למעשה".
ח"כ זחאלקה צעק לעברו: "גס רוח. הוא פנה לעבר יהודה גליק "שפכת הרבה דם" וקרא ליו"ר ח"כ אמסלם: "תגן עליי מפני פאשיסטים"
ח"כ גל: "תוציאו את המחבל"

הח"כים הערבים דרשו מח"כ גל לחזור בו. והוא השיב "לא חוזר בי. אל תהלכו איימים בטרור. אתם יכולים לפנות לוועדת האתיקה. את ההצגות ואת הטרור שלכם תעשו ברמאללה, לא פה".
ח"כ מכלוף זוהר: "זה מה שהם רצו – להפסיק את הדיון".
היו"ר ח"כ אמסלם נעל את הדיון

בדיון השתתפו בנוסף הח"כים דני עטר (המחנה הציוני), עבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת), בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת)

תגובת ארגוני המקדש:
במטה ארגוני המקדש מגנים את התנהלות חברי הכנסת המוסלמים בישיבה. הח"כים המוסלמים ייבאו לכנסת את תרבות ההתנגדות האלימה שפיתחו בהר הבית.

לצערנו, הרפיסות השלטונית בהר הבית התגלתה היום גם בכנסת, כאשר עקב הגידופים והנאצות של הח"כים המוסלמים סולקו היהודים, שהקדישו מזמנם, וויתרו על ימי עבודה, ובסוף פוזרה הישיבה מבלי שהתקיימה.

במטה מקוים שמדובר בקשיי לידה של היו"ר החדש, ובדיונים הבאים יסולקו המפריעים, והדיונים ימשיכו כסדרם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה