יום רביעי, 17 ביוני 2015

הר הבית: הקלות למוסלמים הכבדה ליהודים

צמצום שעות הכניסה ליהודים || יתר חופשיות למתפרעים ערבים


החל מיום חמישי א' בתמוז ועד סוף החודש יצומצמו שעות הכניסה להר הבית, המעטות ממילא, ליהודים. יהודים יורשו להכנס להר הבית בימים א - ה החל מהשעה 7:30 ועד 11:00 בלבד. בשאר השעות יהודים יודרו לחלוטין מההר. לא תתאפשר כניסת יהודים להר הבית בצהריים.

בימים האחרונים של החודש, עלולה ממשלת נתניהו לסגור את הר הבית כליל בפני יהודים ולהשאירו פתוח למוסלמים בלבד.

↓ יהודים החוצה!

כבכל חג יהודי או להבדיל מוסלמי, מגבילה המשטרה את שעות הכניסה להר הבית ליהודים. לרגל הרמדאן שיחול השנה בחודש תמוז, מאפשרת ממשלת נתניהו כניסת ערבים מיהודה ושומרון ללא בידוק ביטחוני פרטני בכניסה לירושלים ובכניסה להר הבית.

בשנים האחרונות מטילה ממשלת נתניהו מגבלות כניסה קשות בחגים היהודיים על יהודים בלבד. בפסח האחרון, למשל, איפשרה המשטרה כניסתם להר הבית של עשרות יהודים בלבד מדי יום והשיבה ריקם את פניהם של מאות עולי רגל. חלקם נאלצו להסתפק בהצצה חפוזה להר הבית והשאר גורשו בבושת פנים.

לעומת היחס המשפיל ליהודים, החליטה ממשלת נתניהו לאפשר כניסה המונית של פורעים ערבים להר הבית לרגל הרמאדן, בין היתר בהסעות שממומנות על ידי הרשות הערבית ביהודה ושומרון. על מנת לא לפגום בשמחת החג של הערבים, יורחקו היהודים ככל הניתן מהר הבית, כך שהערבים לא יאלצו לראות יהודים בהר הקדוש.

בנוסף למגבלות שמטילה משטרת ישראל על יהודים בהר הבית, מנעה המשטרה את קיום סבוב השערים המסורתי, הנערך מדי ערב ראש חודש סביב הר הבית מבחוץ. למרות האיסור המשטרתי, הצילחו פעילי תנועת חוזרים להר, לסוס בשירה וריקודים את הר הבית, לאחר שיעור ששמעו מפי הר דביר טל שליט"א.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה